Czy warto uwzględnić reklamę display w marketingu swojej firmy?
Reklama display przyjmuje graficzną formę. W celu jej rozpowszechnienia zaś stosowane są specjalne banery. Warto wiedzieć, że ten rodzaj reklam powstał już bardzo dawno temu. Można go uznać za jedną z najbardziej popularnych form komunikacyjnych między podmiotem gospodarczym a Klientem. Głównym celem kampanii, która wykorzystuje ten nośnik, jest budowanie pozytywnego wizerunku danej marki. Jedną z największych zalet reklamy display jest to, że ma ona ogromny zasięg. Dociera więc do szerokiego grona odbiorców.
Z czego składa się reklama display?
Reklama display składa się z elementów tekstowych, graficznych, czasem nawet wideo. Z tego rodzaju reklamami możesz spotkać się w mediach społecznościowych i na stronach internetowych. Zachęcają one użytkowników do tego, aby kliknęli w baner. Po kliknięciu, mamy do czynienia z przekierowaniem na stronę docelową.
Można wyróżnić różne formy reklamy display. Jedne są bardziej popularne, drugie mniej. Dostępne są takie postacie reklamy jak reklamy natywne, reklamy graficzne, retargeting, elastyczne reklamy displayowe, rich media, banery reklamowe, reklamy pełnoekranowe, reklamy wideo.
Kilka słów o każdej z form reklamy
- Reklama natywna, native advertising – to reklama, która stanowi integralną część treści medialnych. Na pierwszy rzut oka może ona w ogóle nie przypominać reklamy. Bardzo często reklamę natywną myli się z content marketingiem. Jednak należy sobie uświadomić, że to dwa zupełnie odrębne pojęcia.
- Reklamy graficzne to bardzo skuteczna forma reklamy w przypadku kampanii remarketingowej, która skierowana jest do osób, które już odwiedziły Twoją stronę internetową. Składają się one z obrazów z tekstem. Banery mogą pojawić się na różnych stronach internetowych. Reklama graficzna ma bardzo wiele zalet. Musisz sobie uświadomić, że graficzny komunikat reklamy – na pewno będzie bardziej zapamiętany. To zwiększy rozpoznawalność Twojej marki.
- W retargetingu reklama display także może być wykorzystana. W tym przypadku wyświetlana ona będzie osobom, które w ostatnim czasie odwiedziły Twoją stronę internetową.
- Kolejną formą są elastyczne reklamy displayowe. Czym się one wyróżniają? Przede wszystkim tym, że składają się z obrazów, opisów, nagłówków, które automatycznie dostosowywaną się do odbiorcy. Możesz używać ich w kampaniach w sieci reklamowej w Google Ads.
- Rich Media to reklama, w których pojawiają się elementy interaktywne, które zachęcają użytkowników, aby wchodzili w interakcje. Jednocześnie również, aby zapoznawali się z przekazem. Jedną z zalet Rich Mediów jest to, że mają lepsze dane niż w przypadku tradycyjnych reklam.
Odpowiadając na pytanie zawarte w tytule artykułu. Tak warto uwzględnić reklamy display w swojej strategii marketingowej, dzięki kampanii display możesz naprawdę bardzo dużo zyskać. Twoja firma może zacząć być dobrze widoczna w Internecie, co bezpośrednio może wpłynąć na napływ wielu nowych klientów.