Skip to main content

© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


Hale stalowe - dlaczego coraz częściej stosuje się w lotnictwie?

 |  Artykuł partnera  |  Budownictwo

Lotnictwo staje się Polsce coraz bardziej popularne. W prasie regularnie pojawiają się doniesienia o prywatnych, małych samolotach Polaków goszczących na liście najbogatszych obywateli. Zapotrzebowanie na powietrzne taksówki sprawia, że niemal jak grzyby po deszczu wyrastają firmy świadczące usługi transportu powietrznego, a i hobbyści zachęcają aerokluby do zwiększania parku maszynowego. Gdzie trzymać nowe nabytki? Hale stalowe to najlepszy sposób na przygotowanie hangaru dla samolotów.

Lotnictwo nie jest już sportem zarezerwowanym dla wybranych. Z roku na rok zwiększa się liczba Polaków, którzy sami decydują się usiąść za sterem samolotu. Urząd Lotnictwa Cywilnego podaje, że liczba licencji pilota samolotu turystycznego wzrosła z 1,3 tys. w roku 2006 do ponad 3 tys. w 2013. W kraju działa ponad 80 aeroklubów, gdzie można zdobyć uprawnienia i doskonalić umiejętności pilotażu. Takie zaplecze wymaga odpowiednich warunków do garażowania samolotów, wykonywania przeglądów i konserwacji.

Hale stalowe - doskonałe miejsce na przechowywanie sprzętu
– Konstrukcje stalowe pozwalają szybko postawić hangar stanowiący idealne schronienie dla samolotów, a także wyposażyć go w dodatkowe elementy, niezbędne w danej inwestycji np.: magazyn na części, małe biuro, czy serwis maszyn. Hale stalowe to bardzo dobry wybór dla lotnictwa. Jego rozmiary można nie tylko idealnie dopasować pod wielkości samolotów, ale i w przyszłości dowolnie rozbudować wzdłuż lub wszerz po prostu dokładając dodatkowe elementy – wyjaśnia Łukasz Michalski z firmy Frisomat .

Czy hale stalowe są drogie?
Podstawowa wersja hali jest wydatkiem mieszczącym się w budżecie przeciętnego inwestora, choć ostateczny koszt można oszacować dopiero po wybraniu konkretnej wersji wykończenia. Wielkim plusem hal stalowych jest możliwość wyboru wykończenia hali pod klucz, włącznie z pomalowaniem ścian, osadzeniem okien, bram, drzwi. Wybór dodatkowego wyposażenia ma bardzo duży wpływ na koszty, bo oferowane są rozwiązania w różnym standardzie i cenach.

- Sama hala to wydatek, który się opłaca. Biorąc pod uwagę stosunek ceny do jakości. W ramach podstawowej wersji Inwestor otrzymuje sprawdzony, uznany na całym świecie produkt, wykonany z zimnowalcowanej stali najwyższej jakości, odpornych na korozję, nie wymagający konserwacji, czy innych czaso i kosztochłonnych prac. – dodaje Łukasz Michalski z frisomat.pl.

Co więcej dzięki systemowi gotowych półfabrykatów hala przyjeżdża na miejsce budowy niemal gotowa. Wzniesienie hali trwa krótko i nie wymaga ciężkiego sprzętu. Zamiast kilkumiesięcznego placu budowy, co dezorganizuje bieżące funkcjonowanie firmy, hangar na samoloty jest wznoszony zaledwie w ciągu maksymalnie krótkiego czasu.

Hale stalowe – gabaryty na miarę każdego samolotu
Hale stalowe Frisomat to sprawdzone rozwiązanie, które pozwala zarówno na zagospodarowanie miejsca na cesnę i boing. Bez problemu można połączyć kilka hal, na różne samoloty. Bez problemu osiągają wysokość nawet do 9 m, a rozpiętość od 30 do 50 m. Wygodne, szerokie bramy mogą być montowane już w najmniejszych hangarach, co ułatwia wprowadzanie i wyprowadzenie samolotów. Zabezpieczenie samolotów przed wiatrem i wilgocią nigdy nie było prostsze. Pewność, jakość, szybkość realizacji całej inwestycji, wieloletnie doświadczenie i tysiące zadowolonych klientów nie tylko z branży lotniczej przemawiają za zdecydowaniem się na hale Frisomat.