© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


Dlaczego warto inwestować w reklamę na Facebooku?

ekran logowania do Facebooka
 |  Artykuł partnera  |  Biznes i finanse

Dlaczego warto inwestować w reklamę na Facebooku? Co daje funkcja Facebook Ads? Jeśli szukasz informacji na ten temat, zapraszamy do lektury niniejszego artykułu.

  1. Co daje reklama na Facebooku?
  2. Jak tworzyć kampanie reklamowe na Facebooku?
  3. Kiedy kampanie reklamowe na Facebooku będą skuteczne?

Prowadzisz stronę na Facebooku własnej marki? Zależy Ci na tym, aby docierać do nowych klientów i zwiększać wartość zakupowego koszyka oraz rozpoznawalności firmy? Najlepszym na to sposobem są oczywiście reklamy na Facebooku! Co jeszcze daje Facebook Ads? Jak tworzyć kampanie reklamowe, aby te były skuteczne? Szczegóły znajdziesz w poniższej treści.

Co daje reklama na Facebooku?

Co właściwie daje reklama na Facebooku i dlaczego warto tworzyć kampanie reklamowe na tym medium społecznościowym? Dzięki dobrze stworzonej kampanii bez problemu dotrzesz do potencjalnych klientów. Twoja marka stanie się bardziej widoczna dla nowych osób, które są zainteresowane produktami dostępnymi również w Twoim sklepie. Kolejną korzyścią jest zwiększenie wartości zakupowego koszyka i jednoczesne zmniejszenie kosztów związanych z konwersją. Do zalet zalicza się oczywiście zwiększenie rozpoznawalności firmy czy zbudowanie przewagi, dzięki której klienci będą wybierać Ciebie, zamiast Twoją konkurencję.

Dlatego nie zwlekaj i już dziś zacznij używać narzędzia Facebook Ads, aby pozyskiwać nowych klientów i osiągać najwyższe wyniki sprzedażowe w relatywnie szybkim czasie. 

Jak tworzyć kampanie reklamowe na Facebooku?

Jak właściwie działa reklama na Facebooku? Dzięki narzędziom, które proponuje Agencja Facebook Ads, możesz w szybki i stosunkowo prosty sposób wypromować swoją stronę Internetową. Nie tylko wzrośnie rozpoznawalność Twojej firmy, ale także sprzedaż produktów lub usług.

Tworzą kampanię, musisz w pierwszej kolejności określić jej cel. Lista celów obejmuje trzy kategorie, a mianowicie świadomość, działania i konwersję. W przypadku świadomości do dyspozycji masz działania ukierunkowane na zwiększenie zasięgów danej reklamy lub rozpoznawalności marki. Działania to grupa obejmująca takie cele jak zwiększenie ruchu, aktywności, instalacji aplikacji czy wyświetlenia filmu, wiadomości lub pozyskiwanie kontaktów. Trzecia grupa – konwersja – obejmuje konwersję, ruch w firmie oraz sprzedaż z katalogu. Jeśli zdecydujesz się na reklamę, której celem będzie zasięg, sprawi ona, że Twoja grupa odbiorców będzie stosunkowo szeroka. Wybierając ruch, możesz bez problemu wypromować swoją stronę internetową. Konwersja sprawdzi się wtedy, gdy zależy nam na tym, aby odbiorcy podjęli akcję – na przykład dokonali zakupów. Ruch w firmie natomiast warto wybrać, jeśli chcemy promować sklepy działające stacjonarnie. Jak widać, możliwości jest wiele. Tak spora liczba różnorodnych celów sprawia, że każdy zainteresowany stworzeniem kampanii reklamowej na Facebooku znajdzie najlepszą opcję dla siebie.

Po ustaleniu celu należy określić grupę odbiorców. Dlaczego jest to takie ważne? Ponieważ docieranie do odpowiednich osób sprawia, że nasze szanse na sprzedaż rosną. Możesz tworzyć takie kampanie reklamowe za pomocą menedżera reklam, które połączą się ze statusem związku użytkowników Facebooka, ich zainteresowaniami czy danymi demograficznymi. Oprócz tego dostępne jest również targetowanie geograficzne.

Przy tworzeniu kampanii reklamowych przez Facebook Ads ważne jest także odpowiednie jej umiejscowienie. Do wyboru masz aktualności na Facebooku, w prawej kolumnie na stronie, w materiałach wideo, Marketplace, w relacji na Messengerze czy Facebooku, pośród video in-stream czy ekspresowych artykułów, a także w skrzynce odbiorczej czy w wiadomościach sponsorowanych. Te dwa ostatnie miejsca dotyczą oczywiście Messengera.

Kiedy kampanie reklamowe na Facebooku będą skuteczne?

Jak stworzyć kampanię reklamową na Facebooku, aby była skuteczna? Przede wszystkim wykorzystać dostępne w menedżerze reklam narzędzia. Ważny jest nie tylko odpowiedni content, ale również to, aby prawidłowo dobrać grupę odbiorców, której Twoje reklamy będą się wyświetlać. Kolejny krok to zdecydowanie, jaka forma reklamy będzie odpowiednia dla konkretnej kampanii reklamy. Na końcu zastanów się nad budżetem, który chcesz na to przeznaczyć. ‘

Za publikowane na Facebooku reklamy możesz zapłacić kartą kredytową, przez PayPal lub kupony promocyjne, które otrzymasz od Facebooka. Jest także możliwość przejścia na miesięczne fakturowanie, chociaż z tej opcji głównie mogą skorzystać aktualnie rozpoznawalne marki. W takiej sytuacji Facebook będzie wysyłać Ci fakturę, którą następnie należy opłacić bankowym przelewem.

Każdą kampanię oczywiście należy analizować i wyciągać z niej wnioski. Dzięki temu będziesz wiedzieć, jakich błędów nie popełniać przy następnym działaniu lub co możesz poprawić, aby reklama była skuteczniejsza.

Kampania reklamowa powinna uwzględniać nie tylko harmonogram wyświetlania reklam, ale też szczegółowe opcje targetowania grupy odbiorców. Współpraca ze specjalistą od tworzenia zestawu reklam daje pewność, że wyświetlanie reklam przyniesie najlepsze możliwe efekty. W menadżerze reklam trzeba będzie w tym celu uwzględnić grupy niestandardowych odbiorców, przejść przez proces tworzenia reklamy i zadbać o wiele innych elementów. Warto też przemyśleć miejsca umiejscowienia reklam, zwłaszcza w przypadku nietypowych kreacji reklamowych. Dobrze dobrany format reklamy wpływa na to, czy są to skuteczne reklamy odpowiednie dla grupy docelowej.

BizNews


© 2020 BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone

Do góry