© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


SEO – czym dokładnie się zajmuje?

pozycjonowanie stron internetowych
 |  Artykuł partnera  |  Biznes i finanse

Wraz ze wzrostem znaczenia marketingu internetowego dla branży e-commerce, działania z zakresu pozycjonowania stron w organicznych wynikach wyszukiwania zyskały na popularności. Dowiedz się więcej, co oznacza SEO i jakie dokładnie działania obejmuje. Być może te rozwiązania będą przydatne dla Twojego biznesu? Sprawdź!

Czym jest SEO (Search Engine Optimization)?

SEO to pozycjonowanie w organicznych wynikach wyszukiwania. Mówimy tu o działaniach mających na celu zwiększenie wartości stron zarówno z punktu widzenia robotów Google'a, jak i potencjalnych klientów za pomocą działań on-site (wewnątrz witryny) oraz off-site (poza serwisem). W skład on-site SEO wchodzi optymalizacja techniczna (np. rekonstrukcja kodu HTML i CSS serwisu, edycja pliku robots.txt czy też sitemap.xml) oraz rozbudowa i optymalizacja contentu (np. poprawa nagłówków Hx, dodanie meta tagów). Off-site SEO to głównie Link Building mający na celu zbudowanie wysokiej jakości profilu naturalnych linków.

SEO vs SEM — różnice

Jakie są różnice pomiędzy SEO a SEM? Z doświadczenia możemy stwierdzić, że optymalizacja stron internetowych pod kątem SEO ma za zadanie zwiększyć pozycje danej strony/serwisu w tych wynikach SERP (z ang. Search Engine Results Page).

Natomiast marketing wyszukiwarek internetowych (SEM) polega na znacznie bardziej kompleksowych działaniach. Dlaczego? Ponieważ oprócz pozycjonowania Twojej witryny internetowej specjaliści ds. SEM skupiają się także na opracowywaniu skutecznych kampanii PPC, pozwalających uzyskać efekty natychmiast po włączeniu tego typu promocji. Warto pamiętać, że przedstawiona wyżej definicja to teoria, a w praktyce, osoby z branży używają terminu „SEM" na określenie kampanii płatnych w różnych ekosystemach reklamowych (np. Google Ads, Facebook Ads, linkedin Ads, Bing Ads etc.)

Kiedy należy podjąć działania SEO?

Działania mające na celu poprawę widoczności witryny na stronie wyników wyszukiwania, warto podjąć przede wszystkim w kontekście biznesów lokalnych (np. salony fryzjerskie, zakłady kosmetyczne, okoliczne sklepy spożywcze). Rekomendujemy połączyć je również z optymalizacją wizytówki Google Maps.

Proces związany z pozycjonowaniem stron internetowych okazuje się również „strzałem w dziesiątkę”, gdy zależy nam na stabilnym rozwoju w bezpłatnych (organicznych) wynikach wyszukiwania, z perspektywą pozyskania stałych i opłacalnych klientów w ciągu 6-12 miesięcy.

Marketing SEO – zalety

Czas na przedstawienie najważniejszych zalet marketingu SEO:

  • wzrost widoczności witryny w organicznych wynikach wyszukiwania,
  • większa rozpoznawalność marki wśród konsumentów,
  • zbudowanie zaufania potencjalnych kupujących,
  • kreowanie firmy jako lidera w danej branży,
  • rozbudowa profilu linków witryny,
  • zdobycie przewagi nad konkurencją.

Jak widać, działania marketingowe w obrębie SEO są bardzo zróżnicowane i często wymagają dłuższego czasu oczekiwania na efekty. Nie warto się jednak zrażać, bo, jak powyżej wskazano, SEO ma wiele zalet i wraz z mądrze dobranymi kampaniami PPC jest w stanie bezkonkurencyjnie wpłynąć na powodzenie działań marketingowych w obrębie danej witryny.

BizNews


© 2020 BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone

Do góry