Skip to main content

© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


Możliwości i zastosowanie rozwiązań ERP i CRM w branży budowlanej - poznajmy je!

Branża budowlana
 |  Artykuł partnera  |  Budownictwo

Firmy z branży budowlanej muszą stawić czoła wielu wyzwaniom. Rynek jest niezwykle konkurencyjny, terminy zleceń naglą, a klienci - co zrozumiałe - pragną uzyskać jak najlepiej wykonaną usługę. Zarządzając firmą budowlaną mamy więc cały arsenał zadań, które wymagają sprawnego działania. Idealnym rozwiązaniem mogą być dedykowane systemy - ERP i CRM. Dowiedzmy się, co to takiego? Poznajmy możliwości tych systemów, przekonajmy się, jakie obszary działalności możemy dzięki tym rozwiązaniom udoskonalić?

Branża budowlana - tu zawsze coś się dzieje

Parafrazując klasyka, można powiedzieć, że branża budowlana nigdy nie śpi, bo zawsze jest tu coś do zrobienia. Tak zdecydowanie jest, gdyż obowiązki związane z budowaniem, remontowaniem i renowacją są czasochłonne, co sprawia, że wymagają doskonałej organizacji, planu i dyscypliny. Prowadząc taką działalność, musimy trzymać ciągle rękę na pulsie, nie tylko zdobywając zlecenia, ale też obserwując zmieniające się trendy. Kto zostaje w tyle, ten przegrywa z konkurencją, traci szanse na intratne współprace, może zapomnieć o możliwościach rozwoju. Nikt nie chciałby doświadczyć tak negatywnego rozwoju wydarzeń, dlatego też warto poszukiwać sposobów na to, by działać sprawniej, a jednocześnie efektywniej. Nieprzypadkowo wielu przedsiębiorców sięga po sprawdzone rozwiązania ERP i CRM. Warto lepiej je poznać!

ERP i CRM - systemy, które powinniśmy znać

Nie ma wątpliwości, że przedsiębiorstwa z branży budowlanej muszą mierzyć się z wieloma wyzwaniami, do których zaliczamy coraz większą złożoność projektów, ogromną ilość danych, skomplikowaną księgowością, podwyższone ryzyko i restrykcyjne przepisy związane z prawem budowlanym. To powoduje ogromne przeciążenia i zmusza do poszukiwań optymalnych rozwiązań. W tym celu sięga się po różne wspomagające systemy, które jednak, aby pomagały, muszą być na tyle elastyczne, aby poradziły sobie w stale zmieniającej się rzeczywistości. Nieprzypadkowo przedsiębiorcy z branży budowlanej sięgają po system ERP, który płynnie integruje najważniejsze aspekty działalności - przepływy pomiędzy planowaniem zasobów przedsiębiorstwa a zarządzaniem relacjami z klientem. W ten sam sposób pomaga w zakresie zarządzania projektami i mobilnymi usługami w terenie. Świetnym uzupełnieniem jest tu też system CRM - do planowania zdolności produkcyjnych.

System ERP - co dzięki niemu zyskujemy?

System ERP (Enterprise Resources Planning) to oprogramowanie do całościowego, w pełni kompleksowego zarządzania przedsiębiorstwem. Dzięki niemu można profesjonalnie zarządzać firmą - jej najważniejszymi zasobami, kontrolować je, niemalże w każdym obszarze biznesowymi firmy, czyli w takich dziedzinach jak finanse, sprzedaż, księgowość, magazyn, produkcja, kadry, zaopatrzenie itd.

To, co wyróżnia system ERP i sprawia, że jest tak wyjątkowy, to praca na jednej bazie danych, więc jeśli wprowadzimy dane w jednym z obszarów systemu (przykładowo w produkcji), są one błyskawicznie widoczne u pracowników we wszystkich innych działach! To znacząco usprawnia funkcjonowanie każdego przedsiębiorstwa, zwłaszcza w tak rozbudowanych, jak firmy z branży budowlanej.

Rozwiązanie ERP dla budownictwa maksymalizuje powodzenie każdego projektu, bo wszelkie zasoby są dobrze wykorzystane, a koszty projektu dokładnie kontrolowane. Doskonale zaprojektowana, wiodąca na rynku aplikacja Power BI marki Microsoft zapewnia dostarczenie szeregu ważnych informacji na czas, pozwala na wgląd w procesy, zwiększa wydajność oraz terminową, rentowną realizację projektów. Jak widać, z systemem ERP zyskujemy możliwość sprawdzonego zarządzania aktywami, gdyż rutynowe działania zostają zautomatyzowane, a to przekłada się na lepsze funkcjonowanie całej organizacji. Przedsiębiorstwa są w stanie płynnie integrować działania precyzyjnie ukierunkowane na rozwój biznesu, realizację projektów i relację z klientami.

System CRM - doskonałe uzupełnieniem systemu ERP

Nie tylko system ERP zapewnia ogromne możliwości w zakresie zarządzania przedsiębiorstwem budowlanym, bo to samo powiemy o platformie CRM (customer relationship management), stworzonej do tego, by profesjonalnie i kompleksowo zarządzać relacjami z klientami. To właśnie oni powinni stać na pierwszym miejscu w hierarchii każdej firmy. Żeby zdobyć ich zaufanie i zaangażowanie, trzeba się mocno postarać, w czym CRM wymiernie pomaga.

Dzięki temu systemowi stworzymy oferty idealnie dopasowane do potrzeb i cech odbiorcy. To możliwe za sprawą dokładnej analizy rynku i konsumentów. CRM porządkuje wszystkie dane, wynosząc relacje z klientem, marketing i sprzedaż na jeszcze wyższy poziom. Rozwiązania CRM od Microsoft umożliwiają stworzenie czytelnego profilu klientów, co następuje już po pierwszym z nimi kontakcie, a następnie w trakcie sprzedaży i po jej zakończeniu. Te ważne informacje gromadzone są na platformie i pozwalają zautomatyzowanie procesu sprzedaży, usprawniają cykle sprzedażowe, redukują koszty.

Poszukując rozwiązań w tym zakresie, zachęcamy do zapoznania się ofertą ANEGIS, która wdraża systemy ERP dla średnich i dużych przedsiębiorstw, specjalizując się szczególnie w implementacjach systemu klasy ERP od Microsoft - Dynamics. Łączy różne systemy (zoptymalizowany dla większych przedsiębiorstw - Microsoft Dynamics 365 Enterprise Edition) - nie tylko ERP, ale też CRM i możliwości inteligencji biznesowej, pomagając tym samym zarządzać specyficznymi biznesowymi funkcjami.