Skip to main content

© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


Producent regałów reklamowych - co jest potrzebne do wykonania zamówienia na stojaki reklamowe

stojaki reklamowe w sklepach
 |  Artykuł partnera  |  Biznes i finanse

Stojaki reklamowe to oryginalny i bardzo skuteczny sposób na reklamę produktu. Obecnie możemy spotkać je w sklepach tych małych, lokalnych, jak i dużych handlowych, biurach podróży czy na chodniku. Standy reklamowe świetnie pasują do każdego miejsca użyteczności publicznej. Dobrze dobrane, zaprojektowane i wykonane mają dużą moc przekazu i sposobu oddziaływania na potencjalnego klienta. Materiały POS ​​(ang. point of sale) to bardzo skuteczna forma reklamy i wpłynięcia na wybór konsumenta. Jak wiadomo, większość wyborów zakupowych dokonywana jest pod wpływem chwili. Na to czy dany produkt zostanie zakupiony, często ma wpływ miejsce jego położenia oraz to czy wyróżnia się na tle innych produktów. Do tego właśnie potrzebne są ekspozytory reklamowe. Jak one powstają, jakie informacje potrzebne są do ich wykonania? Te i inne kwestie zostaną poruszone w tym artykule. Zapraszam do lektury!

Co to są materiały reklamowe, ekspozytory reklamowe

materiał reklamowy

Materiały POS, inaczej mówiąc, materiały reklamowe to nic innego jak wszechobecne stojaki reklamowe z promocyjnymi produktami w sklepach czy w miejscach, które oferują klientom różnego rodzaju usługi czy produkty.

Według definicji materiały POS to wszystkie materiały i elementy, które wspierają sprzedaż oraz są nośnikiem reklamy.

Wszelakiego typu stojaki reklamowe spotkamy także w punktach usługowych, poczekalniach dworcowych, instytucjach finansowych, czy w przychodniach lekarskich. Dobrze zaprojektowany zwiększa zainteresowanie wyróżnionymi produktami z oferty. Ekspozytory czy stojaki nie mogą przytłaczać. Powinny w przyjemny sposób wpłynąć na decyzję klienta lub szybciej do niego dotrzeć.

Jakie wyróżniamy materiały POS

Jak już zostało wspomniane, materiały POS to wszelkiego rodzaju materiały pomocne w sprzedaży danego produktu. Jakie więc możemy wyróżnić elementy podnoszące rozpoznawalność produktu czy usługi?

Na podstawowy podział wpływ ma miejsce przeznaczenia standu reklamowego czy, inaczej ujmując, miejsce jego położenia. Tak więc wyróżniamy:

  • materiały POS przeznaczone na ladę,
  • materiały POS przeznaczone na sufit,
  • materiały POS przeznaczone na podłogę,
  • materiały POS przeznaczone na półkę,
  • reklamowe materiały POS.

Do materiałów przeznaczonych na ladę zaliczamy dyspensery, bilownice, standy. Te przeznaczone na sufit to hangery i flagietki. POSy przeznaczone do postawienia na podłodze to między innymi: pola sign, displaye, roll-upy, potykacze, stoiska i kioski oraz kosze zasypowe. Wobblery, shelf stopery, linery, toppery to forma reklamy, przeznaczona do przyczepienia, postawienia na półkę. Pozostała część materiałów reklamowych to wszelkiego rodzaju plakaty, broszury, infokioski, tombstony, lustra reklamowe, naklejki.

Produkcja materiałów POS - standy reklamowe

przygotowywanie projektu

Stojaki reklamowe powstają w kilku etapach. Każdy z nich jest bardzo istotny i wpływa na efekt produktu. Niemniej jednak jako najważniejszy etap uznaje się zapoznanie z produktem i wymaganiami klienta. Etapy powstawania regału reklamowego zostaną opisane na podstawie firmy sip.krosno.pl - producent regałów reklamowych.

Opracowanie koncepcji

Jak już zostało wspomniane, jest to najważniejszy etap w powstawaniu stojaka. Od tego będzie zależny efekt. Przygotowanie rozpoczyna się od dobrego zapoznania się z reklamowanym produktem. Taka analiza przekłada się na idealne dostosowanie wymagań technicznych (rozmiar produktu, miejsce przeznaczenia i kształt) i wizualnych do klienta. Dobrze przeprowadzona analiza pozwoli na uniknięcie późniejszych błędów. Pominięcie wnikliwej analizy może skutkować niedopasowaniem produktu do stojaka.

Prototypowanie

Zaakceptowana koncepcja zostaje przeniesiona do elektronicznej wersji. Wirtualny obraz, tworzony w najlepszych programach, umożliwia na zobaczenie produktu w realnej formie. Wizualizacja pozwala na oglądnięcie ekspozytora z każdej strony, przez co łatwo wyłapać niepasujące elementy i wprowadzić ewentualne korekty. Potwierdzony projekt przekazywany jest do wykonania tzw. prototypu. Ten etap posłuży do sprawdzenia wytrzymałości i funkcjonalności danego regału. Zaliczenie testów pozwala na kolejny etap produkcji.

Produkcja, kontrola jakości i logistyka

Następny etap przy powstawaniu stojaka reklamowego jest jego wykonanie. Może ono się odbywać tylko i wyłącznie po zaakceptowaniu przygotowanego projektu i modelu prototypu. Na tym etapie (po akceptacji) nie ma już możliwości wprowadzenia nawet najmniejszych poprawek. Wybrane kolory i grafiki zostaną przesłane do realizacji, gdzie powstanie ekspozytor.

Gotowy stojak zostaje poddany procedurze kontroli. Sprawdzeniu poddawane są wszystkie fragmenty, kolory i grafiki. Dzięki temu mamy pewność co do jakości i precyzji wykonania projektu.

Przygotowany ekspozytor zostaje solidnie zabezpieczony i gotowy do transportu czeka na odbiór przez klienta. W większości przypadków istnieje także możliwość umówienia się z firmą wykonawczą na dostarczenie gotowego produktu do miejsca jego przeznaczenia.

Wieloletnie doświadczenie ma znaczenie

wieloletnie doświadczenie w produkcji pos

Doświadczenie firmy zajmującej się wytwarzaniem materiałów w znacznym stopniu przekłada się na efektywną sprzedaż promowanych pozycji. Poprzez różnorodność zleceń i wykonanych standów wie, jak wykorzystać atuty produktu i je podkreślić tak by były zauważalne dla klienta. Dlatego też przy wyborze firmy zajmującej się tego typu działalnością warto zwrócić na to  uwagę.