Wizytówka firmowa – jak godnie reprezentować swoją działalność?
Obecnie nie ma jednego skutecznego sposobu, który umożliwiałby eleganckie i skutecznie prezentowanie swojej firmy w oczach potencjalnych klientów. Etykieta biznesowa dotyczy ogólnych zasad savoir-vivre, czyli reakcji międzyludzkich w określonych sytuacjach. Zobacz, jak poprawnie używać wizytówek i wizytowników.
Podawanie wizytówki kontaktowej swoim kontrahentom lub osobom zainteresowanym ofertą przedsiębiorstwa to najlepszy sposób, aby zachęcić potencjalnego klienta do kontaktu. Warto jednak wiedzieć, na czym polega kultura używania wizytowników. To zbiór zasad, które wskazują, jak skutecznie wręczać wizytówki i nie popełnić żadnego faux pas.
Kultura wymiany wizytówek – o co tu chodzi?
Wręczając wizytówkę firmową drugiej osobie, warto zadbać o jej odpowiednią prezentację oraz gesty. To podstawa, aby odbiorca poczuł się szanowany i chętniej zaglądnął do otrzymanej wizytówki kontaktowej. W środowisku biznesowym promowanie biznesu poprzez wręczanie wizytówek to podstawa.
Kulturalne używanie wizytowników, czyli eleganckich akcesoriów do przechowywania wizytówek stanowi doskonały element pierwszego wrażenia na spotkaniach. Zgodnie
z zasadami kulturalnego wręczania wizytówek, można to zrobić:
- na początku spotkania,
- w trakcie,
- na końcu spotkania.
Zanim zdecydujesz się wręczyć wizytownik i poprosić o zabranie wizytówki kontaktowej, musisz ocenić sytuację. Pamiętaj, aby wybrać jak najlepszy moment na taką interakcję.
W przeciwnym razie odbiorca nie zwróci większej uwagi na to, jak wygląda wizytówka i od kogo została przekazana.
Jak prawidłowo wręczyć wizytówkę rozmówcy? Poradnik dla biznesu
Choć wręczanie wizytówki kontaktowej wydaje się prostą czynnością, to jednak wcale taką nie jest. Musisz zastosować się do kilku zasad, aby mieć pewność, że wizytówka zostanie chętnie zabrana przez odbiorcę, a ten zwróci na nią uwagę. Kilka przydatnych wskazówek przedstawiamy poniżej.
- Wręczaj wizytówkę tak, aby od razu była czytelna.
- Nigdy nie wręczaj wizytówek osobie, które są wyższą rangą od Ciebie.
- Staraj się nie komentować wizytowników innych osób – to nigdy nie jest pozytywnie odbierana reakcja.
- Nie stosuj ostentacyjnych gestów. Podaruj wizytówkę naturalnie, ale jednocześnie dyskretnie i stanowczo.
- Zadbaj o elegancki wizytownik, który sprawi, że wyciągnięta wizytówka będzie sprawiać wrażenie luksusowej.
- Nigdy nie podawaj wizytówki w trakcie jedzenia.
To podstawowe zasady kultury używania wizytowników, dzięki którym nie dopuścisz się faux pas. Niedostosowanie się do zasad kultury w tym przypadku mogłoby skutkować urażeniem odbiorcy biznesowego, a tym samym utratą potencjalnego klienta.
Wizytówki biznesowe – świetny sposób na reklamę w XXI wieku
Mimo biegu lat wizytówki reklamowe wciąż stanowią nieodłączny element promocji firmy.
W Polsce wielu przedsiębiorców korzysta z firmowych wizytówek, chociażby ze względu na łatwość przekazywania danych kontaktowych potencjalnym kontrahentom. Jeśli chcesz wyróżnić się z tłumu przedsiębiorców, poznaj zasady kultury używania wizytowników i zainwestuj w eleganckie wizytówki.