Promowanie swojej działalności w Internecie nie bez powodu jest popularne – to najprostszy i najszybszy sposób na dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Wiele firm korzysta z portali społecznościowych, gdzie umieszcza swoje posty i organizuje akcje reklamowe, które przyczyniają się do znacznego wzrostu popularności. Ciekawym rozwiązaniem są też kampanie na YouTube. Ten serwis cieszy się olbrzymim zainteresowaniem użytkowników i każdego dnia odwiedzają go miliony ludzi. Dlaczego warto się w nim reklamować?
Reklama na YouTube – jak to działa?
Codziennie wrzucane są tam nowe filmy – zamieszczają je zarówno osoby prywatne, jak i instytucje, przedsiębiorstwa, celebryci. Duży zasięg i ogromne zainteresowanie odbiorców czynią ten serwis skutecznym medium reklamowym. Kampania YouTube może obejmować reklamy wyświetlane:
- przed materiałem wideo lub w jego trakcie,
- obok filmów video w wynikach wyszukiwania.
Zarówno w jednym, jak i w drugim przypadku można liczyć na to, że odbiorca zainteresuje się promowaną ofertą, a więc kliknie w odnośnik, aby dowiedzieć się więcej na jej temat. W ten sposób reklamowane są usługi, produkty, wydarzenia, działalność firmowa – możliwości są nieograniczone i każdy ma szansę z nich skorzystać, niezależnie od tego, w jakiej branży działa. Reklamy na YouTube występują w opcji z możliwością pominięcia – wtedy użytkownik może przerwać materiał promocyjny po pięciu sekundach i przejść do oglądania właściwego video. Są też takie trwające kilkanaście sekund, których nie da się pominąć.
Dlaczego warto skorzystać z reklam na YouTube?
Promowanie swojej działalności w sieci to już norma, a wykorzystywanie do tego popularnych serwisów jest w pełni zrozumiałe. Nie inaczej jest w tym przypadku. Pomijając imponujący zasięg działań marketingowych na YouTube, warto wspomnieć też o:
- atrakcyjnych cenach – trzeba zapłacić znacznie mniej niż za reklamę emitowaną w telewizji,
- precyzyjnie dobranej grupie docelowej – odbiorcy, którym wyświetla się reklama YouTube, są staranie dobierani na podstawie kryteriów takich jak wiek, lokalizacja, zainteresowania weryfikowane poprzez wyszukiwane treści czy odwiedzane kanały,
- łatwości udostępniania – wszystkie materiały opublikowane na YouTube – w tym również reklamy – mogą być udostępniane. Szybko można zatem podzielić się nimi ze znajomymi, co sprzyja rozpowszechnieniu wizerunku marki,
- mierzalności – bezpłatny dostęp do raportów analitycznych pozwala sprawdzić faktyczny zasięg reklam oraz zweryfikować ich skuteczność w pozyskiwaniu klientów.
Warto promować swoją działalność na YouTube!
Nie da się ukryć, że kampanie reklamowe na YouTube to strzał w dziesiątkę, jeśli poszukuje się skutecznego sposobu na dotarcie do szerokiego grona odbiorców. Są niedrogie, łatwo dostępne i przynoszą satysfakcjonujące efekty. Może z nich skorzystać każda firma – bez względu na to, w jakiej branży działa. Nie dziwi zatem fakt, że ta forma promowania swoich produktów czy usług jest bardzo popularna i wykorzystywana przez coraz większą liczbę przedsiębiorstw.