Reklama dźwignią handlu – chyba nikogo już nie zaskakuje ten truizm. Dlatego też prowadząc nawet małą firmę, trzeba o nią zadbać. Oczywiście wiąże się to z nakładami finansowymi, ale są też rozwiązania, które sprawią, iż można zdobyć klienta decydując się na „małą rzecz”. A ową małą rzeczą jest tablica reklamowa. Dziś podpowiemy Wam, jak ją przygotować i jakie materiały do tego celu sprawdzą się najlepiej.
Małe sprawy – duże rzeczy, czyli czas na wykonanie projektu
Na sam początek należy przemyśleć sam projekt tablicy reklamowej. Owszem można tę pracę zlecić firmie zewnętrznej, ale jednak koszty mogą okazać się wysokie. Dlatego też lepiej wykorzystać swoją wyobraźnię i umiejętności. Musicie wiedzieć, że aby przyciągnąć klienta, nie trzeba wcale wprowadzić żadnych sztuczek czy też zabawy słowem. Takie rozwiązania są ok, ale tylko wtedy, jeżeli za nimi idzie dodatkowe działanie, czyli wprowadzenie całej kampanii reklamowej. W innym przypadku niejasności nie są wskazane. Także odwoływanie się do stereotypów czy, co gorsza, seksizm sprawią, iż nie tylko nie znajdziecie klienta, ale zwyczajnie go stracicie. Projekt powinien być jasny i przejrzysty i to bez zbędnych niedomówień. Na pewno duże znaczenie ma sama estetyka. Tutaj zasada jest jedna, a mianowicie projekt ma przyciągać uwagę, ale też nie może zbyt kolorowy. Zbyt duży czy zbyt intensywny przekaz daje odwrotny efekt, a tego przecież chcemy uniknąć. Jednocześnie treści należy dobrać do potencjalnych odbiorców. Jeżeli chcecie zareklamować usługi mechaniczne, to nazwa „auto” czy „samochód” oraz „naprawa” muszą się na nim znaleźć. A jeżeli prowadzicie zakład fryzjerski, to takimi słowami są „fryzury”, „styl”, „piękno”.
Nadmiar szkodzi, czyli jak uniknąć błędów?
Skoro już wiecie, że prowadzenie firmy i przyciągnięcie klienta wcale nie jest łatwe, to musicie też wiedzieć, że nadmiar szkodzi i chodzi nam o nadmiar przekazu na reklamie. W centralnym miejscu powinien znaleźć się napis, jakie usługi świadczycie. Do tego mniejszą czcionką należy napisać kontakt. Teraz czas wybrać jakąś grafikę, które będzie odnosiła się do usług, ale też od razu przyciągać uwagę. A teraz czas wybrać jeszcze hasło reklamowe, które także będzie odnosiło się do profilu firmy, ale też nie może być niejednoznaczne. Wtedy od razu potencjalny klient nie będzie mieć problemu, by ustalić jakie usługi świadczycie.
Płyty PCV – idealne na tablicę reklamową
Nie ma się co oszukiwać – większość osób ma ograniczony budżet, dlatego też musi szukać takich rozwiązań, które go nie nadwyrężą. Stąd też duże znaczenie ma wybór materiału, który sprawdzi się do wykonania tablicy reklamowej. Cóż, materiał nie powinien być zbyt drogi, ale też musi być mocny i trwały. Czy taki można znaleźć? Jasne, że tak! Otóż dobrym wyborem są płyty PCV, które spełniają te cechy. Są nie tylko odporne na uszkodzenia, ale ich zaletą jest fakt, iż bardzo dobrze się je obrabia i wcale nie jest to trudne. Do tego wykazują też dużą odporność na zmienne warunki atmosferyczne. Ale rzecz jasna ich cena jest bardzo korzysta. Stąd też wybierając płyty PCV możecie uzyskać świetną tablicę reklamową i to za niewielkie pieniądze. A co z wodoodpornością? I tutaj pewnie zaskoczymy Was na plus, bo płyty są praktycznie wodoodporne. A przy tym odporne na korodowanie i wykazują sporą odporność na działanie kwasów.
Gdzie umieścić tablicę reklamową?
Oczywiście także lokalizacja, gdzie umieścicie tablicę reklamową się liczy. Na pewno dobór miejsca ma duże znaczenie i tego faktu nie można bagatelizować. Warto wybierać takie, które są często odwiedzane. Zatem centrum miasta będzie dobrym wyborem. Można także umieścić tablicę reklamową na budynku, w którym świadczy się usługi, bo dzięki temu klienci będą mogli łatwiej trafić. Ale na tym możliwości się nie kończą, bo na poboczu przy drodze, gdzie występują światła także warto to zrobić. Na pewno zaś należy unikać miejsc mało uczęszczanych, ale też lokalizacji, gdzie tablica reklamowa byłaby zasłonięta choćby przez drzewa czy inne budynki.
Już wiecie jak zaprojektować i jak wykonać tablicę reklamową. Zatem nie pozostaje nic innego, jak wziąć się do pracy.