Jest wiele powodów, dlaczego warto skorzystać z programu lojalnościowego. Lojalność klientów, partnerów oraz konsumentów można wyrażać w różny sposób, a jednym z nich jest właśnie zaproponowanie takiego programu. Przeczytaj artykuł i dowiedz się szczegółów.
Dla kogo skierowane są programy lojalnościowe?
Program lojalnościowy współcześnie wykorzystywany jest przez małe, średnie oraz duże firmy. Z programu lojalnościowego z reguły mogą również korzystać klienci B2B, konsumenci, partnerzy czy pracownicy. Może być on zastosowany niemal w każdej branży, wyjątkiem są te, które ograniczają regulacje prawne.
Bardzo często podkreśla się, że w biznesie kluczowe są relacje oraz partnerstwo, dlatego wiele firm chętnie korzysta z programów lojalnościowych. Dla stałych klientów oraz partnerów ważne jest docenienie, oraz dodatkowe wartości takie jak bony, oraz nagrody. Można zauważyć, że dla większości przedsiębiorstw wdrożenie programu lojalnościowego przyniosłoby korzyści. Jednak, by stworzyć program lojalnościowy w danej firmie, musi on być przemyślany i dostosowany do naszej branży. Bowiem źle dobrany może przynieść skutek odwrotny od zamierzonego.
Jakie mamy rodzaje programów lojalnościowych?
Na samym początku jeszcze przed wdrożeniem takiego programu, należy dokładnie przeanalizować potrzeby naszych potencjalnych klientów oraz partnerów. Mechanizm może się różnić w zależności od grupy docelowej, do jakiej kierujemy nasz produkt. Najpopularniejsze rodzaje programów lojalnościowych skupiają się na kilku kwestiach.
- Program lojalnościowy tradycyjny - uczestnicy tego programu wydają pieniądze, za które mogą zyskać nagrody. Przede wszystkim zaletą jest prostota oraz jasne zasady, które z łatwością można wdrożyć. Zachęcić klientów może to, że będą mieli poczucie, ze oni zyskują na tym programie bardzo dużo, więcej niż ich organizator.
- Program punktowy - opiera się na zdobywaniu punktów, które dają dostęp do większych korzyści oraz coraz lepszych nagród. Ten rodzaj programu pozwala na wypracowanie długotrwałych relacji z naszymi klientami, co jest pozytywne w każdym biznesie.
- Program, który daje korzyści wszytskim - takie działanie również jest pozytywne dla marki i zakłada wytworzenie więzi. Dzięki temu można zachęcić uczestników do częstych zakupów właśnie w naszym punkcie. Jednak jego koszty są o wiele wyższe.
- Programy opierające się na formule grywalizacyjnej - uczestnicy bazują na fabule gry i wykonują konkretne zadania. Zbierają punkty lub odznaki. Program ten zakłada przywiązanie klienta do marki.