Skip to main content

© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


Mity o pozycjonowaniu ‒ koniecznie musisz je poznać

pozycjonowanie
 |  Artykuł partnera  |  Biznes i finanse

Mitów na temat pozycjonowania nie brakuje. Z każdej strony atakują nas różnego typu informacje. Często już nie wiemy, co jest prawdą, a co nie. Dziś nieco uporządkujemy temat. Poniżej najistotniejsze mity na temat pozycjonowania. Zachęcamy do lektury!

Mity o pozycjonowaniu, które mogą być bardzo groźne dla Twojego biznesu 

Jak już wspomnieliśmy powyżej, na temat pozycjonowania krąży wiele mitów. Kierując się niektórymi z nich, możemy doprowadzić do spadku strony www w wynikach wyszukiwania i pogorszenia ogólnej kondycji witryny. Wszystko to będzie miało negatywny wpływ na rozwój naszego biznesu, w tym na nasze zyski. 

Gwarancja efektów, czyli za kilka miesięcy na 100% będziesz w TOP10 ‒ MIT

Jeśli rozpoczniemy współpracę dziś, za kilka miesięcy Twoja strona na 100% znajdzie się w TOP10. Dajemy gwarancję wypozycjonowania strony do TOP3. Czy powinniśmy wierzyć w takie obietnice? Niestety nie. Nawet najlepszy specjalista nie może nam tego zagwarantować. Nikt nie jest w stanie przewidzieć ruchów Google, nie wiemy także, jakie działania wykona konkurencja. 

Oczywiście specjalista może nam obiecać, że dołoży wszelkich starań, abyśmy zyskali widoczność na ważne frazy i utrzymali ją. Jednak nie może nam niczego zagwarantować. 

Co więcej, może zdarzyć się tak, że pozycjoner bardzo będzie chciał wywiązać się z obietnicy i zacznie korzystać z metod Black hat SEO.  Co to oznacza? Jest szansa, że wskoczymy na wysokie pozycje. Ale tylko na chwilę. Google bardzo rygorystycznie podchodzi do takich stron i nakłada na nie kary. Nieuczciwe praktyki prowadzą do spadku strony o kilkanaście do kilkudziesięciu pozycji, a nawet do wyłączenia z indeksacji. Wtedy tracimy wszystkie, wykonane do tej pory prace, pozostaje nam wyłącznie inwestycja w budowę nowej strony. 

Optymalizacja strony nie jest potrzebna ‒ MIT

Optymalizacja strony nie jest potrzebna. Proszę niczego nie zmieniać na mojej stronie. Nie sądzęaby na stronie konieczne były zmiany. Takie zdania często wypowiadane są przez właścicieli witryn internetowych. Czy słusznie? Nie.

Aby strona www faktycznie generowała zyski, musi być przyjazna dla użytkownika. Gdy klient ją odwiedzi, nie może mieć problemów ze znalezieniem informacji, produktów, usług. Nie może zostać zniechęcony przestarzałym designem czy zbyt wolną prędkością ładowania. 

Strona www powinna być intuicyjna, działać sprawnie i być miła dla oka, zawierać wartościowy content. Tylko wtedy użytkownik na niej zostanie, a my zyskamy szansę na konwersję. 

Prace optymalizacyjne są więc bardzo ważne i, jeśli zachodzi taka potrzeba, powinny być wdrożone w życie. 

Główna fraza kluczowa ‒ im więcej, tym lepiej ‒ MIT

Czasy, w których teksty z wielokrotnymi powtórzeniami głównej frazy kluczowej miały szansę na zdobycie wysokich pozycji, już dawno minęły. Dziś najważniejsze jest, by tekst był wartościowy. Zamiast powtarzania w kółko głównej frazy kluczowej, należy uwzględnić frazy semantyczne, zadbać o to, by treść zawierała ważne dla użytkownika informacje. Interpretować zapytanie szukającego w sposób kontekstowy, a nie skupiać się na pojedynczych frazach. 

Algorytm Koliber docenia unikalny, spełniający oczekiwania użytkowników content. Treści, które są słabej jakości, z nadmiernym zagęszczeniem fraz kluczowych, zajmują bardzo niskie pozycje. 

Linki nie są potrzebne ‒ MIT

Linki ‒ zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne, to ważne czynniki rankingowe. Jeśli chcemy zdobyć wysokie pozycje w Google, musimy pamiętać zarówno o odnośnikach zewnętrznych, jak i wewnętrznych. Ważna jest przede wszystkim jakość linkowania.  

Na początek linki zewnętrzne. Powinny pochodzić ze zróżnicowanych źródeł, najlepiej powiązanych tematycznie z naszym biznesem, z portali cieszących się dużym autorytetem. Pozyskanie linków z wartościowych źródeł może być kosztowne, jednak zwiększy autorytet naszej witryny, sprawi, że roboty uznają ją za wiarygodną, a to przełoży się na wyższe pozycje. 

Linki wewnętrzne to rodzaj nawigacji dla użytkowników i robotów. Sieć takich odnośników powinna być odpowiednio przemyślana. Istotne jest, by linki kierowały do podstron, na których zależy nam najbardziej.  

Pozycjonowanie z 1stplace.pl

Szukasz specjalistów, którzy wprowadzą Cię w świat marketingu internetowego? Zweryfikują kondycję Twojej strony www, przygotują strategię działań i zadbają o to, by Twoja witryna była widoczna w bezpłatnych wynikach wyszukiwania? 1stplace.pl będzie strzałem w dziesiątkę.

1stplace.pl to agencja e-marketingowa, która od ponad 10 lat pomaga swoim klientom docierać do ich klientów. Specjaliści obalają mity o pozycjonowaniu stron, wyjaśniają wątpliwe kwestie, przygotowują strategię, wdrażają działania on-site i off-site, analizują efekty działań. 

Już dziś postaw na rozwój swojego biznesu, postaw na skuteczne pozycjonowanie z 1stplace.pl.