Skip to main content

© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


Bannery i bilbordy reklamowe - czy w obecnych czasach są skuteczną formą reklamy?

bilboard
 |  Artykuł partnera  |  Informacje prasowe

W obecnym świecie każde przedsiębiorstwo wie, że bez odpowiedniej strategii marketingowej nie utrzyma się na rynku. Marketing jest jedną z najważniejszych części każdej firmy, która pozwala na efektywne wybudowanie własnej marki i zakorzenienie jej w podświadomości klientów. Z racji tego, że większość działań obecnie prowadzona jest w sieci, tam także skupiają się poszczególne elementy promocji firmy. Jednak wielu marketingowców zauważa moc reklamy tradycyjnej. Mowa tu o bannerach i bilbordach reklamowych, które powracają obecnie do łask. Czy więc są one skuteczną metodą reklamy?

Bannery i bilbordy reklamowe, czyli reklama w dowolnym punkcie

Banery i bilbordy reklamowe tak naprawdę maja dość solidną przewagę nad spotami emitowanymi w sieci. W pierwszej kolejności warto zauważyć, że jest to forma reklamy, która może być zamieszczona w dowolnym puncie. Można więc śmiało powiedzieć, że bilbordy i bannery reklamowe nie nakładają na reklamodawców żadnych ograniczeń. To one będą królowały na wszelakich targach i konferencjach, a także w przestrzeni publicznej. Co więcej, jeśli tylko ich projektowaniem zajmie się dobry grafik, wówczas jest to idealna recepta na sukces. Pokaźnych rozmiarów reklama mimowolnie przyciąga wzrok przechodniów. W sieci, za pomocą jednego "krzyżyka" można pominąć spot, nie zwracając na niego zbytniej uwagi. W przypadku bilbordów i bannerów reklamowych, nie da się ich nie zauważyć. Wobec tego taki typ wielkoformatowej reklamy o wiele skuteczniej przyciągnie wzrok odbiorców i skoncentruje ich uwagę. Nie można zapomnieć o tym, że tego typu reklamy można dopasować idealnie do celów, jakie chce osiągnąć dana firma. W efekcie otrzymujemy nieograniczone możliwości budowania wizerunku marki i promowania produktów oraz usług.

Trwałość reklamy najważniejsza

Reklamy i spoty które połączone są chociażby z siecią reklamową wyszukiwarki internetowej są niezwykle ulotne. Tak naprawdę po wyświetleniu się użytkownikom raz, przez kilka sekund po prostu one znikają. Oczywiście potencjalny odbiorca za każdym razem może kliknąć w reklamę i zostanie przekierowany na stronę główną. Jednak po jej opuszczeniu, taka reklama znika nie tylko z ekranu, ale także z pamięci odbiorcy. Zupełnie inaczej jest w przypadku bilbordów i bannerów reklamowych. Jest to bowiem jedna z najtrwalszych form reklamy, która towarzyszy odbiorcom dosłownie na każdym kroku. Będą oni mieli styczność z bilbordami i bannerami podczas drogi do pracy, do szkoły, a także podczas jazdy samochodem i stania w korku. W efekcie taka reklama w nienachalny sposób zapisuje się w pamięci odbiorcy, a także zaczyna on kojarzyć z nią promowaną markę. Można więc stwierdzić, że banery i bilbordy reklamowe oddziałują w znacznie bardziej efektywny sposób na podświadomość odbiorców i są wstanie zbudować tym samym niezwykle pozytywny wizerunek marki.

Czy zatem bilbordy i banery reklamowe są skuteczną formą reklamy?

Bilbordy i banery reklamowe bez wątpienia zaliczają się do najbardziej tradycyjnych form promowania firmy i budowania jej wizerunku. Okazuje się jednak, że w dobie postępującej cyfryzacji, to właśnie taka tradycyjność staje się o wiele skuteczniejsza. Przede wszystkim te formy reklamy są trwałe i nie są zbyt nachalne. Wobec tego wzbudzają w odbiorcach o wiele bardziej pozytywne wrażenia, niż reklamy emitowane w sieci. Dodatkowo banery i bilbordy dają nieograniczone możliwości kreowania przekazu, a także umieszczania go w dowolnym miejscu w przestrzeni publicznej. Bez wątpienia to jedna ze skuteczniejszych form reklamy nawet w cyfrowym, XXI wieku.

  Autor:
Artykuł został przygotowany przez Drukarnia Ksero A0 specjalizującą się w druku wielkoformatowym CAD