Skip to main content

© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


Zarządzaniu rachunkowością i księgowością dla małych firm - wsparcie z zewnątrz jest niezbędne!

rachunkowość
 |  Artykuł partnera  |  Biznes i finanse

Rachunkowość to proces rejestrowania transakcji finansowych i analizowania ich w celu uzyskania informacji o przeszłości, teraźniejszości i przyszłości.

Jest ważna dla firm, ponieważ umożliwia analizę transakcji finansowych i pomaga w podejmowaniu decyzji. Może również pomóc w opodatkowaniu, budżetowaniu, prognozowaniu i innych ważnych aspektach prowadzenia firmy.

Księgowy to profesjonalista specjalizujący się w rachunkowości, podatkach i audycie. Nazywa się ich również biegłymi księgowymi. Firma może pomóc Ci przygotować się do rozliczenia podatkowego, pomagając w rozliczeniu podatków Twojej firmy. Może również udzielić Ci cennych porad dotyczących planowania podatkowego dla Twojej firmy w przyszłości. Aby zatrudnić księgowego, musisz wiedzieć, jakie są jego kwalifikacje i usługi, które świadczy, abyś mógł dopasować je do swoich potrzeb jako właściciela firmy.

Oprogramowanie do księgowości czy zewnętrzna firma?

Wybór odpowiedniego oprogramowania księgowego jak i wycena usług księgowych to kluczowa decyzja dla każdej małej firmy. Pierwszą rzeczą do rozważenia jest rodzaj systemu księgowego, z którego korzysta Twoja firma. Jeśli korzystasz z metody kasowej, musisz znaleźć system księgowy, który może współpracować z tego typu systemem. Istnieje wiele różnych rodzajów systemów księgowych i ważne jest, aby znaleźć taki, który odpowiada Twoim potrzebom. Drugą rzeczą do rozważenia jest to, ile pieniędzy Twoja firma ma w aktywach i pasywach. Jeśli Twoja firma ma dużo aktywów i pasywów, możesz wybrać drogi i kompleksowy system, aby mógł obsłużyć wszystkie informacje za Ciebie.

Księgowość w chmurze może być również bardziej opłacalna niż tradycyjne oprogramowanie księgowe. Dodatkowo może być bezpieczniejszy, ponieważ Twoje dane są przechowywane w chmurze, a nie na Twoim komputerze. Rozliczanie w chmurze oszczędza również czas, ponieważ nie musisz ręcznie wprowadzać danych ani samodzielnie uruchamiać raportów.

Księgowy zewnętrzny czy samodzielna księgowość? Co się bardziej opłaca?

Zewnętrzny księgowy to księgowy, który nie jest zatrudniony w firmie, ale jest zatrudniony jako konsultant. Zazwyczaj są zatrudniani do jednorazowego projektu lub doradzania w konkretnej sprawie. Wiele firm woli zatrudnić zewnętrznego księgowego, ponieważ może świadczyć bardziej wyspecjalizowane usługi.. Wiąże się to jednak z kosztem – zewnętrzni księgowi są zwykle drożsi niż wewnętrzni księgowi. Dzieje się tak, ponieważ muszą pobierać od swoich klientów opłaty za czas potrzebny im na wykonanie pracy – co oznacza, że muszą pobierać wyższe stawki, a także płacić za własną powierzchnię biurową i inne koszty ogólne.