© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


Materiały na banery reklamowe - jaki wybrać

Banery reklamowe
 |  Redakcja  |  Informacje prasowe

Firmę lub produkty można reklamować na różne sposoby, najczęściej należy skorzystać z kilku kanałów, by reklama dotarła do jak największej grupy potencjalnych klientów. Do najpopularniejszych należą telewizja, internet, billboardy, ulotki, banery reklamowe, kasetony. Ich oddziaływanie i koszty są bardzo różne. Jednym z najbardziej ekonomicznych nośników reklamy są banery. Ich cena jest w zasięgu małych i średnich firm, a oddziaływanie bardzo duże. Jak wybrać materiał na baner reklamowy?

Rodzaje materiałów na baner reklamowy

Banery reklamowe należą do jednej z najpopularniejszych form reklamy zewnętrznej, która musi być odporna na warunki atmosferyczne, przede wszystkim wiatr, opady, różnice temperatur oraz promienie UV. Źle dobrany materiał może spowodować, że wyblakły, poszarpany baner stanie się antyreklamą.

Rodzaje materiałów na banery reklamowe

Banery reklamowe wykonywane są za pomocą druku wielkoformatowego. W zależności od zastosowanej technologii druku i materiału banerowego uzależniona jest trwałość baneru i jego zastosowanie. Do najpopularniejszych materiałów należą:

  • frontlit (frontlight),
  • blockout,
  • siatka mesh,
  • baner odblaskowy.

Frontlit to najbardziej popularny materiał stosowany w drukowaniu banerów. Występuje w różnej gramaturze od 300 do 510g/m2. Im gramatura jest większa, tym materiał jest bardziej odporny na warunki atmosferyczne, szczególnie na bardzo silny wiatr. Od gramatury zależy też cena banera i czas jego ekspozycji.

Frontlit o gramaturze 300 g/m2 jest najtańszy, ale też najsłabszy. Dobrze sprawdza się w jednorazowych ekspozycjach z okazji zawodów, pikników, pokazów. Frontlit o najwyższej gramaturze powinien być użyty do banerów, które będą eksponowane nawet przez rok lub dwa lata.

Banery z frontlitu występują w dwóch wariantach:

  • laminowany (standardowy),
  • powlekany (premium).

Baner laminowany powstaje w wyniku zalaminowania siatki poliestrowej folią PCV. Jest dość wiotki, podatny na rozdarcia.

Baner powlekany często nazywany jest także wzmocnionym. Siatka zostaje zalana płynnym PCV, co nadaje jej sztywności. Baner powlekany jest bardziej odporny na uszkodzenia mechaniczne.

Blockout ten typ baneru składa się z 3 warstw, między dwoma warstwami do druku znajduje się warstwa nieprzepuszczająca światła. Dzięki temu baner blockout daje możliwość zadruku zarówno z jednej, jak i z drugiej strony. Materiały reklamowe mogą być zupełnie odrębne.

Siatka mesh to baner o specyficznej strukturze, jego nośnikiem jest siatka z włókna o maleńkich oczkach. Dzięki temu siatka jest bardzo lekka, przepuszcza światło. Jest to bardzo dobry materiał do banerów zasłaniających całe ściany budynków, łącznie z oknami. Nadruk siatki dobrze widoczny jest z dalszej odległości, z bliska jest rozmyty, ale reklama przeznaczona właśnie do tego typu zastosowań.

Baner odblaskowy wykonany jest z bardzo dobrej jakości materiału powlekanego. Pozwala na uzyskanie wydruków o bardzo wysokiej jakości odwzorowanych kolorów. Nadruk widoczny jest nawet w nocy pod wpływem odbitego światła samochodu lub latarni, nie wymaga dodatkowego podświetlania.

baner reklamowy

Kryteria wyboru banera

Wybierając materiał na baner reklamowy należy wziąć pod uwagę przede wszystkim jego zastosowanie. Przy banerach eksponowanych przez bardzo krótki okres czasu nie ma sensu ponosić wysokich kosztów i tak nie zostaną ponownie wykorzystane w takim przypadku można postawić na frontlit laminowany. Sprawdza się on dobrze także na płotach, ogrodzeniach, budynkach.

Do zastosowania nad drogami lub w miejscach silnie nasłonecznionych możemy wybrać banery typu blockout, dzięki wewnętrznej warstwie, druk reklam będzie cały czas dobrze widoczny.

W przypadku banerów zewnętrznych bardzo ważna jest także wytrzymałość materiału, im jego gramatura jest większa, tym baner będzie wykazywał większą odporność na uszkodzenia mechaniczne, przede wszystkim rozdarcia.

Zastosowań banerów reklamowych jest znacznie więcej, doskonale nadają się nie tylko do reklamy zewnętrznej, ale także wewnętrznej, choć w znacznie mniejszym zakresie.

Reklamy banerowe są bardzo skuteczne i tanie. Codziennie widzi je kilkaset lub nawet klika tysięcy osób, w zależności od miejsca ekspozycji. To skuteczny sposób na budowanie marki firmy lub wypromowanie określonych produktów. Warunkiem jest dobry projekt reklamy i odpowiednia jakość baneru. Musi być czytelny, estetyczny i dobrze naciągnięty. Musi zwracać uwagę i przyciągać wzrok zupełnie przypadkowych osób.

BizNews


© 2020 BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone

Do góry