Skip to main content

© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


Czy możliwa jest empatyczna komunikacja w biznesie?

empatyczna komunikacja w biznesie
 |  Artykuł partnera  |  Biznes i finanse

Myślenie o komunikacji w biznesie zaczyna się już na etapie tworzenia koncepcji produktu i nigdy się nie kończy. Każde działanie w przedsiębiorstwie wymaga odpowiedniego komunikowania się. Dziś, w czasach mediów społecznościowych i przeciążenia informacjami, proces ten jest znacznie bardziej skomplikowany niż w przeszłości. Skuteczne porozumiewanie się w biznesie wymaga nie tylko informowania, przekonywania, nawiązywania relacji, zadawania pytań i udzielania odpowiedzi, ale też, a może przede wszystkim, empatii.

Empatia - od strefy prywatnej do biznesu

Empatia to umiejętność współodczuwania emocji. Człowiek empatyczny potrafi rozpoznawać uczucia innych osób, postawić się w ich sytuacji i spojrzeć na świat ich oczami, z ich punktu widzenia. Taka umiejętność jest niezwykle przydatna w porozumiewaniu się i w kształtowaniu interakcji między ludźmi. Dodatkowo, empatia minimalizuje zachowania agresywne. Można powiedzieć, że empatia „łagodzi obyczaje” na wielu płaszczyznach. Dotychczas empatia najczęściej rezerwowana była wyłącznie do strefy prywatnej, osobistej. Okazuje się, że empatia w biznesie jest kluczem do skutecznej komunikacji.

Empatyczna komunikacja w biznesie na etapie tworzenia produktu

Komunikacja empatyczna w biznesie zaczyna się już w fazie pracy nad nowym produktem. Każdy przedsiębiorca chce, aby jego produkt się świetnie sprzedawał. To oczywisty i niepodważalny fakt. Równie bezsprzeczne jest to, że aby klienci chętnie wybierali produkt, wracali po niego i polecali innym, produkt musi idealnie spełniać ich potrzeby. Dlatego w momencie wprowadzania nowego produktu na rynek warto sięgnąć po potężne narzędzie psychologiczne, jakim jest empatia. Wykorzystanie empatii pozwoli właściwie rozpoznać oczekiwania klientów oraz odpowiednio dostosować do nich specyfikację produktu.

Komunikacja w biznesie – pracownicy, klienci, partnerzy, dostawcy

Empatia do komunikacji w biznesie wykorzystywana jest także na innych poziomach. Może być bazą do budowania relacji w zespole. To właśnie pracownicy w pierwszej linii przekazują otoczeniu komunikaty biznesowe, dlatego to od ich nastawienia do firmy i oferowanych produktów tak bardzo zależy sukces biznesowy każdej organizacji. Empatyczna komunikacja w biznesie w ogromnym stopniu pomoże w rozwiązywaniu konfliktów, zarówno wewnętrznych, jak i nieporozumień na linii firma a partnerzy zewnętrzni.

Gdzie znaleźć informacje na temat empatycznej komunikacji w biznesie?

Informacje na temat empatycznej komunikacji w biznesie można znaleźć na stronie https://michalsosin.com. W serwisie znajduje się rozbudowana strefa wiedzy zawierająca merytoryczne artykuły na temat zasad komunikowania się. Autor, Michał Sosin, jest trenerem komunikacji empatycznej oraz praktykiem NVC i Resonant Healing. Strona www prezentuje ofertę konsultacji, szkoleń i warsztatów z komunikacji w biznesie, zarówno stacjonarnych, jak i w wersji on-line. Niektóre ze szkoleń skoncentrowane są na doskonaleniu umiejętności komunikacyjnych zespołów w zakresie budowania relacji bazujących na empatii.