Skip to main content

© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


Jak zyskać większy ruch na stronie internetowej?

Reklamy w Google Ads
 |  Artykuł partnera  |  Biznes i finanse

Ruch na stronie jest niemal zawsze jednym z głównych celów na każdej stronie internetowej – w końcu chodzi o to, aby ludzie ją odwiedzali. Więcej użytkowników to większe przychody z reklam, większa sprzedaż i właściwie wszelkich aktywności. Oczywiście, jeśli będzie to ruch wartościowy, czyli złożony z użytkowników, którzy znajdą na Twojej stronie coś wartościowego dla siebie. Właśnie dlatego nie warto walczyć o kogokolwiek i zwodzić – zapraszaj osoby, które mogą skorzystać z Twoich usług.

Teoria to jedno, a praktyka drugie – jak zyskać większy ruch na stronie internetowej bez nieładnych praktyk? I to taki ruch, który będzie mieć przełożenie na zyski? Rozbijmy to na kilka najważniejszych aspektów.

Jakość!

Jakość treści, jak i działania strony. Błędy ortograficzne, agresywne SEO rodem z roku 2003 (nadmiar słów kluczowych), zbyt długo ładujące się podstrony, czy za ciężkie obrazki – może być mnóstwo elementów strony, które łatwo ulepszyć i zyskać wyższe wyniki w Google, a także zwiększyć zadowolenie użytkowników. A to przekłada się na zwiększenie ruchu. Najlepiej wykonać profesjonalny audyt strony, który pomoże określić podstawowe problemy i sposoby ich rozwiązania.

Dopracuj wersję mobilną

Większość użytkowników przegląda dziś Sieć za pomocą telefonu lub tabletu. Przyjazna i szybko działająca strona to ponownie wyższe pozycje w Google i większa szansa na to, że osoba powróci na Twoją stronę.

Pozycjonowanie na popularne frazy

SEO to szeroki temat, skupmy się jednak na tym, co sprawnie przyciągnie użytkowników. Przyda się konkretna analiza zainteresowań Twoich klientów. Pomocne będzie też podpatrzenie słów kluczowych konkurencji. Umieszczenie popularnych fraz, odpowiadanie na pytania, a przede wszystkim podążanie za aktualnymi trendami to przepis na sukces. Zwróć uwagę, że tematy związane z nowościami i aktualnościami łatwo wypozycjonować, jeśli uprzedzisz konkurencję.

Prowadź ciekawego bloga

To klasyczna, ale nadal niezwykle skuteczna metoda na zwiększenie ruchu na stronie internetowej. Blog pozwala na przyciągnięcie klientów związanych z Twoją branżą i idealnie nadaje się, by za pomocą hiperłączy prowadzić użytkownika po witrynie lub odesłać go do sklepu. Ważne, aby zachęcać do dyskusji – sekcja komentarzy mocno ożywia stronę, a nierzadko ma też mocny wpływ na SEO. Pamiętaj tylko, aby Twój blog był wartościowy. Twórz swój wizerunek eksperta i odpowiadaj profesjonalnie na pytania zadane w tytule i nagłówkach. Nic tak nie denerwuje, jak artykuł, który jest o niczym.

Działania SEO poza stroną

Linkowanie na innych stronach to nie tylko budowanie autorytetu, ale przede wszystkim prosty sposób na zwiększenie przypływu użytkowników. Warto to robić na popularnych portalach związanych z Twoją specjalizacją, bo to zwiększa prawdopodobieństwo zainteresowania oglądającego. Najlepiej umieszczać linki do artykułów blogowych – to mniej bezpośrednia forma marketingu.

Jak zyskać większy ruch na stronie internetowej? Zapłać

Niezbyt to eleganckie, ale działa niezawodnie. Reklamy w Google Ads to pewny sposób na zwiększenie ruchu na stronie internetowej. I to nie tylko na krótką metę, bo jeśli dobrze to wykorzystasz (czytaj: Twoja strona spełni oczekiwania), to sesje będą trwać dłużej, a użytkownicy powracać. W dodatku przełoży się to na autorytet strony, a więc i wyższe pozycje w Google – kolejny raz dodatkowa porcja ruchu.

Media społecznościowe

Choć Facebook i spółka niechętnie wypuszczają użytkowników poza swoje serwisy, choćby obniżając zasięgi postów z linkami. Mimo wszystko gra jest wara świeczki – ludzie nigdzie nie spędzają tyle czasu, co właśnie na SM. A prowadzenie angażującego i ciekawego profilu sprawia, że ludzie o Tobie pamiętają. Co więcej, nawet uwzględniając wspomniane zasięgi, okazjonalne wrzucenie linku na dobrze prowadzoną stronę gwarantuje zwiększenie ruchu, w dużej mierze wartościowego. To także świetne miejsce do bezpośredniej komunikacji z klientami i zbierania danych o ich zainteresowaniach. Podobnie jak w wypadku Google Ads warto też zapłacić za reklamę na mediach społecznościowych, można spodziewać się również analogicznych efektów.

Jak zyskać większy ruch na stronie internetowej? Stawiaj na jakość oraz adekwatność materiałów publikowanych na stronie, łącz działania organiczne z płatnymi. Pozyskuj klientów na zewnętrznych platformach, a przede wszystkim monitoruj, które aktywności są najbardziej skuteczne, a które warto poprawić. Dane, dane i jeszcze raz dane!