Żyjemy w erze cyfrowej, w której zanika wiele form pisanych, ponieważ ich odpowiedniki możemy znaleźć w sieci. Tradycyjne reklamy czy ulotki niekiedy przestają być potrzebne, wystarczy bowiem jedno kliknięcie, by zobaczyć dowolną ofertę na ekranie komputera czy telefonu. Są jednak i takie elementy wizerunku firmy, które w dalszym ciągu funkcjonują głównie w klasycznej formie. Mowa tutaj o wizytówkach. Z naszego artykułu dowiesz się, dlaczego warto zainwestować w wizytówkę na papierze.
Do czego służy wizytówka?
Wizytówka to często pierwszy rodzaj reprezentacji firmy, z jaką spotyka się odbiorca. Ma formę prostokątnego, niewielkiego kartonika, na którym znajdują się dane wręczającego. Jako że świadczy ona o profesjonalizmie i jest jednym z elementów rozpoznawalności marki, powinna mieć estetyczny i stylowy wygląd. Warto pamiętać o tym, że ten mały kartonik może być podstawą do oceny naszej osoby przez tego, któremu go wręczymy. Dobrze byłoby więc, aby atrakcyjnie wyglądał, a jednocześnie zawierał najważniejsze informacje, do jakich należą:
- imię i nazwisko właściciela lub nazwa firmy,
- adres przedsiębiorstwa,
- dane kontaktowe,
- najważniejsze informacje o rodzaju usług firmy.
Krótka historia wizytówki
Historia wizytówki sięga XV wieku i rozpoczyna się w Chinach. To właśnie tam po raz pierwszy zaczęli jej używać urzędnicy, którzy umieszczali na niej swoje dane, a także zajmowane stanowisko. Stamtąd szybko dotarła do Europy, gdzie została przywieziona przez Marco Polo, który otrzymał ją w darze. Największą popularność zyskała we Francji za czasów Ludwika XIV.
Wizytówka świadczyła wtedy o prestiżu osoby, która się nią posługiwała - wyjaśnia przedstawiciel drukarni Designer ze Szczecina. Na przestrzeni lat ciągle zmieniała swoje oblicze - od prostych kartoników z podstawowymi danymi, przez te opatrzone zdjęciem w dobie fotografii, aż po znane do dzisiaj wizytówki drukowane, których pierwsze wersje powstały w XVIII-wiecznych Niemczech.
Mimo, iż od powstania pierwszej wizytówki minęło już ponad pięć wieków, w dzisiejszych czasach wciąż spełnia ona swoją główną, informacyjną rolę i cieszy się dużą popularnością.
Największe zalety tradycyjnej wizytówki na papierze
Choć wiele form prezentacji firmy zatraciło swój klasyczny kształt na rzecz materiałów publikowanych w Internecie, wizytówka w dalszym ciągu najczęściej występuje w wersji drukowanej na papierze. Takie rozwiązanie ma liczne zalety. Przede wszystkim można ją od razu wręczyć klientowi. Dzięki poręcznemu formatowi ma on możliwość schowania jej do portfela, gdzie zawsze będzie pod ręką. W każdej chwili można ją wyjąć i od razu zyskać dostęp do potrzebnych danych. Poza tym jest to dodatkowa forma reklamy, która świadczy o pozytywnym wizerunku marki i sprawia, że staje się ona rozpoznawalna. Istotny jest również fakt, że jest stosunkowo tania w porównaniu z innymi formami promocji. Dzięki niewielkim nakładom finansowym można zyskać naprawdę skuteczną formę reklamy.
Z pewnością warto zainwestować w wizytówkę na papierze, ponieważ jest to najlepsza i najszybsza forma na przekazanie klientowi swoich danych. Co więcej zawsze można do niej sięgnąć i nie trzeba szukać potrzebnych informacji na wielu stronach internetowych.