© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


Jaki wymiar powinny mieć szafki pracownicze zgodne z BHP?

szafy BHP
 |  Artykuł partnera  |  Informacje prasowe

Podstawowym wyposażeniem szatni w każdym przedsiębiorstwie są szafy pracownicze BHP. Aby zagwarantować osobom zatrudnionym właściwy poziom komfortu i dobre warunki pracy, muszą one mieć odpowiednie wymiary i spełniać wymogi zawarte w przepisach. Jaką więc specyfikację powinny posiadać szafki pracownicze zgodne z zapisami o bezpieczeństwie i higienie pracy? Na co zwrócić uwagę, wybierając meble BHP do firmy? Na te pytania odpowiadamy poniżej – sprawdź!

Prawidłowe wymiary szaf BHP

Właściwe parametry określono na bazie potrzeb pracowników. W ten sposób stworzono najważniejsze zasady zawarte w dokumentach dotyczących bezpiecznego i higienicznego wykonywania pracy.

Ponadto przepisy regulują materiał, z którego szafy muszą być wykonane. Zgodnie z Polską Normą PN-75M-78711, należy produkować je ze stali. Wymóg ten determinowany jest przede wszystkim funkcjonalnością i wygodą użytkowania. Metalowe meble BHP, dostępne m.in. w ofercie firmy Budo-EX, są wyjątkowo wytrzymałe i odporne na szkodliwe działanie czynników zewnętrznych, środków chemicznych oraz warunków atmosferycznych, jak na przykład duża wilgotność powietrza. To korzystnie przekłada się na ich trwałość.

Zaletami proponowanych przez Budo-EX szaf BHP są też łatwość konserwacji i utrzymania porządku oraz niewielka wrażliwość na osiadanie zanieczyszczeń i brudu. Proste i gładkie powierzchnie istotnie skracają czas czyszczenia.

Wymogi dotyczące wymiarów regulują również wewnętrzny układ szafek BHP. Wśród pożądanych elementów znajdują się:

  • przegroda rozdzielająca meble na dwie części,
  • wieszaki umieszczone na stałe,
  • półka oraz drążek ubraniowy poprzeczny.

Przepisy odnoszą się nawet do wielkości przejść pomiędzy rzędami szaf: minimalna odległość między meblami powinna wynosić przynajmniej 1,5 metra.

Wybierając szafy BHP do przedsiębiorstwa, zwróć uwagę na ich wymiary, pojemność i ogólne gabaryty. Każdy pracodawca musi zagwarantować zatrudnionym odpowiednie warunki do wykonywania obowiązków zawodowych oraz możliwość przebierania się i przygotowywania do realizacji zadań.

Szafy BHP – najważniejsze aspekty

Podczas poszukiwania najlepszej oferty pamiętaj, że szafy BHP muszą być solidne i funkcjonalne. To istotne nie tylko ze względu na finansowe korzyści i opłacalność zakupu. Trwałość ma znaczenie także dla osób korzystających z tych mebli na co dzień. Pracownicy zostawiają w szafkach rzeczy osobiste i cenne przedmioty, jak biżuteria czy portfel, więc chcą mieć pewność, że ich własność jest odpowiednio zabezpieczona. Świadomość ta umożliwia im skupienie się na obowiązkach, co przekłada się na optymalną wydajność i efektywność.

Wysokiej jakości szafy BHP do Twojej firmy

Szukając wysokojakościowych szaf BHP, sprawdź ofertę firmy Budo-EX - Meble metalowe. Możesz mieć pewność zgodności z normami, wykorzystania wytrzymałego materiału do produkcji, odpowiedniej obróbki technologicznej, solidnych zamków oraz zastosowania systemów wentylacyjnych umożliwiających pełną cyrkulację powietrza. Wszystko to przekłada się na komfort i trwałość użytkowania mebli Budo-EX, do których kupna zachęcamy.

BizNews


© 2020 BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone

Do góry