Wybór miejsca na organizację konferencji dla kontrahentów, pracowników czy partnerów biznesowych nie jest prosty. Spotkania w hotelach czy restauracjach to standard w biznesie, zatem warto pomyśleć o nieco innym miejscu na konferencję. Jakie są wady i zalety organizacji konferencji nad morzem?
Inny klimat
Wyjazd poza miasto pozwala na inne podejście do kwestii biznesowych. Przede wszystkim daje możliwość uwolnienia myśli i zebrania sił. Nadmorskie powietrze należy do jednego z najczystszych w Polsce, dodatkowo liczne składniki mineralne nadają powietrzu właściwości zdrowotne. Położona w pobliżu plaża pozwala na połączenie wyjazdu w celach służbowych z odpoczynkiem i rozrywką. Jest to doskonałe miejsce na konferencje szczególnie w porze letniej, kiedy wysokie temperatury pozwalają na wieczorne spacery brzegiem morza. Na plaży często istnieje możliwość zorganizowania imprezy integracyjnej, ogniska czy innego rodzaju wieczornego przyjęcia dla uczestników konferencji. Hotele zlokalizowane nad morzem oferują szeroki wybór pakietów konferencyjnych. Przede wszystkim sale konferencyjne dostosowane są do potrzeb organizatora, hotel zapewnia także niezbędny sprzęt taki jak mikrofon, rzutnik czy komputer. W hotelach działają również restauracje, w których mogą stołować się uczestnicy konferencji. Ponadto hotele oferują swoim gościom liczne atrakcje w postaci zabiegów spa czy możliwości skorzystania z basenu lub sauny.
Znaczne koszty
Organizacja konferencji nad morzem ma również swoje wady. Oznacza ona dla organizatora konieczność poniesienia znacznych kosztów, ponieważ ceny w atrakcyjnej lokalizacji znacznie wzrastają. Wszystko zależy od tego, jakie dokładnie koszty zamierza pokryć organizator we własnym zakresie. Należy jednak mieć na uwadze, że im więcej uczestnicy będą musieli zapłacić z własnej kieszeni, tym bardziej mogą być zniechęceni do udziału w konferencji. Nie każdego stać bowiem na pokrycie tak wysokich kosztów. Jeżeli jednak organizator zajmuje się wszystkim na własną rękę, musi wziąć pod uwagę takie aspekty, jak choćby transport uczestników do miejsca konferencji. Nie ma to większego znaczenie w momencie, gdy uczestnicy mieszkają w pobliżu miejscowości nadmorskiej. Niestety, transport z południowej części kraju może okazać się bardzo kosztowny i stanowić będzie wyzwanie logistyczne. Kolejną wadą jest fakt, że organizacja konferencji w pobliżu morza może za bardzo kojarzyć się uczestnikom z odpoczynkiem, a nie pracą. Powoduje to rozluźnienie atmosfery i może doprowadzić do nieosiągnięcia oczekiwanych efektów. Konferencja w nadmorskim mieście wiąże się często z zapewnieniem gościom noclegu i różnego rodzaju atrakcji, co dodatkowo zwiększa nie tylko koszty, ale również stanowi wyzwanie organizacyjne.
To, jakie miejsce zostanie finalnie wybrane na organizację konferencji zależy jedynie od preferencji organizatora. Polskie morze jest przepiękne i bardzo atrakcyjne pod względem turystycznym, jednak konferencja organizowana w nadmorskiej miejscowości wiąże się z koniecznością poniesienia niemałych kosztów.
Artykuł powstał przy współpracy z Nadmorski.pl |