Spotkania biznesowe mogą mieć różny charakter, od spotkań organizowanych w celu nawiązania współpracy, omówienia celów czy wspólnych działań, do tych, podczas których celebrujemy udaną kooperację i jej efekty. W ostatnich latach rozwija się jeszcze jedna forma spotkań biznesowych – networking. Networking to termin wskazujący na tworzenie i utrzymywanie relacji biznesowych, ale w celu wymiany doświadczenia, wiedzy i umiejętności. Są to relacje nastawione na wzajemną chęć rozwoju i tworzenie holistycznej sieci kontaktów.
Spotkania biznesowe oparte na idei networkingu kierują uwagę uczestników na wartości takie jak: współpraca, wsparcie, relacje z innymi przedsiębiorcami, zdobywanie wiedzy, zaufanie. Duże zainteresowanie dla tej formy spotkań jednoznacznie wskazuje, że networking przynosi realne korzyści, a przedsiębiorcy chcą ze sobą współdziałać, wymieniając się wiedzą i doświadczeniem, dostarczając sobie wsparcia i motywacji tam, gdzie ich brakuje. Decydując się na udział w podobnych eventach, warto zainwestować w dobry research, który pozwoli znaleźć klub biznesu organizujący je na najlepszych dla nas zasadach.
Spotkania biznesowe – gdzie ich szukać?
Nic prostszego. Instytucje organizujące spotkania biznesowe działają dziś w całej Polsce. W ramach swojej działalności proponują udział w wielorakich wydarzeniach: śniadaniach, lunchach czy kolacjach biznesowych, konferencjach, warsztatach czy wyjazdach integracyjnych. Formy spotkań mogą być różne, a każde wnosi niego odmienną treść, jednak wszystkie łączy idea rozwoju i wsparcia w działaniach biznesowych. Szukając klubu, którego chcielibyśmy stać się członkami, warto zapoznać się z ideą WFS (Współpraca Fundamentem Sukcesu) Polska. To stowarzyszenie networkingowo-rozwojowe o ogólnokrajowym zasięgu, które posiada swoje kluby w kilku większych miastach Polski i wciąż się rozwija. WFS kładzie nacisk na jakość i prestiż swoich wydarzeń. Jest rozpoznawane jako elitarne, ponieważ stawia na maksymalizację profitów – klubowicze tworząc sieć ważnych kontaktów, mogą nabyć płynącą z nich wiedzę, doświadczenie oraz inspirację.
WFS można odwiedzić na stronie https://wfspolska.pl/
W klubach WFS został ustanowiony charakterystyczny model członkostwa, który bazuje na generowanych przez firmę obrotach. W ten sposób zostają stworzone odrębne środowiska, w obrębie których mogą odbywać się spotkania biznesowe, pozwalające spotykać się przedsiębiorcom o podobnym stopniu dynamiki i skuteczności. Ustanowienie konkretnych sekcji mówi także o wspieraniu biznesu na każdym etapie jego rozwoju. WFS to również dostępność – działa w Częstochowie, Łodzi, Wrocławiu, Katowicach i Warszawie, organizując mnóstwo okazji do biznesowych spotkań.
Klub biznesowy dla mnie - jak go wybrać?
Przy wyborze klubu najrozsądniej jest określić swoje motywacje i cele związane z członkostwem. Motywacją może być chęć nawiązania nowych biznesowych relacji, w celu zdobycia nowych współpracowników lub kontrahentów, chęć zdobycia wiedzy, poszerzenia horyzontów, znalezienie mentora lub inspiracji, wymiana doświadczeń lub kontaktów. Ustalenie celu powinna pomóc w dokonaniu wyboru co do instytucji. Czy zależy nam na prestiżu czy na samej idei, czego oczkujemy, jak często organizowane są spotkania, czasem elementem wyrobu może być znajomość jego składu – dobrego towarzystwa nigdy dość. Złota zasada wyboru między klubami brzmi: im większa gruba klubowiczów i bardziej zróżnicowana – pod kątem branż, tym lepiej. Ważne, by klub biznesowy zrzeszał przedstawicieli różnych dziedzin – różnorodność karmi wiedzą i doświadczeniem, odznacza się wielorakością oczekiwań, spojrzeń, stosowanych metod i ustanawianych celów. Synergia, jaką wówczas się tworzy, daje większe pole do rozwoju i ogromne możliwości.
