Najlepsze ściernice do usunięcia lakieru

 |  Artykuł partnera  |  Informacje prasowe

Praca w warsztacie lakierniczym wymaga odpowiedniego wyposażenia w ściernice, dzięki którym będzie można pozbyć się starego lakieru, a także wypolerować powierzchnię po nałożeniu nowego. Oczywiście jest jeszcze możliwość renowacji lakieru, gdzie też konieczne jest usunięcie warstwy lakieru o odpowiedniej grubości. Ściernice do zadań specjalnych znacznie ułatwią pracę.

Polerowanie mechaniczne – korekcja wad lakieru

Korekcja wad lakieru może pomóc pozbyć się zarówno drobnych, jak i nieco bardziej widocznych rys na lakierze. W warsztacie samochodowym pracownik używa do tego celu polerki obrotowej, która w połączeniu ze ściernicą i nałożoną na nią pastą polerską może pozwolić pozbyć się rys. Praca jest bardzo precyzyjna i wymaga dobrania zarówno granulacji ściernicy, jak i stopnia ostrości pasty polerskiej w taki sposób, by nie zniszczyć zbyt dużej warstwy lakieru, Konieczne jest zatem duże doświadczenie i ostrożność w dobieraniu narzędzi polerskich, czyli ściernic do zadań specjalnych. Trzeba zaznaczyć iż przy renowacji lakieru konieczne jest obliczenie jaka jest warstwa lakieru w wybranym samochodzie. Dokonuje się w tym celu pomiaru elektronicznego. Jednak pokazuje on wartość dla trzech warstw, a więc podkładu, koloru i klaru. Umiejętne polerowanie polega na tym, by nie przebić się przez bezbarwną zewnętrzną warstwę, czyli klar. Najlepiej taki pomiar dokonać na drzwiach, gdyż po ich wewnętrznej stronie nie ma górnej warstwy lakieru, zatem wystarczy odjąć od siebie te dwie wartości by otrzymać grubość bezbarwnej powłoki lakieru.

Precyzyjne czyszczenie powierzchni płaskich niezbędne w pracach lakierniczych

Powierzchnie płaskie karoserii samochodu można oczyścić przy pomocą ściernic płaskich. Konieczne jest dobranie odpowiedniego materiału, który będzie zapewniał szybkie i precyzyjne czyszczenie. Do tego celu można użyć ściernic z nylonowych włókien, które są elastyczne i dobrze się przy ich pomocy wykonuje prace usuwania zgorzelin, rdzy czy starej farby. Oczywiście konieczne jest dobranie odpowiedniego rozmiaru krążka ściernego i dopasowanie go do wybranego typu maszyny, przy pomocy której będzie się wykonywało szlifowanie. Można użyć do tego celu bowiem wiertarki elektrycznej, narzędzi pneumatycznych, szlifierki prostej, kątowej lub wyposażonej w giętki wałek. Ponadto rozmiar krążka ściernego trzeba dopasować rzecz jasna do wielkości szlifowanej powierzchni, z której chcemy pozbyć się starego lakieru. Oczywiście należy wybrać odpowiednią granulację, a także prędkość obrotów maszyny. Używanie ściernic z węgliku krzemu może pozwolić uniknąć przesadnych wyżłobień w lakierze.

Czyszczenie zagłębień odpowiednimi ściernicami

Usuwanie lakieru z trudno dostępnych miejsc wymaga użycia specjalnych ściernic. Należą do nich profesjonalne ściernice trzpieniowe, które mogą występować w bardzo różnych kształtach i przykładowo przypominać różdżkę. Takie ściernice mogą być wykonane ze wzmocnionej włókniny. Dzięki temu można oczyszczać miejsca między poszyciem, a wzmocnieniem karoserii. Tego typu ściernice mogą mieć bardzo różnorodne kształty. Istotne jest by nie wkładać ich w zbyt małe szczeliny, aby od razu nie spowodować zniszczenia materiału, bądź zacięcia się mechanizmu obrotowego w urządzeniu, takim jak szlifierka.

Ściernice z elastycznym spoiwem

Najlepszą jakość wykonania pracy zapewniają ściernice z elastycznym spoiwem. Mikroporowata struktura umożliwia szlifowanie materiału bez jego nagrzewania się. Dodatkowo taka budowa materiału ściernego powoduje, że nie zapycha się i można przy jego pomocy pracować dłużej, a jednocześnie nie trzeba robić przerw na konieczną wymianę narzędzi. Dzięki temu finalnie praca zostaje wykonana o wiele szybciej. W specyfikacji profesjonalnych ściernic można znaleźć również informację o maksymalnej prędkości, przy której mogą pracować ściernice o określonej granulacji.

Wybór najlepszych ściernic do usuwania lakieru musi być podyktowany nie tylko trwałością materiału i dobraną do niego prędkością obrotową urządzenia, ale również grubością lakieru przeznaczonego do szlifowania. Ważna jest również wielkość powierzchni, z której ma być usuwany lakier.


Przeczytaj również