Crowdstaffing to model rekrutacji pracowników, który zyskuje coraz większą popularność. Crowdstaffing może być bardzo korzystny dla firm, ponieważ pozwala im zatrudniać osoby z określonymi umiejętnościami lub specjalistyczną wiedzą do projektu. Rekrutacje są realizowane przez rozproszoną społeczność, której celem jest dostarczenie maksymalnej liczby wartościowych aplikacji.
- Pojęcie crowdstaffing.
- Crowdstaffing w rekrutacji - czy to możliwe?
Co to jest crowdstaffing?
Crowdstaffing to sposób na outsourcing rekrutacji pracowników. Pozwala to firmom zaoszczędzić pieniądze i czas na zatrudnianiu i szkoleniu nowych pracowników.
Bazuje on na zaangażowanych w pracę rekruterach, ich znajomościach i doświadczeniu. Crowdstaffing jest postrzegany jako opłacalny sposób na zdobycie wykwalifikowanej siły roboczej i wiedzy. Ma jednak również swoje wady. Na przykład, gdy nie ma jasnej komunikacji między pracodawcą a rekruterem, sprawy mogą się nie udać.
Crowdsourcing z kolei to czynność polegająca na zlecaniu na zewnątrz zadań, tradycyjnie prac biurowych, takich jak wprowadzanie danych lub telemarketing. Crowdstaffing to nowszy trend w branży rekrutacyjnej, który ma na celu wykorzystanie siły crowdsourcingu, zachęcając ludzi do wykonywania pracy rekruterów.
Ideą crowdsourcingu jest to, że może to być znacznie bardziej opłacalne niż zatrudnienie jednej osoby do wykonania zadania. Dzieje się tak, ponieważ jesteś w stanie pozyskać ludzi z całego świata, którzy są gotowi wykonywać pracę za niższe stawki niż to, co zapłaciłbyś pracownikowi. Ponadto może być również postrzegany jako bardziej przyjazny dla środowiska, ponieważ nie zużywasz żadnych zasobów, gdy jedna osoba wykonuje to samo zadanie w kółko.
Crowdstaffing w rekrutacji
Crowdstaffing może być wykorzystywany do rekrutacji lub pozyskiwania kandydatów, a często obu jednocześnie.
Wykorzystanie crowdsourcingu w rekrutacji to stosunkowo nowa praktyka. Pomysł zlecania zadań dużej grupie osób spoza firmy nie jest nową koncepcją.
Crowdstaffing można zdefiniować jako proces, w którym firmy zlecają pracę nieokreślonej i dużej grupie osób, które nie są częścią firmy, w celu wykonania zadań lub udzielenia informacji zwrotnej. Crowdsourcing znacznie się rozwinął w ciągu ostatniej dekady, a wiele firm korzysta z tej technologii do własnych celów.
Korzyści płynące z crowdstaffingu są liczne, ale są też wady, takie jak obawy etyczne i pytania o to, jak dokładne mogą być aplikacje z tego źródła.