Jak powinno wyglądać skuteczne pozycjonowanie w końcówce 2022 roku?
Zbliżający się koniec roku daje nam wreszcie czas na zatopienie się w podsumowaniach. Zdecydowanie ostatnie dwanaście miesięcy zapamiętamy głównie z racji wybuchu pandemii koronawirusa, trzeba też jednak pamiętać, że był to bardzo dynamiczny czas na polu marketingu sieciowego. Lockdowny, obostrzenia i zamrażanie gospodarki poskutkowały bowiem masowym napływem stacjonarnych przedsiębiorców do świata WWW. Poniżej wraz z ekspertami z branży postaramy się przybliżyć Wam najistotniejsze aspekty dzisiejszej walki o pozycje w wyszukiwarce.
Twórz treści przyciągające internautę i wyprzedź rynkowych rywali!
Google wciąż ocenia strony głównie spoglądając na ich zawartość tekstową, dlatego też nie możemy traktować spraw marketingu treści po macoszemu. Content wciąż zasługuje na wypracowane przed laty miano „króla sieci”, zmieniają się jedynie wytyczne i wymogi, które ta ma za zadanie spełniać. Pamiętajmy, że zgromadzone pod naszym adresem teksty mają działać na użytkownika i pełnić rolę swoistego cyfrowego doradcy klienta, który nie tylko wyczerpująco opowie o asortymencie, ale także zapewni dostęp do specjalistycznej wiedzy oraz niekiedy również rozrywkę. Aby tak było, należy tworzenie treści poprzedzić dogłębnymi analizami odnośnie do tego, o czym chce czytać nasz rynkowy target, a także tego, co aktualnie jest w stanie zaserwować mu nasza konkurencja.
„Nie wolno nam też zapominać o tym, że każda treść zamieszczana na stronie powinna budować odpowiedni obraz naszej marki jako wiarygodnego autorytetu na danym polu. Właśnie to ocenia algorytm o akronimie EAT, który sprawdzi czy zasłużyliśmy sobie na miano ekspertów. Jeśli zaś dodamy do niego sztuczną inteligencję spod znaku BERTa i SMITHa mamy pełen obraz wymogów Google. Gigant z Moutain View przy pomocy silnego AI sprawdzi wszakże nie tylko poprawność językową i semantyczną naszych wytworów, ale także postara się o ich należytą interpretację. Mówiąc innymi słowy, ostatecznie przeminęły już czasy, kiedy to słabe treści mogły wpływać dodatnio na naszą pozycję w określonych zapytaniach!”
Źródło: https://afterweb.pl/
Indeksowanie mobilne – długo zapowiadana rewolucja
Już od kilku lat stale rośnie odsetek użytkowników korzystających z sieci za pośrednictwem urządzeń przenośnych. Smartfony i tablety odpowiadają za więcej niż połowę wejść i zapytań na stronach Google. Ten trend naturalnie musiał znaleźć ujście w kolejnym kroku wyszukiwarki. Od roku 2021 w życie wchodzi więc mobilne indeksowanie stron. Oznacza to przede wszystkim, że sprawdzanie naszych witryn Google zacznie od testowania ich dostosowania do wymogów dzisiejszych super-komórek.
Warto zatem po raz kolejny zająć się optymalizacją SEO naszego serwisu, tym razem pod kątem wymogów narzucanych nam przez świat ekranów o mniejszych rozdzielczościach. Oprócz odpowiedniego zoptymalizowania, warto pomyśleć o sprawdzonym już poprzednich latach sposobie na skuteczne projektowanie – responsywny web design to absolutnie przymusowy przystanek dla każdego adresu WWW! Jeśli nie masz pojęcia, jak zająć się adaptacją strony do nowych warunków, nie musisz się martwić – fachowcy pokroju tych z AFTERWEB pomogą Ci odnaleźć się wśród nowych wytycznych kalifornijskiej korporacji!