© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


Jak prowadzić sklep internetowy bez magazynu?

sklep internetowy
 |  Artykuł partnera  |  Biznes i finanse

Coraz więcej firm decyduje się na sprzedaż swoich produktów w Internecie. Sklep internetowy pomoże dotrzeć do większej grupy klientów, spełnić ich oczekiwania, a także daje wiele dodatkowych możliwości promocji swojej marki. Największym wyzwaniem w prowadzeniu sklepu internetowego jest to, gdzie trzymać swoje produkty, zanim trafią one do klientów, nie każdy ma bowiem możliwość ich magazynowania. Z pomocą przychodzi jednak outsourcing logistyczny, który umożliwi stworzenie sklepu internetowego bez magazynu.

Prowadząc sklep internetowy trzeba zwrócić szczególną uwagę na sposób obsługi zamówień składanych przez klientów, który musi być przede wszystkim sprawny i ekspresowy. Klienci chcą otrzymać zakupione produkty jak najszybciej, przesyłka nie może też być uszkodzona, a ewentualny zwrot towaru powinien być łatwy do zrealizowania. Szybka i bezproblemowa obsługa zamówień nie zawsze jest łatwa, zwłaszcza jeśli mamy w swojej ofercie wiele produktów, w różnorodnej gamie kolorystycznej czy rozmiarach. Dlatego tak istotne będzie odpowiednie przechowywanie swojego towaru i porządek w magazynie, tak aby być w stanie szybko skompletować zamówienie i wysłać przesyłkę do odbiorcy. Ważne będzie tutaj przede wszystkim maksymalne skrócenie czasu dostawy towarów do klientów. Odpowiedzią na te potrzeby może być usługa fulfillment. Szybka realizacja zamówienia sprawi, że sklep zyska opinię rzetelnego i profesjonalnego, a co za tym idzie zyska też nowych klientów.

Fulfillment. Czym jest?

Outsourcing logistyczny to zlecenie innej firmie czynności związanych np. z przechowywaniem towaru, szybszą obsługą zamówień czy dostawą towaru. Fulfillment cieszy się popularnością zwłaszcza wśród właścicieli sklepów internetowych, które dopiero budują swoją pozycję na rynku. Część obowiązków można w ten sposób przekazać specjalistom, którzy pomogą w codziennej dystrybucji paczek. Najpopularniejszą usługą jest magazynowanie towaru, dzięki czemu nie trzeba się martwić o to, gdzie przechować swój towar, a następnie w jaki sposób szybko wysłać go do klientów. Skorzystanie z usługi fulfillment wcale nie oznacza dodatkowych wysokich kosztów, płaci się bowiem jedynie za wykorzystaną przestrzeń magazynu. Właściciel sklepu internetowego nie musi wynajmować osobnej przestrzeni na magazyn. Dodatkowo dzięki optymalizacji procesów, całkowity koszt obsługi przesyłek zmaleje. Odpowiednie przechowywanie towaru pozwoli też zadbać o to, żeby paczki trafiły do swoich odbiorców w nienaruszonym stanie, a spakowany towar był jak najwyższej jakości. Fulfillment w formie usługi magazynowania to też znaczny komfort związany z tym, że nie trzeba samemu poszukiwać odpowiedniego magazynu. Wszystkim zajmie się partner logistyczny. Zazwyczaj posiada on własną przestrzeń do magazynowania, można więc już na początku współpracy ustalić, na czym najbardziej nam zależy i jak duża hala będzie nam potrzebna. Dzięki zapewnieniu bezpiecznych warunków, właściciel sklepu internetowego nie musi się martwić o zniszczenie towaru czy jego nieodpowiednie zabezpieczenie. Współpraca z centrum logistycznym ma wiele zalet i oprócz opcji magazynowania, daje też wiele dodatkowych korzyści. Możliwa będzie tutaj pomoc w pakowaniu przesyłek dla klientów czy naklejaniu etykiet, a dalej w wysyłce towarów. W ten sposób cały proces obsługi zamówień sklepu internetowego będzie znacznie łatwiejszy. Pomoże to znacznie przyspieszyć proces realizacji zamówienia, które może zostać wysłane do klienta nawet jeszcze tego samego dnia.

BizNews


© 2020 BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone

Do góry