Skip to main content

© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


Jak szkolić się w B2B?

Szkolenia sprzedażowe
 |  Artykuł partnera  |  Biznes i finanse

Rosnące tempo zmian i ogromna ilość pojawiających się nowości to zjawiska, które obecnie można zaobserwować już w niemal każdej branży. Koniecznością stają się w takiej sytuacji szkolenia w B2B, gdyż klient biznesowy należy do tych najbardziej wymagających. Zespół o wysoko rozwiniętych kompetencjach jest celem każdego managera, a odpowiednie przygotowanie swoich współpracowników do działania to priorytet. Szkolenia ze sprzedaży pozwalają zdobyć nowe umiejętności, zapewniają aktualną wiedzę w danej dziedzinie i gwarantują, że żadne pytanie ze strony klienta nie będzie zaskoczeniem dla handlowca, który ukończył stosowne warsztaty.

Jak szkolić się w B2B?

Perspektywa nabycia nowych umiejętności to coraz częściej najważniejsze kryterium, o którym wspominają osoby zmieniające miejsce zatrudnienia. Przygotowane dla pracowników szkolenia zamknięte są więc nie tylko szansą na wzmocnienie obecnego w firmie składu osobowego, ale również stanowią atrakcyjną zachętę dla nowych kandydatów. Inwestycja w aktualną wiedzę będzie jednak opłacalna tylko wtedy, gdy przedstawione techniki zostaną dokładnie przećwiczone, a zalecenia i wskazówki wprowadzone w życie.

Program i zakres warsztatów powinien odpowiadać przede wszystkim na bieżące wyzwania. W pierwszej kolejności należy więc przeanalizować słabe strony przedsiębiorstwa i znaleźć dopasowane rozwiązania. Jeśli problemem danej organizacji jest np. dbanie o Customer Experience, to szkolenia marketingowe w tym zakresie mogą zauważalnie pchnąć firmę do przodu. Skuteczna komunikacja z klientem pozwoli zwiększyć jego zadowolenie z obsługi, a uzyskane w ten sposób zaufanie i autorytet wpłyną pozytywnie na wizerunek marki. Świadome budowanie obrazu firmy to klucz do pozyskania lojalnych kupujących, którzy chętnie będą wracać i ponownie korzystać z promowanej oferty.

Szkolenia w B2B

Kolejny poziom trudności stanowi dbanie o relacje na poziomie przedsiębiorstw, dlatego wymaga to szczególnej uwagi i wyjątkowych umiejętności. Przekonanie klienta biznesowego do zainwestowania w usługę lub produkt może być wyzwaniem nawet dla najbardziej doświadczonego handlowca, a szkolenia ze sprzedaży są tutaj mocno nakierowane na sprecyzowane zagadnienia. Zależnie od specyfiki branży można skupić się na konkretnych wyzwaniach - w większości przypadków doskonale sprawdzi się sprzedaż doradcza, a gdy klientem są duże przedsiębiorstwa o rozbudowanej strukturze, to warto przećwiczyć negocjacje z działem zakupów. Przekonanie licznej grupy wymaga przecież odmiennego podejścia, niż kontakt z pojedynczą osobą decyzyjną.

Jeśli pracodawca nie jest skłonny do zorganizowania firmowych warsztatów, to dobrym pomysłem będą szkolenia otwarte, na których można się pojawić również jako osoba prywatna. Nowe kompetencje szybko przyniosą widoczne rezultaty, a każda zainwestowana złotówka zwróci się poprzez łatwiejsze uzyskanie awansu, czy też pod postacią większych prowizji z domkniętych sprzedaży. Osoby pracujące na stanowisku handlowca z pewnością docenią warsztaty z nowoczesnego prospectingu, równie owocne mogą być zajęcia dotyczące networkingu offline lub prowadzenia efektywnych prezentacji.