Skip to main content

© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


Czy Instagram to dobry rynek zbytu?

Instagram
 |  Artykuł partnera  |  Informacje prasowe

Wiele form zaczyna swoją działalność na Instagramie i do niego prowadzą tylko niewielki sklep internetowy bez większego rozmachu. Za jego pomocą komunikują się z klientami, oferują zniżki albo konkursy i szukają nowych zainteresowanych ich produktami osób. To wygodne i często działające rozwiązanie, ale niekoniecznie sprawdzi się w każdych okolicznościach. Nie wszystkie firmy bowiem tam znajdą swoich klientów.

Rynek zbytu to miejsce, na którym można pozyskać nowych klientów i pozbyć się swojego towaru, oczywiście w ramach sprzedaży. Szukanie go może zająć dużo czasu, szczególnie jeśli prowadzi się małą działalność oferującą specyficzne produkty. Instagram to miejsce, na którym pojawia się coraz więcej firm, głównie dlatego, że dużo czasu spędzają na nim osoby w różnym wieku i o różnych potrzebach. Za jego pomocą łatwo jest dotrzeć do potencjalnych klientów. To szczególnie dobre miejsca dla sklepów internetowych, które nie posiadają fizycznych lokali i mogą działać na skalę krajową, a czasem nawet światową.


Szukasz filmów online na wieczór? Skorzystaj z wyszukiwarki filmów CDAFlix.pl.


Instagram umożliwia dotarcie do setek, jeśli nie tysięcy klientów, jedynie za pomocą częstego udzielania się na swoim profilu tutaj z pomocą przychodzi możliwość kupna obserwujących na instagramie. To już jednak może stanowić dla wielu przedsiębiorców wyzwanie, bo ciężko jest przygotować samodzielnie atrakcyjne posty, żeby wrzucać je codziennie, a do tego udzielać się pod podobnymi profilami czy komentować zdjęcia, na których została oznaczona. Nawet na początku jest ciężko, kiedy nie ma jeszcze wielu odbiorców, bo wymaga to skupienia i czasu, którego brakuje, jeśli chce się cały czas skupiać w pierwszej kolejności na zadowalaniu klientów, którzy złożyli już swoje zamówienia.

Instagram wymaga regularności, ale to nie wszystkie jego wady. Wiele typowych przedsiębiorstw usługowych, takich jak mechanika samochodowa, stolarstwo czy nawet doradztwo biznesowe nie będzie chętnie obserwowane na Instagramie, bo rzadko mają coś ciekawego do pokazania. Do tego praca przy jednym projekcie przez kilka dni i prywatność klientów sprawia, że często niemożliwe jest dla nich tworzenie ciekawego kontentu. Z tego powodu wielu z nich zwyczajnie nie udziela się na tej platformie. Dla nich taki stan rzeczy nie jest niczym niebezpiecznym, przynajmniej oszczędzają czas i energię, którą mogą zainwestować w klienta.