Placówki medyczne to miejsca, które muszą być odpowiednio zaaranżowane, a przy tym wyposażone w niezbędne akcesoria. Funkcjonalna, komfortowa przestrzeń jest bardzo ważna, szczególnie jeśli chodzi o gabinety lekarskie. Bez względu na to, czy są to placówki publiczne, czy prywatne, należy je tak urządzić, aby ułatwiały pracę, a jednocześnie zapewniały bezpieczeństwo zarówno lekarzowi, jak i pacjentowi.
Ważne jest, aby w takich gabinetach znalazły się porządne, odporne na wieloletnie użytkowanie meble, które będą pojemne, ale też estetyczne. Jak zatem urządzić nowoczesny, funkcjonalny gabinet lekarski i jakie wyposażenie najlepiej wykorzystać?
Praktyczne i minimalistyczne meble do gabinetu lekarskiego
Biurka z dużymi blatami, podręcznymi szufladami, szafy z przegródkami na dokumenty, przeszklone schowki na leki, taborety, fotele, stoliki zabiegowe – to tylko kilka przykładów asortymentu, jaki powinien się znaleźć w każdej placówce medycznej. Meble do gabinetu lekarskiego to wyposażenie, które musi wyróżniać się doskonałą jakością, minimalistycznym, prostym designem, wytrzymałością, a co za tym idzie – odpornością na różne substancje.
W zależności od rodzaju gabinetu i specjalizacji lekarza, który będzie w nim przyjmował pacjentów, należy pamiętać o specjalistycznych elementach wyposażenia dedykowanych konkretnym pomieszczeniom. W gabinetach zabiegowych powinny znaleźć się stoliki do instrumentowania, stoliki zabiegowe, asystory medyczne itp. W gabinecie dentystycznym natomiast warto umieścić meble z blachy kwasoodpornej lub rozkładane fotele.
Stoły metalowe nie tylko do warsztatu
Kolejną istotną kwestią przy urządzaniu gabinetów medycznych są stoły zabiegowe oraz takie do gabinetów weterynaryjnych. Stoły najczęściej wykonane są z blachy kwasoodpornej, dzięki czemu wyróżnia je wysoka trwałość, jak również odporność na uszkodzenia mechaniczne.
Stoły warsztatowe na wymiar sprawdzą się świetnie w pomieszczeniach, gdzie wykonuje się podstawowe badania zwierząt, ponieważ łatwo się je czyści, a co najważniejsze – można je bez problemu dostosować do powierzchni gabinetu. Do takiego stołu można dopasować pozostałe meble, np. szafy na dokumenty medyczne bądź lekarstwa.
Szafy lekarskie i sejfy
Poza standardowymi meblami medycznymi polecamy zainwestować w szafy lekarskie oraz sejfy. Szafy zwykle wykorzystuje się do przechowywania dokumentów, antybiotyków, leków przeciwbólowych, kroplówek, ale też specjalistycznych narzędzi. Świetnym patentem do składowania ważnych akt są sejfy domowe. W Warszawie w wielu placówkach medycznych można spotkać zarówno sejfy do przechowywania dokumentów, jak i odpowiedniego zabezpieczenia wyrobów medycznych, do których dostęp powinien mieć wyłącznie personel.
Urządzając zatem gabinet medyczny, warto postawić na solidne, metalowe meble, porządne akcesoria, a także szafy aktowe i lekarskie.