5 elementów skutecznej kampanii linków sponsorowanych

5-elementow 

Chcesz wykorzystać reklamowy potencjał najpopularniejszej wyszukiwarki na świecie i zacząć reklamować się w Google AdWords? A może temat linków sponsorowanych jest Ci już znany, prowadzisz kampanię i zastanawiasz się czy można jakoś ją poprawić? Jeśli tak – koniecznie przeczytaj poniższy artykuł. Poznasz w nim pięć elementów skutecznej kampanii linków sponsorowanych.

1. Wyznacz cel
To pierwsze pytanie na jakie musisz sobie odpowiedzieć zanim uruchomisz kampanie linków sponsorowanych. Jaki jest cel Twojej kampanii? Co chcesz dzięki niej osiągnąć? Zależy Ci na zwiększeniu sprzedaży w Twoim sklepie, chcesz zwiększyć świadomość swojej marki, a może liczysz na pozyskanie adresów mailowych do swojej bazy? Skrupulatnie określony cel pozwoli przygotować skuteczną kampanię, a potem zmierzyć jej efekty.

2. Zadbaj o strukturę kampanii
Przejrzysta struktura kampanii nie tylko zagwarantuje szybką i sprawną pracę na koncie reklamowym, ale także znacząco wpłynie na efekty kampanii. Odpowiednio pogrupowane słowa kluczowe, oddzielne kampanie kierowane na sieć wyszukiwania i sieć reklamową, oddzielnie planowane kampanie rermarketingowe – to tylko nieliczne z elementów, na które musisz zwrócić uwagę planując kampanie linków sponsorowanych.

3. Optymalizuj
Uruchomienie kampanii wbrew pozorom nie oznacza końca Twojej pracy. Szczerze mówiąc to dopiero początek. Teraz przed Tobą sporo analitycznej pracy. Co powinieneś analizować? Właściwie wszystko – skuteczność przygotowanych przekazów reklamowych, dobór słów kluczowych, rodzaj kierowania reklam, strukturę kampanii, wielkość budżetu, stawki za kliknięcia. Skuteczna kampania wymaga systematycznej pracy popartej wnikliwymi analizami, wspartymi wiedzą i doświadczeniem.

4. Mierz efekty
Nie ważne czy wydajesz na kampanię 100, 1000 czy 10 000 zł. W każdym przypadku zależy Ci na tym, aby wydane na kampanię pieniądze okazały się dobrą inwestycją. Aby tak było musisz sprawdzić czy zainwestowane środki zwróciły się i czy kampania przyniosła dodatkowe zyski. Mierzenie efektów jest możliwe bez względu na to jaki wybrałeś cel swojej kampanii. Wbrew pozorom mierzyć można nie tylko wygenerowaną sprzedaż, ale również ilość kontaktów mailowych lub telefonicznych pozyskanych z kampanii, ilość pobranych formularzy, zapisów na newsletter itp.

5. Dbaj o jakość stron docelowych
Spora część reklamodawców mocno skupia się na samej kampanii, po macoszemu podchodząc do tego, co internauta znajdzie na stronie, gdy już kliknie w reklamę. Od jej jakości w dużej mierze zależy sukces całej kampanii. Nie ma chyba nic gorszego niż potencjalnie zainteresowany klient, który po dotarciu na stronę jest poirytowany ponieważ nie znalazł tego czego szukał. Tekst reklamowy jest pewną obietnicą – jej kontynuacja musi znaleźć się na stronie www.

Potraktuj powyższe zasady jako wstęp do głębszej analizy tematu linki sponsorowane. Każdy z powyższych punktów wymaga szerszego potraktowania, ale wierz mi, warto poświęcić na to czas – bo dzięki temu Twoje kampanie będą skuteczne i rentowne.

Ocena użytkowników: 0 / 5

Gwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywnaGwiazdka nieaktywna
 

Positive SSL