Rok 2020 przyniósł bardzo wielkie zmiany dla nas i przewrócił nasze zwykłe życie do góry nogami. Przedsiębiorcy musieli szybko przyzwyczaić się do nowych zmian oraz znaleźć rozwiązanie na przetrwanie w czasie epidemii. Rok 2021 związał się mocno ze zmianami i stał się początkiem nowej ery online. Wielu właścicieli sklepów stacjonarnych ogłosiło upadłość i zamknęli sklepy, restauracje. Inni świadomie założyli sklep internetowy z nadzieją, że uda im się przetrwać. Czy udało się? Raczej tak. Co czeka e-commerce w 2022 roku? Nikt nie wie na pewno, ale prognozy są bardzo dobre.
E-commerce w czasie epidemii
E-commerce to jeden z niewielu obszarów, które przyniosły zysk w czasie epidemii. Jak to możliwe? Nie ma przecież żadnych strat za wynajem, strat za postój w czasie kwarantanny, czy strat za zepsuty towar. Wszystko dzieje się online, kupuje się, płaci się oraz wysyła się za pomocą kuriera.
Agencja Marketingowa Warszawa proponuje darmową konsultację i wycenę założenia oraz prowadzenia Twojego biznesu Online.
Kiedy w 2019 roku wiele klientów wolało zobaczyć produkt, spróbować oraz zdecydować się na zakup stacjonarnie, związane to było z brakiem zaufania do sklepów online oraz internetowym płatnościom. Teraz, w 2022 roku, wszyscy są na tyle przyzwyczajeni do pracy zdalnej, że zakupy online stają się codziennością. Jest wiele wygodniej i bardziej się to opłaca. A statystyki mówią, że 80% użytkowników podejmuje decyzje online przed zakupem stacjonarnym. A to znaczy, że w grę wchodzą nie tylko sklepy online, ale i strony internetowe, które zwiększają rozpoznawalność marki i mogą zwiększyć ilość twoich klientów. Jak to mówią teraz, jak nie ma Cię w internecie, to czy ty w ogóle istniejesz? Dobra strona internetowa z profesjonalnym projektem graficznym i UI pozwoli zdobyć zaufania klientów do twojej działalności czy usług, produktów. Przyda się także dobra reklama w Google oraz pozycjonowanie SEO. I twój sukces jest oczywisty.
Ewolucja e-commerce w 2022
Wydaje się, że w 2022 roku już nic nie może stać na przeszkodzie w założeniu biznesu online. Teraz są platformy OpenSource w otwartym dostępie, z których możemy korzystać na początku naszego biznesu online. Dzięki międzynarodowym systemom dostawy klienci mogą zrobić zakupy z każdej części świata. Dla internetu jak i dla Twojego biznesu online nie ma już granic.
Czy słyszeliście o nowym trendzie 2022? BNPL (By Now, Pay Later) - zakup produktu teraz z możliwością zapłaty w ciągu 30 dni lub rozłożenia kosztu na raty bez posiadania karty kredytowej czy dodatkowych formalności. W Polsce działa już kilka takich podmiotów, do przykładu Paypo.
Coraz więcej sklepów online proponuje swoim klientom znaleźć produkt za zdjęciem lub zaawansowaną wyszukiwarką produktów, gdzie można wpisać kolor, styl, dodać słowo kluczowe, stan itd. Z Azji przyszło do nas coś takiego jak live stream shopping. Coraz więcej możemy zobaczyć streamu na TikToku oraz Facebooku, Instagramie, gdzie firmy dają możliwość zobaczyć swój produkt oraz złożyć zamówienie Online. Potrzebujesz podobnego rozwiązania do swojego sklepu internetowego? Software House proponuje tworzenie aplikacji, portali oraz różnych typów modułów, które to umożliwią.
Czy mogliśmy wyobrazić sobie jeszcze parę lat temu, że możemy zamówić sobie produkty pierwszej potrzeby online i otrzymać je w bardzo krótkim czasie? Aby ktoś robił za nas zakupy i dostarczał je pod drzwi? Rok 2022 będzie rokiem rynkowej rywalizacji. Bolt, Volt, Biedronka i wiele innych sklepów proponują zakup i dostawę produktów w tym samym dniu. A 70% Polaków kupuje online, korzystając z paczkomatów, które są już w pobliżu każdego zamieszkałego obszaru. Inpost ma już 14 000 paczkomatów na terenie Polski, nie mówiąc o Allegro i innych firmach. Wykorzystanie paczkomatów tylko zachęca do zakupu Online.
Jeszcze nie masz pewności, że założenie sklepu online to droga do sukcesu? Przeczytaj o zaletach i wadach sklepu Online. A może już myślisz nad założeniem sklepu i nie wiesz od czego zacząć? Skorzystaj z usług, które proponuje Agencja Interaktywna Warszawa.