Badania CAWI to nieocenione źródło wiedzy dla przedsiębiorców i badaczy. Ankiety Computer Assisted Web Interview umożliwiają przeprowadzanie wywiadów online, a przy tym personalizację pytań pod odpowiedzi respondentów. Wiele elementów składa się na ostateczną wysoką efektywność badań CAWI. Jednym z ciekawszych podtypów są badania telefoniczne CATI
Nowy poziom badań marketingowych
Analiza rynku zbytu i potencjalnych grup docelowych nie jest obecnie tak łatwa, jak mogłoby się wydawać. Badania ankietowe przejadły się respondentom, większość z nas nie odbiera telefonów od nieznanych numerów, a spisywanie odpowiedzi twarzą w twarz nie ma sensu w czasach Internetu. Z pomocą przychodzą w tym momencie badania CAWI, które pozwalają respondentom udzielić odpowiedzi w dowolnym miejscu i czasie. To także komfort dla zleceniodawców, którzy bez wysiłku mogą liczyć na szybką realizację i wiarygodność wyników. Nasz panel badań to ponad 3000 zmiennych profilowych, spośród których komputer wyszukuje najlepsze dopasowanie do celu ankiety.
Istotne informacje dla firm i absolwentów uczelni
Jak mówi prezes zespołu Fieldstat, Jonasz Buksztynowicz, największym wyzwaniem jest utrzymanie wysokiego poziomu rzetelności badań CAWI. Jako jedna z metod badawczych, badanie CAWI jest naprawdę miarodajne. Różne formy kontroli badań techniką CAWI (pytania pułapki, kontrola logiczna zbioru danych, zewnętrzny audyt klienta i single IP acces) nie pozwalają na automatyczne odpowiedzi generowane przez boty ani na uzupełnienie ankiet przez osoby spoza grup docelowych. Dlatego metoda CAWI jest chętnie wykorzystywana nie tylko przez przedsiębiorców do zapoznania się z potrzebami swoich odbiorców, ale też przez pracowników i absolwentów uczelni wyższych.
Stwórz własne badanie online
Zapraszamy zarówno klientów z jedynie wstępnym zarysem projektu, jak i tych, którzy przygotowali pełną metodologię wraz z przebiegiem badania. Złożoność prac nad każdym projektem nie jest w stanie nas zablokować, wpłynie jednak na ostateczną wycenę badania online. Precyzyjnie stworzone badanie ankietowe dostarczy najważniejszych z punktu widzenia rozwoju Twojej firmy informacji, do których ciężko jest dotrzeć samodzielnie. Ułatwia też badania satysfakcji klientów po zakończonej współpracy, dzięki krótkim i ściśle wymierzonym pytaniom. Zalety badań metodą CAWI bronią się same - tylko dzięki nim można obecnie dotrzeć do szerokiej grupy odbiorców w krótkim czasie. Każdy respondent może przejść przez ankietę we własnym tempie, dobrze się przy tym bawiąc dzięki interaktywnym wstawkom. Badania CAWI to stale rozwijająca się dziedzina. Dużym wyzwaniem jest właściwe zarządzanie wskaźnikiem DOR i obsługa zgód marketingowych. Na szczęście grupa Fieldstat ma na tym polu wieloletnie doświadczenie.
Ankiety internetowe - nie tylko w formie elektronicznej
Jedną z prostszych i skutecznych technik badawczych są badania CATI. Przynosi bardzo dobre efekty, o ile zostało prawidłowo wdrożone w życie. CATI to możliwość przeprowadzenia badania przez telefon, co pozwala także dosięgnąć rzadko pojawiającej się w zwykłych badaniach online grupy wiekowej 75+. Metoda zbierania danych CATI to dość proste badanie - ankieter rozmawiając przez telefon z respondentem korzysta z komputera, na którym wyświetlane są pytania oraz możliwe odpowiedzi, które rejestruje podczas rozmowy. To szybki, elastyczny i dokładny proces, standaryzowany dzięki wsparciu ze strony komputera. Badania CATI służą też w różnych naukach społecznych do obserwacji zmian i trendów, którym poddawane jest społeczeństwo.