Skip to main content

© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


Budka akustyczna do biura - kiedy warto skorzystać z takiego rozwiązania?

Budka akustyczna
 |  Artykuł partnera  |  Biznes i finanse

Pracownik jest wydajny wtedy, gdy może pracować w dobrych warunkach. Chodzi tu nie tylko o współpracowników, ale przede wszystkim o odpowiednie lokum. Szum urządzeń biurowych, rozmowy i dźwięki dochodzące z radia skutecznie obniżają wydajność pracy i prowadzą do narastającego stresu. Co zrobić, aby temu zapobiec?

Budki akustyczne - idealne rozwiązanie dla każdego biura

Pracowanie w tzw. przestrzeni open space to codzienność. Jest wiele plusów takiego rozplanowania przestrzeni biurowej, o czym wie przede wszystkim pracodawca. Priorytetowo chodzi tu o oszczędność, bo nie musi zakładać kilka biur czy pokoi pracy. Po drugie ma większą kontrolę nad pracownikami i lepiej się można porozumieć. Nie ma potrzeby zwoływania większych zebrań , aby coś przekazać grupie i opracować wspólnie projekt. 

Jednak oprócz plusów są także i duże wady takiego rozwiązania. Praca w przestrzeni otwartej wiąże się z niedogodnościami akustycznymi. Pracownicy podczas wykonywania ważnych zleceń nie są w stanie w pełni się skupić, co może rodzić u nich frustrację. Wtedy motywacja pracownika maleje i nie można spodziewać się najlepszych efektów pracy. Mądry szef, który chce zmienić zaistniałą sytuację, szuka jak najlepszych rozwiązań, a jednym z nich jest budka akustyczna do biura.

Jak to działa w praktyce?

Budka akustyczna do biura zwana również telefoniczną budką spełnia swoje zadania i jest coraz częściej zakładana. To dźwiękoszczelna kabina, w której może zmieścić się jedna lub więcej osób. W takiej wyciszonej przestrzeni nie dochodzą dźwięki z zewnątrz, co pozwala na pełne odizolowanie się od gwarnej przestrzeni pracy w dużych biurach. Na to, jaka budka akustyczna znajdzie się w danym miejscu, ma wpływ przede wszystkim profil działalności firmy i rodzaj biura. Nie wszędzie można zainstalować duże budki akustyczne i nie wszędzie jest też taka potrzeba. 

W małej budce akustycznej mieści się jedna osoba. Na pewno znajdzie się tam miejsce na wygodny fotel i laptop  oraz podręczne biurowe gadżety. Natomiast większa budka telefoniczna do biura może być małą salką konferencyjną, w której zmieści się znacznie więcej osób. Znajdują się w niej wygodne meble konferencyjne (kanapa, fotele) oraz urządzenie niezbędne do wykonywania zadanej pracy w danej firmie.

Czy to się opłaca?

Założenie budki akustycznej jest na pewno bardzo opłacalne. Przede wszystkim usprawniają pracę i umożliwiają pełne skupienie się pracowników podczas wykonywania ważnych zadań. Po drugie budki akustyczne nie zajmują wiele miejsca, co wpływa na dobrą organizację przestrzeni biurowej. Można postawić ją w rogu pokoju lub w innym dogodnym miejscu. Warto podkreślić, że buski akustyczne są zaprojektowane w taki sposób, aby pracownik miał możliwość komfortowej pracy. Nie ma również problemu z dopasowaniem budki akustycznej do aranżacji biura. Jest wiele rozwiązań, które będą ciekawie korespondować z ogólnym wystrojem każdego biura. 

Budka akustyczna to biura to bardzo dobry pomysł, który wniesie do wnętrza spokój, nowoczesność i przeorganizuje pracę. Raz poniesione koszty zwrócą się po bardzo szybko dzięki wydajniejszej pracy, co wpłynie na ogólny wizerunek firmy i zadowolenie pracowników.