Skip to main content

© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


CRM dla developerów - nowoczesność i prestiż

CRM dla developerów
 |  Artykuł partnera  |  Biznes i finanse

CRM, czyli zarządzanie relacjami z klientami (ang. customer relationship management), jest zestawem aplikacji, procedur i narzędzi informatycznych przydatnych i ważnych w zarządzaniu relacjami z klientami. Jest to system przyjmujący koncepcję koncentracji na oczekiwaniach i potrzebach klienta. Znajomość gustu i preferencji klienta staje się zasobem, który jest istotny ze względów biznesowych i którym można zarządzać.

Historia

Powstanie CRM jest ściśle związane z postępem technologicznym, rozwojem informatyki i powszechnym dostępem do urządzeń techniki komputerowej. Wiąże się także z podejściem do relacji między firmą a klientami, a także samym podejściem do klientów. Początek, to lata 80-te, w Stanach Zjednoczonych. Dynamiczny rozwój gospodarki wykazał potrzebę tworzenia baz danych klientów. Powstają aplikacje umożliwiające gromadzenie podstawowych informacji o klientach firmy. Następnie powstają programy umożliwiające automatyzację działań, np. kampanie adresowane do klientów, jeszcze bez personalizacji. Ewolucja strategii marketingowych w latach 90-tych przynosi rezygnację z działań masowych, na rzecz działań dostosowanych do konkretnego, poszczególnego klienta. Zaczęto wykorzystywać komunikację telefoniczną, tekstową, pocztę mailową. Pozyskiwane dane, których było coraz więcej, należało archiwizować i sprawnie nimi zarządzać. Dynamiczny rozwój CRM rozpoczął się na przełomie wieków. Potrzeba jeszcze bliższego kontaktu z klientem spowodowała rozwój oprogramowania umożliwiającego zrządzanie kampaniami, analizę danych sprzedaży, czy ocenę profilu klienta. Dziś z CRM korzystają małe i średnie firmy, a dostawcy organizują szkolenia pracowników obsługujących system.

CRM dla developerów

Pozyskanie klienta, jego utrzymanie, oraz automatyzacja i wspomaganie wszystkich procesów między firmą a klientem, to zadanie nowoczesnego CRM, czyli wspomaganie następujących działów:

  • marketing
    dobrze dobrane moduły wchodzące w skład CRM dla developerów powinny wspierać strategię kreatywną, komunikacyjną, a także wszystkie działania, które wyróżniają inwestycję na tle konkurencji.
  • sprzedaż
    obsługa sprzedaży wieloetapowych projektów mieszkaniowych, we wszystkich lokalizacjach.
  • obsługa klienta
    Kompleksowa obsługa, infolinia, helpdesk, lub inne kontakty z klientem, odbywają się w jednam miejscu, w przeglądarce internetowej.
  • zarządzanie
    bieżąca kontrola procesów sprzedaży, automatyzacja przygotowywania umów, informacje o wpłatach i wypłatach bankowych.

Kompleksowe wspomaganie relacji z klientem, począwszy od rozpoznania jego potrzeb, a na obsłudze posprzedażowej skończywszy, wspomagane jest przez 3 rodzaje systemu CRM:

  • interaktywny
    jego zdaniem jest obsługa wszystkich możliwych kontaktów z klientem.
  • operacyjny
    ma gromadzić, archiwizować i zarządzać wszystkimi danymi umożliwiającymi jego wszechstronną obsługę.
  • analityczny
    odpowiada za analizę klientów i ich zachowań.

Moduły CRM dla developerów

CRM dla developerów jest rozwiązaniem usprawniającym nadzór i administrowanie projektu, a także budowę, sprzedaż i posprzedażową obsługę inwestycji. Najogólniejszy podział to:

1.System do obsługi jednej inwestycji

  • strona internetowa z możliwością zarządzania inwestycją
  • możliwość wyboru gotowych projektów
  • plan inwestycji z gotowym, graficznym wyborem mieszkań, pozwalający na interakcję z klientem
  • sprawdzanie bieżącego statusu mieszkań pod względem dostępności
  • system CMS dotyczący zarządzania dokumentami i lokalnymi plikami

2.System do obsługi wielu inwestycji

  • kompleksowa obsługa w trakcie sprzedaży i obsługa posprzedażowa
  • zarządzanie statusem mieszkań
  • interaktywny dostęp do indywidualnych projektów mieszkań
  • zarządzanie docelowymi ofertami i cenami.
  • przegląd statystyk sprzedaży
  • intuicyjny CMS do zarządzania dokumentami i plikami
  • RWD, czyli strona internetowa mająca możliwość wyświetlenia na wszystkich urządzeniach.

Wszystkie moduły CRM dla developerów są zgodne z wymogami przepisów RODO. Automatycznie spełniane są wymogi dotyczące wyrażania zgód użytków na przetwarzanie danych.

Korzyści z CRM dla developerów

W przygotowaniu firmy na przyszłe wyzwania związane z postępem technologicznym i zmianami strategii marketingowych, konieczne staje się podejmowanie decyzji dotyczących bieżących działań i planowania przyszłości. Systemy CRM dla developerów stają się więc koniecznością, a dzięki nim zyskujemy:

  • kontrolę firmy na wszystkich płaszczyznach
  • dostęp do wiedzy na najwyższym poziomie profesjonalnym
  • wszystkie dane w jednym miejscu
  • kompleksowa obsługa wszystkich procesów biznesowych
  • możliwość wystawiania e-faktur
  • bieżąco tworzenie raportów i analiz finansowych
  • optymalizacja procesu sprzedaży
  • bieżąca informacja o stanie zasobów magazynowych

Wymogi obecnych czasów jednoznacznie wskazują, że CRM to nie tylko prestiż, to konieczność.