© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


Naming - jak stworzyć nazwę firmy?

nazwa firmy
 |  Artykuł partnera  |  Biznes i finanse

Tworzenie nazwy marki jest procesem, który może zadecydować o przyszłości całej firmy. Nazwa to znacznie więcej niż wpis do dokumentów lub szyld nad wejściem do sklepu. To właśnie ona w dużej mierze determinuje liczbę i rodzaj klientów. Dlaczego tak ważne jest stworzenie nazwy dopasowanej do danej marki?

  1. Czym jest naming?
  2. Jak pracować nad nazwą marki?
  3. Skorzystaj z pomocy profesjonalisty od tworzenia nazw

Najlepsze nazwy marek nie zmieniają się od lat i są znane na całym świecie. Niektóre firmy zgłaszają je nawet w urzędzie patentowym, tak samo jak część nazw produktów ze swojego asortymentu. Dlaczego nazwa marki ma tak duże znaczenie?

Czym jest naming?

Naming to proces tworzenie nazwy dla marki lub produktu. Są to wszelkie działania podejmowane, by stworzyć co najmniej kilka propozycji nazw i wybrać z nich jedną. W procesie namingu wykorzystuje się różne metody kreatywne, moodboardy i mapy myśli. W ten sposób dopasowuje się nazwę produktu lub marki do jej charakteru, grupy docelowej i innych istotnych cech oferty. Dzięki temu wybrana nazwa najlepiej oddaje misję i ideę marki.

Jak pracować nad nazwą marki?

Tworzenie nazwy firmy i tworzenie nazw produktów przebiega w podobny sposób. Nazwę dla Twojej marki powinno się wybierać sposób co najmniej kilku proponowanych nazw. Można wybierać nazwy polskojęzyczne i obcojęzyczne lub tworzyć nowe zbitki z różnych słów lub fraz. Nie ma ram, które ściśle określają, jak pracować nad namingiem. Powinno się jednak pamiętać o tym, by unikać nazw kontrowersyjnych, wulgarnych i kojarzonych z innymi markami o podobnym profilu działalności. Jeśli zastosuje się zbyt podobną nazwę dla marki lub nowego produktu, można mieć problemy prawne. Dotyczy to w szczególności sytuacji, gdy znak towarowy marki i jej nazwa zostały zastrzeżone w urzędzie patentowym.

Skorzystaj z pomocy profesjonalisty od tworzenia nazw

Jak stworzyć nazwę firmy? Naming warto zlecić profesjonalistom, choć niektórzy zajmują się nim samodzielnie. Stworzenie chwytliwej, dobrej nazwy, która zapewni krajowy lub międzynarodowy sukces, wymaga doświadczenia. Namingiem może zająć się profesjonalny copywriter lub agencja kreatywna. Wiedza o aktualnych trendach, umiejętność zdefiniowania grupy docelowej i jej oczekiwań sprawia, że nazwa sprzyja procesowi budowy silnej i rozpoznawalnej marki. Naming stworzony przez profesjonalistę w pełni oddaje wartości marki i budzi pozytywne skojarzenia. Dodatkowo ułatwia wyróżnienie marki na rynku i zdobycie przewagi nad konkurencją.

BizNews


© 2020 BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone

Do góry