Materiały POS, często określane też skrótem POSM, to materiały wspierające sprzedaż. Jakie jednak występują i czy naprawdę mogą nam pomóc?
Standy i bannery reklamowe
Dobra reklama to podstawa w obecnym świecie. Coraz częściej słyszy się o tym, że jeśli „nie ma cię w sieci, to znaczy, że nie istniejesz” i do pewnego stopnia te słowa pokrywają się z prawdą. Dotyczy to przede wszystkim przedsiębiorców i ich firmy, o których jeśli się nie dowiesz środkiem masowego przekazu, najprawdopodobniej nigdy się nie dowiesz.
Standy reklamowe to trochę inna forma reklamy – podobnie ma się sprawa z bannerami. Producenci standów reklamowych kładą nacisk na reklamy fizyczne, takie, które można zobaczyć na własne oczy. Najczęściej możemy je ujrzeć w sklepach, czy stojące przed budynkiem. Ich zadaniem jest zareklamować jakieś produkty, dlatego ich design jest bardzo ważny, mający przyciągnąć uwagę klienta.
Banery reklamowe – podobnie jak te w internecie – również są formą naocznej reklamy. Banery fizyczne pojawiają się zwykle na tablicach lub są pokazywane w formie naklejek na sklepach, mających przyciągać do nich wzrok.
Materiały POS od producenta
Producenckie materiały POS to, wbrew pozorom, bogactwo różnorodności i indywidualizmy, potrzebnego by odpowiednio zareklamować dany przedmiot, czy całą firmę. Materiały POS skupiają się na ekspozycji oferty, przybierając różne formy:
- Ekspozytorów (najlepsze, gdy ma się ograniczoną przestrzeń na ladzie)
- Szaf reklamowych (doskonale sprawdzają się w każdym sklepie. Wyposażone w specjalne podświetlenie przyciągają wzrok klienta. Idealne do reklamowania np. alkoholu)
- Standów (wyposażone w dużą przestrzeń mogą stać się „żywą” reklamą produktu)
- Remodelingu (to dodatkowe wsparcie dla każdego klienta – reklama i jej prowadzenie dostosowane do profilu sklepu)
- Zabudowy sklepu (to specjalne podkreślenie produktów w samym dziale, gdzie przerabiane są regały i półki na tematyczne. Bardzo często takie działy są doposażone w podświetlenie czy maty ledowe)
Dobra reklama to podstawa
Rozreklamowanie swojej firmy – nie tylko towarów – jest równie, a można nawet bardziej ważne, jeśli zależy nam na rozgłosie. Dobra reklama może zdziałać cuda i przyciągnąć odpowiednich ludzi.