Social commerce – czym jest i czy warto wdrożyć tę usługę w firmie?
Promocja i sprzedaż produktów oraz usług w dobie postępującej digitalizacji wchodzi na nowy poziom. Jedną z nowoczesnych, skutecznych technik jest social commerce. Wykorzystuje ona portale społecznościowe – Facebook, Instagram i Twitter – właśnie do promocji i sprzedaży produktów i usług. Co warto wiedzieć na jej temat?
Social commerce – nowoczesna technika promocji i sprzedaży
Media społecznościowe są używane codziennie przez niemal każdego z nas. Służą do komunikacji pomiędzy znajomymi, rodziną i pracownikami, a także do zapoznawania się z aktualnymi informacjami z całego świata. Media społecznościowe mogą zostać również wykorzystane przez przedsiębiorców – do promocji i sprzedaży usług oraz produktów.
Taka promocja i sprzedaż polega np. na prowadzeniu profilu firmy w wybranym medium – Facebooku, Twitterze, TikToku czy Instagramie. Dzięki niemu osoby, które nie miały pojęcia o istnieniu marki, a wpisują się w target firmy, mogą się dowiedzieć:
- jakie produkty i usługi oferuje przedsiębiorstwo,
- jakie są ceny usług,
- gdzie można je nabyć.
Łącząc działalność w social mediach z dobrze funkcjonującą stroną internetową, w mniej niż minutę można pozyskać klienta i zachęcić go do zakupu produktu lub usługi, choć jeszcze kilka chwil wcześniej nie wiedział nawet o istnieniu firmy. Na tym właśnie polega moc social commerce.
Miernik sukcesu – skąd wiedzieć, że social commerce w firmie działa dobrze?
Po wdrożeniu kampanii marketingowej warto dysponować narzędziami, które pozwolą ocenić, ile produktów i usług zostało sprzedanych wskutek działań reklamowych, a także czy zainteresowanie ofertą firmy wzrosło.
Pierwszym wyznacznikiem tego, czy działania prowadzone przez firmę zyskują popularność wśród klientów, są udostępnienia, retweety czy polubienia. Jest to widoczne natychmiastowo w danym medium i nie wymaga specjalistycznych programów. Właśnie dzięki temu można przekonać się o skuteczności prowadzonych działań.
Dostępne są także narzędzia, takie jak Google Analytics czy Google Search Console. Dzięki nim można zbadać ruch, źródło pozyskiwania klientów, a także widoczność i efektywność kampanii i działań reklamowych. Narzędzia te sprawdzą się do kontrolowania ruchów w zakresie social commerce.
Szybki i stabilny Internet na firmę – podstawa działania każdego przedsiębiorstwa
Aby móc skutecznie prowadzić działania z zakresu social commerce, należy mieć dostęp do szybkiego i stabilnego Internetu na firmę. Takie rozwiązanie proponuje, np. INEA dla firm. Czym charakteryzują się ta oferta?
Internet na firmę od INEA jest rozwiązaniem kompleksowym. To stabilny światłowód z umową SLA na poziomie nawet 99,9% i stałym monitoringiem sieci. Dużym atutem oferty jest możliwość dobrania wielkości transferu do potrzeb przedsiębiorstwa, a także m.in. ochrona przed atakami DDoS. To bezpieczne, w pełni skalowalne i szybkie rozwiązanie dla każdej firmy, niezależnie od wielkości i branży.
Internet na firmę od INEA to szybkość na poziomie 300 lub 600 Mb/s w pakiecie Standard oraz 200 i 500 Mb/s w wersji Premium. Zarówno opcja Standard, jak i Premium dostępna jest także w prędkości 1 Gb/s. Internet biznesowy INEA to również gwarancja stabilnego łącza światłowodowego, które zapewnia bezawaryjne działanie. Ponadto, decydując się na Internet biznesowy od tego dostawcy, można liczyć na wsparcie techniczne, łatwą skalowalność i bezpieczeństwo.