Skip to main content

© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


Jakie dane powinna zawierać dobra baza danych firm?

baza danych firm
 |  Artykuł partnera  |  Biznes i finanse

Baza danych firm to jedno z najważniejszych narzędzi, które może zagwarantować nam rozwój naszej firmy poprzez zwiększoną akcję marketingową i reklamową. Nasze produkty i usługi może są wysokiej jakości, ale jak mamy odnieść sukces, jeśli nikt o nich nie wie? Przekonujemy, dlaczego baza danych firm jest potrzebna, gdzie takiej bazy szukać, a także, na co zwrócić uwagę, kupując gotową bazę danych firm.

Dlaczego baza danych firm to dobry pomysł?

Coraz więcej firm zdaje sobie sprawę, że sprzedaż produktów i usług klientom indywidualnym to spory trud, który nie przynosi dostatecznie wysokich dochodów. Po czasie możemy zdać sobie sprawę, że podobne zabiegi marketingowe, promocyjne i organizacyjne skierowane w stronę klientów biznesowych dają nam znacznie większy potencjał zysku.

Współpraca w modelu B2B to oczywiście niezwykle intratne zajęcia, pod warunkiem jednak, że posiadamy odpowiednie narzędzia, która pozwolą nam natrafić na odpowiednich klientów. Takie narzędzie to nic innego jak wysokiej jakości baza danych firm. Dzięki takiej bazie jesteśmy w stanie w krótkim czasie rozpocząć naszą marketingową ofensywę, bez tracenia pieniędzy i czasu na żmudne przygotowywanie bazy samodzielnie. Oczywiście, możemy to zrobić, jednak osoby odpowiedzialne za tworzenie bazy w praktyce nie zarabiają na firmę.

Skąd baza danych firm?

Jak uzyskać wiarygodną i odpowiednio rozbudowaną bazę danych, która zapewni nam dostęp do setek firm potencjalnie zainteresowanych naszą ofertą? Są dwa wyjścia. Pierwsze to samodzielne przygotowanie bazy na podstawie popularnych serwisów internetowych udostępniających podstawowe dane kontaktowe do firm.

Jednak odpowiednie ewidencjonowanie rekordów z takich serwisów to wyjątkowo niewdzięczna praca, nie wspominając już o tym, że większość danych prawdopodobnie jest nieaktualna. A zatem samodzielne tworzenie bazy jest równoznaczne z poświęceniem czasu i energii pracowników, którzy w tym samym czasie mogliby aktywnie poszukiwać nowych klientów.

Drugie, znacznie bardziej atrakcyjne rozwiązanie to oczywiście zakup gotowej bazy danych firm. Taka baza będzie już odpowiednio przygotowana i sformatowana, co pozwala nam korzystać z niej już od pierwszej chwili.

Na co zwrócić uwagę wybierając bazę firm?

Na jakie dane powinniśmy szczególnie zwrócić uwagę, wybierając gotową bazę firm? Jakie dane powinny pojawić się w takiej bazie? Oczywiście nazwa firmy i adres to podstawa. Dodatkowo powinniśmy zwrócić uwagę na to, czy dane kontaktowe zawierają telefon i adres e-mail - najważniejsze źródła kontaktu z potencjalnymi klientami.

W dobrych bazach wyróżnia się także rozróżnienie ze względu na branże. Jest to szczególnie istotne, gdy nasza oferta skierowana jest do konkretnego segmentu klienta biznesowego. Jeśli działamy jedynie na lokalnym rynku i oferujemy produkty dla konkretnej branży, najlepsza dla nas baza danych firm powinna zawierać nazwę firmy, adres, numer kontaktowy oraz adres e-mail, nazwę branży oraz region, w jakim firma jest zarejestrowana. Z taką bazą nasze zabiegi marketingowe będą znacznie bardziej efektywne.