Skip to main content

© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


Własna szkoła językowa czy franczyza? Co wybrać?

szkoła językowa
 |  Artykuł partnera  |  Biznes i finanse

Nauka języków to coraz częściej i szerzej poruszany temat. Mówi się dużo o tym, jak ważna jest we współczesnym świecie umiejętność porozumiewania się w obcym języku, szczególnie angielskim. Coraz więcej wiadomo również o tym, że im wcześniej zacznie się naukę, tym jest ona efektywniejsza. Przy takim nastawieniu społecznym szkoła językowa wydaje się genialnym pomysłem na biznes. Czy na pewno? Sprawdź z nami, jaki model prowadzenia firmy, jest korzystniejszy.

Szkoła języka angielskiego a dochodowy biznes

Szkoła językowa z pewnością daje szansę na odniesienie biznesowego sukcesu. Nic jednak w życiu, podobnie jak i w biznesie, nie wydarza się samo. Na opłacalność biznesową takiego projektu wpływ będzie miało bardzo dużo elementów, aby dochody były wyższe niż koszty współpracy z kadrą, pozyskiwania klientów i odpowiadania na ich potrzeby. 

Zanim zaczniesz planować podbój okolicy, policz, ile kosztować Cię będzie wynajem lub utrzymanie własnego budynku, zatrudnienie kadry, jej rozwój, zakup pomocy dydaktycznych. Czy możesz tutaj poszukać oszczędności? Raczej niewielkich, bo wysoka jakość świadczonych usług wymaga nieustannego rozwoju. Zdecydowanie więc lepiej swoje wysiłki skierować w stronę pozyskiwania jak największej liczby klientów. 

Więcej o kosztach i opłacalności szkoły możesz przeczytać tutaj: https://universe.earlystage.pl/universe/czy-wlasna-szkola-się-oplaca

Własna szkoła czy franczyza?

Marzenie o własnej szkole towarzyszy wielu nauczycielom, wieloletnim praktykom, którzy wypracowali swoje myślenie o edukacji i chcieliby się nim dzielić z innymi. Jest to cudowne podejście, natomiast nie da się ukryć, że rzeczywistość często weryfikuje takie piękne idee i okazuje się, że zamiast pracować nad merytoryką, toniesz w szkolnych papierach. 

Umiejętnie wybrana franczyza jest zaś gwarancją wsparcia na bardzo wielu polach, od samego początku zakładania szkoły, przez pozyskiwanie pierwszych klientów, po dalszy rozwój – także metodyczno-dydaktyczny Twojej kadry. Prowadzenie szkoły w tym modelu dalej jest wymagającym zadaniem, zyskujesz jednak poczucie, że masz wsparcie, na którym możesz się oprzeć w trudniejszych momentach, ale i trampolinę, od której możesz się na początku odbić. Rozpoznawalna marka to bowiem także szansa na szybsze pozyskiwanie klientów. Franczyza z odpowiedzialnym partnerem:

  • to stabilny rozwój, wsparcie na każdym etapie prowadzenia biznesu, 
  • autorskie materiały, metoda rozpoznawalna wśród rodziców, 
  • odciążenie prowadzącego szkołę np. na poziomie komunikacji internetowej, marketingu, planowania rozwoju dydaktycznego (bogata oferta szkoleń w ramach marki), 
  • szansa na uczestnictwo w ciekawych i inspirujących projektach. 

Oczywiście nie bez znaczenia jest także to, na jaką franczyzę i z kim się zdecydujesz. Przed nawiązaniem współpracy koniecznie zapoznaj się ze wszystkimi zapisami umowy. Zwróć uwagę na sposób rozliczeń, obowiązki jednej i drugiej strony. Tutaj możesz zobaczyć, jaką propozycję ma Early Stage: https://universe.earlystage.pl/franczyza/franczyza-szkoly-jezykowej