Dobra komunikacja z klientem to klucz do sukcesu. Jednak aby klienta zdobyć, należy mieć najpierw dostęp do bazy, w której zostaną zawarte jego dane i oczekiwania. Baza klientów odgrywa kluczową rolę w cyfrowym marketingu i nie tylko; to coś więcej, niż staromodna książka adresowa. Oto co należy wiedzieć na temat baz danych B2B i B2C.
Czym jest baza klientów?
Baza danych klientów z definicji składa się z zestawu zorganizowanych i uporządkowanych danych o klientach firmy, które są na bieżąco aktualizowane. Baza zawiera nie tylko wszystkie informacje na temat przeprowadzonych transakcji, ale także takie drobiazgi jak pliki cookie. W klasycznej bazie danych będzie można znaleźć dane społeczno-demograficzne (wiek, data urodzenia, poziom dochodów itp.) i kryteria psychofizyczne (aktywność, frekwencja w mediach, ośrodki zainteresowania itp.).
Dlaczego warto korzystać z baz danych?
Korzystanie z bazy danych pozwoli na stworzenie grupy docelowej, która idealnie wpasuje się w produkty lub usługi firmy, a także jej plan biznesowy. Bazy danych są na tyle użyteczne, że od razu zawierają wszystkie dane kontaktowe klienta — nie trzeba więc przeszukiwać internetu w poszukiwaniu aktualnego numeru telefonu czy adresu e-mail. Dzięki temu istnieje możliwość na szybkie skontaktowanie się z klientem, a tym samym, wyprzedzenie konkurencji. Baza danych pozwala firmie zrozumieć wartość każdego klienta i jego zachowanie, także zachowanie zakupowe. Jeśli jednak nie posiadamy doświadczenia koniecznego do umiejętnego korzystania z baz danych, warto to zadanie zlecić profesjonalistom, na przykład firmie Target Media, której pracownicy dokonają analizy dopasowanej do aktualnych trendów rynkowych.
Bazy danych B2B i B2C jako element marketingu sieciowego
Czym jest marketing sieciowy? To ogół działań mających na celu opracowanie strategii dla wprowadzenia produktu na rynek, jego promocji oraz przedstawienie marki w jak najkorzystniejszy sposób Obecnie marketing sieciowy odgrywa kluczową rolę w dotarciu do klienta, a ulotki, broszury czy billboardy powoli ustępują miejsca blogom, vlogom, czy nawet reklamom na portalach społecznościowych. Reklamy w internecie są bardziej spersonalizowane, dzięki czemu można spodziewać się po nich lepszych rezultatów. Korzystając z baz danych B2B i B2C istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że oferta firmy dotrze do klientów docelowych, a ona sama osiągnie większe zyski.