Aby osiągnąć sukces zawodowy we współczesnym świecie, trzeba zadbać o budowanie własnej marki na wielu płaszczyznach. Bardzo ważna jest aktywność w mediach społecznościowych. Nie chodzi tylko o dopracowane profile na Facebooku czy Instagramie (choć oba są potężnymi narzędziami marketingowymi), ale również o profesjonalne konto na Linkedin. Jak skutecznie kreować swój wizerunek profesjonalisty w sieci? Podpowiadamy w naszym artykule.
Fotografia biznesowa – do czego służy?
Fotografia Biznesowa polega na wykonaniu profesjonalnych zdjęć w ramach sesji wizerunkowej. Zdjęcia Biznesowe mają za zadanie wykreować określony wizerunek, podkreślić profesjonalizm fotografowanej osoby i wzbudzić zaufanie potencjalnych klientów czy kontrahentów. Podobnie, jak w formularzu CV nie są mile widziane amatorskie zdjęcia, tak i budowania własnej marki w sieci nie powinno się opierać na kiepskiej jakości fotografiach, robionych smartfonem.
Zdjęcia wizerunkowe wykonuje się zarówno w studiu fotograficznym, na neutralnym tle lub w określonej aranżacji (na przykład z atrybutami, które kojarzą się z danym biznesem). Lokalizacje na zdjęcia biznesowe bywają jednak różne. Można taką sesję biznesową wykonać w siedzibie klienta, w firmie, na terenie biura (fotografia korporacyjna).
Co więcej – w sesji biznesowej mogą wziąć udział całe zespoły pracowników. Nie musi to być sesja zdjęciowa biznesowa indywidualna. Na takie sesje zdjęciowe decyduje się wielu przedsiębiorców, którzy chcą w ten sposób pokazać szerokiemu gronu klientów, że dysponują zgranym zespołem profesjonalistów i zawodowców w swoim fachu.
Udział w sesji biznesowej a budowanie własnej marki
Zdjęcie na Linkedin czy w mediach społecznościowych, takich jak Facebook oraz Instagram, wiele o tobie mówi. Statystyki są bezlitosne i jednoznacznie wskazują na fakt, że współczesny konsument jest wzrokowcem. Swoje opinie opiera przede wszystkim na tym, co widzi. Aby wypromować i zbudować własną markę, musisz pokazać się z jak najlepszej strony i wywrzeć dobre wrażenie na potencjalnych klientach.
Nie czarujmy się – samodzielnie nie da się wykonać profesjonalnych sesji biznesowych. Klient musi wiedzieć, że traktujesz swój biznes w sposób poważny i profesjonalny. Profesjonalna fotografia biznesowa pozwoli ci stworzyć wizerunek przedsiębiorcy, który zna się na swoim fachu i może zaoferować konsumentom produkty czy usługi najwyższej jakości.
W fotografii biznesowej chodzi również o podkreślenie charakteru twojego biznesu. Nie bój się więc zapozować ze swoimi flagowymi produktami czy atrybutami, jakie wykorzystujesz w codziennej pracy. Portrety biznesowe muszą pokazywać, że nie tylko wiesz, co robisz, ale także zwyczajnie lubisz to robić.
Jak wygląda sesja zdjęciowa i ile kosztują zdjęcia biznesowe w Krakowie?
Jeśli chodzi o profesjonalne sesje fotograficzne i Zdjęcia Biznesowe Kraków ma wiele do zaoferowania. Zdjęcia biznesowe mogą się odbyć w siedzibie firmy, studiu czy też w jednej z wielu wybranych lokalizacji. Fotografowie są z reguły elastyczni, a wycena zdjęć biznesowych uwzględnia: liczbę osób biorących udział w sesji, liczbę zdjęć, preferowaną obróbkę i retusz. Fotografia Biznesowa Kraków to świetny sposób na wykreowanie swojej marki i zapisanie się w świadomości klientów z Krakowa i nie tylko.
Jak przygotować się do zdjęć biznesowych?
Profesjonalne fotografie biznesowe to nie tylko dobrej jakości zdjęcia, ale i odpowiedni wizerunek. Ubranie na sesje biznesową zależy od założeń oraz charakteru wykonywanego zawodu. Ubranie formalne obejmuje zwykle eleganckie spodnie, buty i marynarkę, odprasowaną koszulę oraz krawat. W przypadku pań to również może być marynarka i koszula. Powinny to być klasyczne części garderoby, utrzymane w stonowanych barwach. Panie powinny zadbać o makijaż – również stonowany i koniecznie matowy. Włosy powinny odsłaniać twarz. Warto zatem ułożyć je tuż przed sesją lub spiąć w klasyczny kok nad karkiem. Dopuszczalna jest wyłącznie subtelna biżuteria.