Jak zostać copywriterem

 |  Artykuł partnera  |  Biznes i finanse

Lubisz pisać? Z łatwością znajdujesz pomysły na nowe teksty? Osoby obdarzone wyobraźnią zasługują na to, by czerpać z niej korzyści. Do zarabiania na pisaniu wystarczy Ci komputer, klawiatura i odrobina zaangażowania. Dowiedz się, jak zostać copywriterem i zacznij pracować bez wychodzenia z domu.

Czym zajmuje się copywriter

Dzisiejszy copywriter to przede wszystkim twórca tekstów użytkowych. Zajmuje się pisaniem wszystkiego, co możesz spotkać w internecie – od króciutkich postów na Facebook'a do kilkusetstronicowych ebooków.

Obecnie wszyscy przedsiębiorcy starają się zaistnieć w sieci. Algorytmy wyszukiwarek i serwisów społecznościowych zmuszają ich do zatrudniania twórców, którzy „opakują” ich produkty w interesujące i wartościowe treści.

Nie oznacza to wcale, że rola copywritera sprowadza się wyłącznie do wymyślania chwytliwych haseł i opisów produktów. Żyjemy w epoce content marketingu. Najważniejszym zadaniem wszystkich treści w internecie jest dostarczenie odbiorcy dokładnie tego, czego poszukuje.

A czego poszukuje przytłaczająca większość internautów? To bardzo proste – wiedzy lub rozrywki. Dlatego wysiłki dzisiejszych copywriterów skupiają się głównie na tych dwóch obszarach.

Jak wygląda praca copywritera

Raczej nie spotkasz copywriterów pracujących "na etacie”. Przytłaczająca większość z nich to freelancerzy – czyli osoby wykonujące zlecenia dla wielu pracodawców jednocześnie.

Copywriter to jeden z tych zawodów, które możesz wykonywać zdalnie. Większość zleceń realizuje się online. Przez to copywriting często kojarzy się z pracą w domu. Jednak system i miejsce wykonywania pracy zależy przede wszystkim od upodobań konkretnego freelancera.

Początkujący twórcy chętnie korzystają z portali pośredniczących, które pomagają im w znalezieniu pierwszych zleceń.

Praca na wybranym portalu rozpoczyna się od założenia konta. Następnie copywriter wybiera interesujące zlecenie z listy i je realizuje. Po napisaniu tekstu na jego konto wpływa określona kwota pieniędzy.

W tym wypadku copywriter nie martwi się poszukiwaniem zleceń lub organizacją rozliczenia z klientem - w zamian portal pobiera prowizję od każdego tekstu.

Pracując w ten sposób nie musisz zakładać działalności gospodarczej – zlecenia realizujesz w formie umowy o dzieło z portalem. To wygodna opcja dla wszystkich osób, które chcą tylko dorobić do swojej podstawowej pensji.

Zawodowi copywriterzy współpracują z agencjami marketingowymi lub prowadzą własną działalność gospodarczą. Forma realizacji zleceń, obszar działalności i tematyka tworzonych tekstów zależy tu wyłącznie od twórców. Możesz spotkać freelancerów, którzy współpracują tylko z lokalnymi firmami – a także tych, którzy piszą artykuły do internetowych wydań ogólnopolskich gazet.

Ile zarabia copywriter

Zarobki copywritera zależą przede wszystkim od czasu, który zamierza poświęcić pracy. Dochody początkujących, piszących dorywczo twórców kształtują się na poziomie od 1000 zł do 1500 zł miesięcznie. Zawodowi copywriterzy zarabiają najczęściej w przedziale od 3000 zł do 5000 zł.

Jeżeli połączysz copywriting z pokrewną umiejętnością (np. tworzeniem grafiki do artykułów lub pozycjonowaniem stron internetowych) – możesz liczyć na zwielokrotnienie tej kwoty. Większe zarobki dotyczą również copywriterów, którzy tworzą treści w językach obcych.

Jak zostać copywriterem

Aby zostać copywriterem nie potrzebujesz żadnego dyplomu. Na tym rynku liczą się wyłącznie Twoje umiejętności i portfolio.

Rozpoczęcie kariery jest banalnie proste. Wystarczy, że wpiszesz w okno wyszukiwarki odpowiednie hasło (np. „jak zarabiać na pisaniu”). W internecie znajdziesz dziesiątki darmowych poradników, które pomogą Ci poznać ten rynek.

Nie musisz mieć też żadnego doświadczenia. Zapotrzebowanie na teksty jest tak duże, że nawet początkujący twórcy nie mogą narzekać na brak pracy.

Rejestracja na wszystkich portalach jest darmowa. Po zalogowaniu uzyskasz podstawowe wytyczne dotyczące konstrukcji każdego tekstu. Dalszy rozwój umiejętności zależy wyłącznie od Ciebie.

Zajmując się copywritingiem sam decydujesz, ile czasu chcesz poświęcić pracy. Możesz traktować pisanie jako prosty sposób na dorobienie do pensji lub zająć się tym „zawodowo”.

Ponadto zaczniesz poruszać się po innowacyjnym rynku e-commerce. Niewykluczone, że proste pisanie tekstów zamienisz z czasem w profesjonalny i opłacalny biznes.

Artykuł powstał we współpracy z redakcją portalu Zarabiaj Na Pisaniu

 


Przeczytaj również