Skip to main content

© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


Jak zwiększyć bezpieczeństwo płatności i jak skutecznie zabezpieczać transakcje z kontrahentami?

bezpieczeństwo płatności
 |  Artykuł partnera  |  Biznes i finanse

Jak poprawić swoją płynność finansową, nie zrażając do siebie kontrahentów? To pytanie, które zadaje sobie wielu przedsiębiorców, którzy starają się każdego miesiąca wiązać koniec z końcem. Na szczęście istnieje wiele sposobów na to, by zwiększyć bezpieczeństwo współpracy pomiędzy partnerami, szczególnie pod względem finansowym.

Weryfikacja partnerów biznesowych przed podpisaniem umowy

Zacznijmy od najprostszego sposobu na zabezpieczenie transakcji, które realizujemy ze swoimi partnerami w toku standardowej działalności gospodarczej. Mowa tu oczywiście o prewencji. Odpowiednie prześwietlenie podmiotów, z którymi mamy podpisać umowę o realizacji usługi lub sprzedaży towarów okazuje się jednym z pewniejszych sposobów na wyeliminowanie przykrych sytuacji, w których druga strona - zamawiający nie wywiązuje się z terminowej płatności. 

W jaki sposób to zrobić? Za pośrednictwem ogólnie dostępnych baz BIG, w których widnieją informacje o zadłużeniach firm. To właśnie tam możemy sprawdzić, czy nasz potencjalny partner biznesowy zalega z płatnościami względem innych firm. To powinno zaalarmować nas o nieuczciwych klientach, którzy nie wywiązują się z terminowej płatności. 

Odpowiednio przygotowana umowa to klucz do sukcesu 

Umowa pomiędzy stronami transakcji to solidny sposób na zabezpieczenie płatności, w tym zabezpieczenie zaliczki i interesów zarówno kupującego i sprzedającego. Odpowiednio zaprojektowana umowa pozwoli na jasne wytyczenie obowiązków i praw każdej ze strony, uwzględniając także podstawowe informacje o formie zapłaty, terminie oraz skutkach niewywiązania się z obowiązku.

Umowa podpisana przez osoby uprawnione do składania podpisów pod takim dokumentem w imieniu firmy zapewnia dowód, który pozwoli dociekać swoich praw przed wyższymi instacjami - w tym przed sądem. 

Skorzystanie z usług zewnętrznych podmiotów w celu błyskawicznej reakcji

Jednym ze sposobów na odzyskanie swojej należności jest jak najszybsza reakcja firmy na ociąganie się z dokonaniem płatności. Jest to raczej działanie ostateczne, które skutecznie zniechęci partnera do dalszych interesów z nami, jednak pozwoli - z wykorzystaniem narzędzi udostępnianych przez firmy windykacyjne, uzyskać naszą należność.

Pamiętajmy jednak, że jest to ostateczność i przede wszystkim, mając na uwadze pozytywne relacje z kontrahentami, powinniśmy pomyśleć nad innym sposobem zabezpieczenia transakcji. 

Platforma ShareLock - bezpieczna przestrzeń do współpracy biznesowej

W dobie dynamicznego rozwoju biznesu musimy z jednej strony dbać o własne interesy, ale także zważać na odpowiednie relacje z naszymi partnerami biznesowymi. W tym celu warto wykorzystać nowoczesną platformę ShareLock. Czym jest ShareLock?

To aplikacja, która pozwala na transparentne prowadzenie biznesu i proste ustalanie warunków umowy, automatyzując tym samym kwestie płatności i zabezpieczając interesy dwóch stron. Jak działa ShareLock? To bardzo proste. Wystarczy, że obie strony zalogują się w platformie, ustalą warunki współpracy i zgodzą się na nie. Wtedy zleceniobiorca przelewa środku na dedykowany rachunek, zabezpieczając tym samym środki dla zleceniodawcy. Ten natomiast, po wykonaniu przedmiotu umowy otrzyma przelew natychmiast po tym, jak zlecający zaakceptuje wykonaną pracę.

ShareLock dostarcza klientom firmowym i osobom indywidualnym tego, co jest niezbędne w dzisiejszych czasach - szybkości transferu pieniędzy, bezpieczeństwa transakcji i pełnej transparentności pomiędzy stronami umowy. Dzięki ShareLock nasz biznes może rozwijać się, podczas gdy ShareLock zadba o nasze finanse.