5 trików, które sprawią, że Twój marketing SMS będzie bardziej skuteczny
SMS! Otwieramy je błyskawicznie — nawet w ciągu 5 minut od chwili ich otrzymania. Ale gdy nie będą wystarczająco atrakcyjne, szybko je zamkniemy i zapomnimy o firmie, która je do nas wysłała. Co więc zrobić, aby podkręcić skuteczność wiadomości SMS? Poznaj 5 sprawdzonych trików od copywritera.
Skup się na osiągnięciu jednego celu
Wszyscy wiedzą, że klasyczna wiadomość SMS składa się ze 160 znaków. Więc to nie miejsce i czas na oferowanie klientom wielu ofert jednocześnie. Dodatkowo badania pokazują, że im więcej opcji odbiorca ma do wyboru, tym większy ma problem z podjęciem ostatecznej decyzji. A czasem nawet w ogóle jej nie podejmuje.
Jeśli więc chcesz zwiększyć konwersję swoich treści SMS, skup się na promocji jednego produktu lub kategorii produktów. Umieść także jedno CTA (call to action). Może ono także zakończyć się linkiem, jeśli korzystasz z gotowego oprogramowania, takiego jak SMS Center.
Używaj prostego języka
Masz tylko chwilę, aby przykuć uwagę swojego odbiorcy. Nie marnuj jego czasu, skoro już zgodził się na otrzymywanie od Twojej firmy treści marketingowych. Unikaj więc żargonu oraz niezrozumiałych skrótów. Wprawdzie pomagają one oszczędzić ilość znaków, ale przekładają się na niższą skuteczność kampanii. Pamiętaj: jeśli da się coś napisać prościej, to się nie zastanawiaj, tylko po prostu to zrób.
SMS marketing ma w końcu na celu nie tylko sprzedaż, ale również budowanie relacji. Jeśli więc odbiorca Cię nie zrozumie, małe są szanse na jego lojalność.
Wrzuć do treści emotikony
Emotikony to nie tylko kolorowe ozdobniki w treści. Te niepozorne obrazki mają ogromną moc budowania empatii i zwiększania zaangażowania wśród klientów. Uzupełniają mimikę i gesty, których brakuje w komunikacji SMS-owej. Wpływają więc na pozytywny odbiór marki przez klientów, pomagają ich utrzymać oraz zwracają uwagę na przekaz, np. radość wynikającą z aktualnej wyprzedaży w sklepie internetowym.
Uważaj jedynie na nadużycia. Zbyt duża ilość emotikon w treści wywoła u odbiorców komiczny efekt. A tego z pewnością nie chcesz.
Powiedz, dlaczego warto skorzystać z Twojej oferty
Ustaliłeś już cel swojej kampanii. To jednak nie wszystko. To, co dla Twojej firmy wydaje się atrakcyjne, nie zawsze jest takie samo dla klientów. Zwróć się więc w ich kierunku. Co takiego im dasz, że nie będą mogli się oprzeć? Dlaczego mieliby skorzystać z Twojej oferty? Podaruj im coś, czego nie otrzymają poza wiadomością SMS. Niech to będzie ekskluzywna zniżka na produkty, darmowa dostawa czy wcześniejsza promocja nowych produktów tylko dla członków newslettera SMS.
Korzystaj ze słów mocy
Bezpośrednio z zachęceniem do skorzystania z oferty wiążą się tzw. słowa mocy. To wyrażenia lub pojedyncze frazy, które wzmacniają przekaz marketingowy. Możemy je podzielić na różne kategorie, w zależności od emocji, którą mają wywoływać. Niektóre z nich uruchamiają ciekawość, inne pożądanie, a jeszcze inne wywołują strach lub gniew.
Do słów mocy należą m.in.: „nie przegap”, „za darmo”, „tylko członkowie”, „ostatnia szansa” czy „wyprzedaż”.
Poznałeś już najważniejsze porady i triki, które mogą zwiększyć skuteczność Twoich marketingowych SMS-ów. Nie zawahaj się ich użyć!