Skip to main content

© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


Jeden cel, wiele dróg. Jak działa agencja Employer Branding?

Employer Branding
 |  Artykuł partnera  |  Biznes i finanse

Celem działań employer brandingowych jest zbudowanie wizerunku przedsiębiorcy jako godnego zaufania i polecenia pracodawcy. Kreowaniem pozytywnego obrazu firmy zajmują się specjaliści z agencji EB. W tym celu wykorzystują różnego rodzaju narzędzia, zazwyczaj działając kilkutorowo — wśród obecnych pracowników, ale także na zewnątrz przedsiębiorstwa. Jak pracują i po jakie metody sięgają praktycy employer brandingu?

Dobre opinie pracowników o miejscu zatrudnienia to duży atut firmy, jeden z elementów pozwalający budować pozytywny wizerunek przedsiębiorstwa w oczach otoczenia — klientów oraz partnerów biznesowych. Jednocześnie pochlebne zdanie na temat pracodawcy przyciąga kolejnych wartościowych pracowników, sprawia, że zatrudnieni bardziej angażują się w wykonywanie swoich obowiązków. Warunkiem koniecznym jest, aby głoszone opinie miały odzwierciedlenie w rzeczywistości. Obietnice składane podczas rekrutacji muszą być realne, możliwe do spełnienia i realizowane przez zarządzających firmą.

Które działania employer brandingowe wybrać?

Budowanie marki pracodawcy z pomocą agencji EB zawsze rozpoczyna wstępna analiza sytuacji. Specjaliści od employer brandingu chcą poznać środowisko, w którym będą pracować, mocne i słabe strony organizacji oraz dotychczasowe działania podejmowane w kierunku kreowania wizerunku. Jest to tzw. badanie marki pracodawcy. Kolejnym krokiem może być już przygotowywanie planu działania — to nic innego jak strategia EB. W niektórych przypadkach należy uświadomić pracodawcę, że istnieje wiele narzędzi, z których może korzystać na co dzień, by komunikować się z otoczeniem i samodzielnie tworzyć swój pozytywny wizerunek.

Projektowanie strategii EB powinno uwzględniać działania, takie jak prowadzenie konta w social mediach, strony internetowej ze specjalną zakładką dotyczącą kariery, tworzenie gazetek zakładowych itp. To sposoby na komunikowanie się z pracownikami, obecnymi i potencjalnymi, dawanie im sygnału, że są ważni i na bieżąco informowani o istotnych wydarzeniach. Działania EB służą przede wszystkim budowaniu przyjaznego miejsca pracy. Zobacz, jak wygląda projektowanie strategii employer branding w bardzoHR

Employer branding zewnętrzny i wewnętrzny

Działania, kierowane do wnętrza firmy, jak i poza jej obszar, muszą być spójne — te same informacje powinni otrzymywać zatrudnieni oraz całe otoczenie, w którym funkcjonuje przedsiębiorstwo. Istotny jest proces rekrutacji, który rozpoczyna się od zamieszczenia ogłoszenia. Rozmowa z kandydatami to czas pierwszego wrażenia, opinii o zatrudniającym. Warto zadbać, by były jak najlepsze. Przedsiębiorstwa mogą także, korzystając ze wsparcia agencji EB, tworzyć kampanie wizerunkowe.

Dlaczego dobrze jest szukać pomocy u specjalistów? Mają spore doświadczenie w budowaniu wizerunku, podpowiadają, w jaki sposób realizować cele i których narzędzi użyć. Co jeszcze oferuje agencja employer branding? Szkolenia uczące sposobów komunikacji czy audyt marki pracodawcy. Każdy przedsiębiorca znajdzie tu pomysł na skuteczne działania EB.