Stacjonarny sklep z zabawkami to dobry pomysł na własny biznes pod warunkiem, że potrafimy znaleźć lokalną niszę oraz nastawimy się na pełen profesjonalizm. Rynek zabawkarski liczy ponad 4,5 tys. sklepów stacjonarnych i kilkadziesiąt internetowych - czy zakładanie nowego miejsca sprzedaży zabawek ma sens? Co warto przemyśleć przed uruchomieniem własnego biznesu w tej branży? Najważniejszy jest plan i projekt!
Specyfika sklepu z zabawkami dla dzieci
Uruchomienie nowego sklepu z zabawkami na osiedlu lub w centrum handlowym to duże wyzwanie. Sklep z artykułami dla dzieci różni się od innych szczególnym rodzajem produktów oraz wyjątkowymi klientami (są to przede wszystkim dzieci, rodzice i dziadkowie). Dobry sprzedawca musi znać preferencje swoich klientów, ich potrzeby i marzenia, dlatego zawsze powinien być dobrze zorientowany w aktualnych trendach. Ponadto trzeba być przygotowanym na nierównomierną sprzedaż produktów w ciągu roku. Najwięcej zysków sklepy zabawkarskie generują w okolicach Bożego Narodzenia (listopad/grudzień) oraz w maju i czerwcu (zainteresowanie klientów wzrasta w związku z I Komunią Świętą, Dniem Dziecka, a także zakończeniem roku szkolnego).
Przede wszystkim liczy się pomysł!
Duża konkurencja w branży zabawkarskiej sprawia, że na zyski mogą liczyć tylko kreatywni i dobrze przygotowani do prowadzenia własnego interesu przedsiębiorcy. Klienci doceniają profesjonalne podejście sprzedawców, ich zaangażowanie i wiedzę. Przestrzeń sklepu także powinna zachęcać do dokonywania zakupów.
Przed rozpoczęciem własnej działalności, warto przemyśleć kilka istotnych zagadnień, takich jak:
- wyposażenie sklepu z zabawkami - jakie produkty chcemy oferować klientom? Czy chcemy w obrębie sklepu sprzedawać inne produkty (np. ubrania dla dzieci, artykuły papiernicze, kawę i herbatę)?
- projekt sklepu dla dzieci - rozplanowanie przestrzeni, specjalistyczne meble, kolorystyka wnętrza,
- marketing i promocja sklepu - docieranie do klienta poprzez wykorzystywanie nowoczesnych technologii (media społecznościowe, blog, optymalizacja treści pod kątem SEO), akcje promujące (np. cykliczne warsztaty kreatywności, spotkania z ciekawymi ludźmi), tradycyjna reklama (m.in. banery, ulotki).
Doświadczeni sprzedawcy zwracają uwagę, że dobór niszowych dla lokalnego rynku produktów, często jest najlepszym pomysłem na biznes zabawkarski. Jeżeli w okolicy nie ma sklepu oferującego np. zabawki nowoczesne (interaktywne, sensoryczne, multimedialne) lub tradycyjne (drewniane, ekologiczne) to warto postawić na taki asortyment. Niezbędne jest także kierowanie się aktualnymi trendami, oczekiwaniami klientów lub modą. Jak zatem widać koniecznie trzeba przemyśleć kierunek, w jakim będziemy chcieli rozwijać swoją działalność oraz dokładnie zbadać oczekiwania i możliwości lokalnych konsumentów.
Przemyślana przestrzeń pomaga generować zyski
Dobór odpowiednich (atestowanych) mebli do sklepu z zabawkami dla dzieci jest bardzo ważną kwestią. Specjalistyczne regały, lady, panele przyścienne, gondole wolnostojące pomagają stworzyć przestrzeń, w której dokonywanie zakupów będzie intuicyjne oraz przyjemne. Odpowiednie wyeksponowanie towaru, przemyślana kolorystyka sklepu, wesoła muzyka sprzyjają kupowaniu nowych produktów. Sklep zabawkarski musi być uporządkowany, tak aby kupujący mógł z łatwością znaleźć to, czego szuka (lub co chce mu zaproponować sprzedawca). Jak zawsze w kontakcie z dziećmi najważniejsze jest bezpieczeństwo - meble muszą posiadać certyfikaty potwierdzające ich jakość.
Warto postawić na profesjonalną firmę oferującą projekty sklepów dla dzieci, taką jak Ergo Store specjalizującej się w aranżacji i wyposażeniu wnętrz przestrzeni sklepowych. Stworzenie bezpiecznego i przyjaznego miejsca wymaga doświadczenia oraz szerokiej wiedzy marketingowej, nasze własne wyobrażenia lub intuicja mogą okazać się w tej kwestii niewystarczające.
Więcej informacji na stronie: https://ergostore.pl/