Skip to main content

© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


Jakie zauważymy trendy w sklepach internetowych w 2023 roku?

selly
 |  Artykuł partnera  |  Biznes i finanse

Wiele mówi się o nowościach technologicznych, a w internecie aż roi się od kolejnych newsów na ten temat. Jak jednak wszystko, co widzimy w kontekście zachowań naszych potencjalnych klientów przełoży się na zmianę przyzwyczajeń w 2023. roku? Jakie trendy w sklepie internetowym warto będzie wykorzystać, aby zwiększyć sprzedaż? Dowiesz się z poniższego artykułu.

Trendy w e-commerce w 2023 roku 

Wiele trendów będzie kontynuacją tego, co widzimy na przestrzeni lat. Wiadomo bowiem, że konsumenci chcą coraz szybszej obsługi zamówień, a także szybszej możliwości zakupu, gdy tylko najdzie ich jakakolwiek zachcianka. Warto jednak przyjrzeć się temu, co warto wdrożyć we własnym sklepie internetowym, aby nadążyć za tak szybko zmieniającym się światem. 

Sztuczna inteligencja obecna w każdym aspekcie życia 

Algorytmy mediów społecznościowych rozumieją nas niekiedy lepiej niż nasz partner, a kolejne zastosowania sztucznej inteligencji (AI) widzimy w niemal każdym aspekcie życia. Zarówno w e-commerce widzimy praktyczne ich wykorzystanie. Zadbaj o to, by podpowiadanie produktów powiązanych w koszyku, a także propozycje zwiększenia koszyka zakupowego na etapie przeglądania były w jak największym stopniu spersonalizowane. 

Same Day Delivery 

Szybkość dostarczania paczek z roku na rok coraz bardziej nas zadziwia. Teraz znajdziemy już część rozwiązań, które umożliwiają otrzymanie paczki już dzień po zakupie. Intensywny rozwój między innymi Paczkomatów w jeszcze większym stopniu przyśpiesza cały proces. Szykujmy się na to, że klienci będą chcieli otrzymywać swoje zamówienia w czasie 24 godzin. Zadbaj o to, by w swoim własnym sklepie internetowym zadbać o dostępność kurierów, którzy to zapewniają. 

Social Commerce 

Metaverse i w coraz większym stopniu rozumiejące nas algorytmy, mimo ograniczeń w możliwościach zbierania danych proponują nam nieprawdopodobnie dobrze dopasowane produkty. A jak wtedy większość z nas będzie chciała dokonać zakupu? Bezpośrednio w aplikacji!

Istnieje duża możliwość, że zarówno na Facebooku, Instagramie, TikToku i innych social media będziemy widzieć rozwiązania w zakresie płatności, które umożliwią nam dokonanie zamówienia nie wychodząc do sklepu internetowego. 

Nie posiadasz jeszcze sklepu internetowego na Facebooku i Instagramie? Nie wgrałeś z powodzeniem swoich produktów? Zainteresuj się tym tematem, gdyż jest to szansa na znaczne zwiększenie sprzedaży i wykorzystania szansy jako jeden z pierwszych, gdy tylko się pojawi. 

Jeżeli natomiast miałbyś podjąć jedną decyzję dotyczącą materiałów do komunikacji, zadbaj o krótkie materiały wideo! Formaty jak te widoczne na TikTok, Shorts i Reel zyskują na popularności bardzo szybko.  

Analityka i dane na miarę złota 

Wraz z upływem lat coraz ciężej jest marketerom zbierać i analizować dane ograniczając jednocześnie margines błędu. Dane w czasach personalizacji reklam, produktów i komunikacji są bezcenne, gdyż to one właśnie mogą sprawić, że Wasza skuteczność się zwiększy. 

Google Analytics 4, a dokładniej jego wdrożenie i nauka wykorzystywania będzie jedną z najważniejszych lekcji do odbycia dla właścicieli sklepów internetowych. Skuteczne wykorzystanie GA4 da im bowiem możliwość tworzenia adekwatnych person klientów. Korzystając z danych nasze reklamy wygenerują większą sprzedaż, a my z większą efektywnością będziemy mogli dobierać kanały komunikacji i zmieniać zakres oferty w witrynie. 

Płatności i wyjście poza schemat 

W ostatnich latach widzimy również zmiany zachowań w zakresie preferencji dotyczących dokonywania płatności. Kiedyś większa część użytkowników wybierała karty kredytowe, a dzisiaj decydując się na zakup, płacą Blikiem lub np. Apple Pay. Oczywiście inne płatności też są ważne, lecz zwróć uwagę na te najpopularniejsze. 

Oferowanie np. płatności jedynie za pomocą przelewu tradycyjnego masz bardzo małe szanse na wygenerowanie satysfakcjonującej konwersji. 

Zwróć też uwagę, czy na wybrane produkty w Twoim sklepie internetowym nie możesz wprowadzić płatności subskrypcyjnych. W przypadku powtarzalnych zakupów to bardzo wygodne rozwiązanie dla klientów, z którego często korzystają. 

Podsumowanie 

Świat e-commerce zmienia się bardzo dynamicznie i niekiedy możesz mieć wrażenie, że trudno nadążyć za pojawiającymi się nowościami. Staraj się śledzić serwisy z rzetelnymi informacjami na ten temat, a także czytać raporty. Mamy nadzieję, że powyższe informacje pomogą Ci na etapie tworzenia strategii własnego sklepu internetowego na 2023 rok. Powodzenia!