Przed dołączeniem do klubu warto poznać warunki członkostwa. Może się zdarzyć, że w klubie istnieje podział na sekcje albo jakaś dowolna selekcja. Ważne, by idee klubu odpowiadały naszym motywacjom i celom i pozwalały w przystający do nich sposób rozwijać się, cieszyć nową siecią relacji i inwestować w siebie i swoje przedsiębiorstwo.
Spotkania biznesowe – korzyści z udziału
Spotkania biznesowe organizowane przez kluby biznesu kładą nacisk na ideę współpracy. W takim modelu, organicznie pozbawionym rywalizacji, łatwiej nawiązywać ważne relacje, zdobywać wiedzę i analizować nowe możliwości. Kooperacja z ludźmi, z którymi łączy nas biznesowa perspektywa, doświadczenia, a może i ścieżka zawodowa czy określona misja, wzmacnia sprawczość i pozwala poszerzyć pole naszych działań. Dzięki nowym relacjom biznesowym zyskujemy nowych klientów, współpracowników i stajemy się bardziej rozpoznawalni. Dzięki godnym zaufania kontaktom łatwiej znaleźć solidnych pracowników, ale również zyskać zaufanie osób, które chcą nawiązać z nami biznesową relację. Jeśli klient lub partner przedsiębiorcy, z którym mamy dobre relacje i sobie ufamy, będzie poszukiwał towarów lub usług, które my świadczymy, bardzo prawdopodobne, że trafi właśnie do nas.
W końcu – spotkania biznesowe podnoszą morale i pozwalają przejść przez okresy zawodowego wypalenia. Inspiracja, nowe kontakty, nieznane dotąd możliwości – to pomaga odnaleźć motywację i cel, wyznaczyć nowy kierunek działań, nowe cele, a może i zredefiniować misję. W ten sposób, otaczając się podobnymi sobie, dzieląc doświadczeniami, wsparciem i motywacją, networking pozwala zgromadzić nowe siły i przejść przez niejeden kryzys.
Bycie klubowiczem to również renoma. Spotkania biznesowe umożliwiają stanie się rozpoznawalnym i wyraźniejsze zaznaczanie bytność swojej firmy oraz rolę działalności. Udział w prelekcjach, debatach pozwala zaznaczyć swoją pozycję oraz w atrakcyjny sposób wskazać osiągnięcia naszej firmy, jej cele, jakość, rolę, a tym samym – zyskać uwagę i pamięć innych klubowiczów.
Spotkania biznesowe – tylko z dobrym klubem!
Dobry klub biznesu można rozpoznać przede wszystkim po jego aktywności i rozpoznawalności. Tylko tak organizowane spotkania biznesowe: eventy, które pozwalają na podtrzymywanie więzi mogą budować trwałe i rozwojowe relacje. Różnorodna oferta z całym przekrojem spotkań, multiplikacją warsztatów, konferencji, spotkań, prelekcji i wykładów pozwoli uzyska maksymalizacje korzyści – wiedzy, wsparcia i nawiązania sieci kontaktów. WSF, jako sieć klubów, od lat skutecznie wspiera rozwój firm, opierając go na tworzeniu relacji biznesowych i przekazywaniu sobie rekomendacji. Stworzenie takiego układu klubów umożliwia współpracę między nimi, stawiając na dzielenie się wiedzą i doświadczeniem, przyczyniając się do rozwoju idei networkingu i lepszego funkcjonowania w biznesie.