Zespół polskiego startupu issueCheck, pracujący nad systemem inteligentnego asystenta klienta, uwzględnia w swoich planach ekspansję na rynki zagraniczne. Udział w branżowych eventach biznesowych m.in. w Danii i Norwegii potwierdził, że rozwiązanie cieszy się dużym zainteresowaniem nie tylko wśród polskich przedsiębiorców oraz inwestorów.
Przedstawiciele issueCheck w ostatnich miesiącach uczestniczyli w zagranicznych wydarzeniach, takich jak m.in. Oslo Innovation Week czy TECHBBQ w Kopenhadze. Wyjazdy były doskonałą okazją do inspirujących spotkań z właścicielami startupów, przedsiębiorcami, inwestorami oraz badaczami. Polski projekt cieszył się dużym zainteresowaniem, co zachęciło zespół do stworzenia kolejnych wersji inteligentnego asystenta klienta, tak by był w stanie komunikować się nie tylko w języku polskim.
Przystosowanie chatbota do innych regionów jest dużym wyzwaniem, ponieważ każdy język ma własną specyfikę. System wykorzystuje nowoczesne technologie, takie jak m.in. uczenie maszynowe. Proces opanowania nowego języka będzie bardzo czasochłonny, ale zespół jest na to przygotowany. Aktualnie zajmuje się dopracowaniem narzędzia, tak by było idealnie dostosowane do rynku rodzimego. Następnie chce skupić się na języku angielskim, co pozwoli wypromować narzędzie na rynkach anglojęzycznych. Kolejnym etapem ma być skupienie się na popularnych językach regionalnych. Zespół czeka jeszcze wiele pracy, ale efektywnie realizuje kolejne wyznaczone punkty i śmiało wyznacza sobie kolejne cele.
Projekt issueCheck powstał w 2020 roku. Obejmuje stworzenie inteligentnego asystenta klienta, czyli chatbota przeznaczonego do obsługi użytkowników odwiedzających sklepy internetowe. Jako system nowej generacji, powstający w oparciu o innowacyjne algorytmy AI i ML, jest w stanie prowadzić bardziej zaawansowaną rozmowę. Dzięki temu może wyręczyć obsługę sklepu, przez całą dobę odpowiadając na pytania, polecając produkty, doradzając podczas zakupów itp. Rozwiązanie jest ogromnym wsparciem dla przedsiębiorców z branży e-commerce oraz dużym udogodnieniem dla klientów.
Projekt wspiera Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, która przyznała mu dofinansowanie w wysokości blisko 1 miliona złotych. Według zapowiedzi, system ma pojawić się na polskim rynku już na początku 2023 roku.
Więcej informacji o issueCheck można znaleźć na stronie: https://issuecheck.pl/.