Skip to main content

© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


Co to są kampanie sms?

kampania sms
 |  Artykuł partnera  |  Biznes i finanse

Kampanie SMS mają wiele plusów, cenione są szczególnie za to, że są szybką i prostą metodą na dotarcie do przyszłego klienta. SMS wysyłane w celu pozyskania odbiorcy są krótkie i zawierają tylko potrzebne informacje. Ludzie mają tendencję do śledzenia wszelkiego rodzaju powiadomień, które wyświetlają się na ekranie smartfonu. To właśnie z tego powodu, SMS są najlepszym kanałem do informowania ludzi o produktach lub usługach. Kampanie SMS należy dobrze przemyśleć i przygotować po to, aby przyniosła rezultaty.

Jak pozyskać numer telefonów klientów?

Najważniejsze w przygotowaniach do rozpoczęcia kampanii SMS jest pozyskanie bazy odbiorców. Należy więc pozyskać numery telefonów klientów, którzy będą grupą odbiorczą informacji zawartych w wiadomościach. Warto pamiętać o tym, że w obecnych czasach, ludzie bardzo niechętnie udostępniają swój numer telefonu. Numery te można uzyskać dzięki temu, że ludzie podają go na stronach WWW oraz w dostępnych na nich formularzach lub ankietach. To za pomocą tych narzędzi można uzyskać wiele numerów i danych osobowych.

Treści wiadomości w kampaniach SMS

Jeśli ma się już uzbieraną i przygotowaną bazę numerów telefonów, można przejść do bardzo ważnego kroku, czyli stworzenia treści SMS. Treść reklamowej wiadomości powinna być dopasowana do odbiorcy.
Często popełnianym błędem jest wysyłanie SMS-ów o jednakowej treści. Przy zastosowaniu dzisiejszej technologii, wiadomości takie można personalizować, dzięki czemu klient ma wrażenie, że podchodzi się do niego indywidualnie. Odbiorca będzie myślał, że w wiadomości znajdują się wiarygodne informacje dotyczące jego własnej osoby. Dzięki temu jego zainteresowanie produktem lub marką wzrośnie. Niezwykle popularne jest również korzystanie z narzędzi, które pozwalają określić odbiorców po lokalizacji użytkownika. Jest to skierowane szczególnie dla firm, które działają tylko w danym mieście lub jakimś obszarze.
Wiadomość SMS składać się może tylko ze 160 znaków, więc używanie polskich znaków może ograniczyć tę liczbę. Wysyłanie SMS-ów, które są poprawne pod względem ortograficznym, jest ważne, lecz używanie polskich znaków może okazać się zbędne, ponieważ ludzie są w stanie rozczytać treść wiadomości również bez nich. Warto jednak zwrócić uwagę, by nie dać się nabrać - jednym z problemów komunikacji SMS jest spoofing sms (więcej o tym: https://serwersms.pl/media/aktualnosc/1357-ostrzegamy-przed-sms-owymi-oszustami-ich-bron-to-smishing-spoofing-i-phishing)

Kiedy wysyłać wiadomości?

Klienci cenią sobie, gdy zainteresowania nimi firma lub marka wysyła wiadomości SMS spersonalizowane i dopasowane do danej okoliczności. Ważne jest więc aby osoby z grupy odbiorczej dostawały wiadomości z okazji imienin lub urodzin. Niektóre osoby cenią sobie tego typu wiadomości również z okazji Dnia Kobiet, Walentynek czy świąt. Dzięki temu czują się docenieni przez firmę, której są klientami. Również nowi klienci będą zadowoleni z tego, że firma chce mieć jak najlepszy kontakt z nimi. Kampanie SMS to pewny sposób na budowanie relacji z klientami. Ważne jest, aby łączyć ten rodzaj marketingu również z innymi kanałami komunikacyjnymi. Warto pamiętać o tym, że wiadomość SMS może zainteresować potencjalnego klienta, który poszuka informacji o marce w sieci.