Materiały eksploatacyjne, czyli o tuszach i tonerach do drukarki
Żadne biuro nie może funkcjonować bez drukarki, kserokopiarki i skanera. To dziś niezbędne minimum, żeby nadążyć z drukowaniem, skanowaniem i kopiowaniem dokumentów. Jednak, żeby móc z korzystać z takich urządzeń konieczne jest zaopatrywanie się materiały eksploatacyjne, czyli między innymi tusze lub tonery używane w drukarkach. Czym się od siebie różnią i co warto o nich wiedzieć?
Tusze i tonery do drukarki – czym się różnią?
Drukarki kupowane do biura mogą być atramentowe lub laserowe. Te pierwsze drukują na mokro i potrzebują do tego tuszu. Natomiast drugie robią wydruki na sucho i wykorzystują tusz w postaci sproszkowanej. Dlatego do drukarki atramentowej kupujemy tusz płynny, a do laserowej – toner, wypełniony pigmentem z drobinkami żelaza i żywicy.
Warto mieć świadomość, że materiały eksploatacyjne mogą mieć różną jakość. W sprzedaży są oryginały, podróbki i zamienniki, więc żeby nie pogubić się w gąszczu ofert, dowiedz się, jakie są między nimi różnice.
Oryginały, podróbki i zamienniki
Oryginalne tusze i tonery to takie, które zostały wyprodukowane przez producenta drukarki i są dedykowane właśnie do niej. Gwarantują czyste wydruki i w żaden sposób nie psują urządzenia. Zamienniki to tańsza alternatywa dla oryginalnych materiałów eksploatacyjnych. Jeśli mają dobrą jakość, to nie zauważysz różnicy między wydrukami wykonanymi z ich pomocą. Niestety jednak z tą jakością bywa różnie, dlatego najlepiej nie kupować najtańszych, a sięgać jedynie po sprawdzone, cieszące się dobrą opinią.
Najgorszym możliwym wyborem są zwykle podróbki oryginalnych tuszy i tonerów. Jeśli zobaczysz gdzieś rzekomo oryginalne materiały wystawione w podejrzenie niskiej cenie, lepiej zachowaj ostrożność. Zwłaszcza przez internet łatwo trafić na takie okazje.
Czy jest prostszy sposób?
Na szczęście nie trzeba być specjalistą w dziedzinie tuszy i tonerów do drukarek, żeby zawsze dokonywać słusznego wyboru. Najlepiej po prostu powierzyć to komuś innemu. Firmy takie jak HiCOPY z Gdańska oferują wynajem drukarek wraz z planowaną wymianą tonerów i szybkim serwisem w razie potrzeby.
Korzystanie z takich usług jest wygodnym rozwiązaniem, które pozwala pracownikom i właścicielowi biura oszczędzić czas i pieniądze. Zwłaszcza na początku działalności inwestycja w cały sprzęt biurowy może być bardzo obciążająca. Tymczasem wynajęcie niezbędnych urządzeń umożliwi rozpoczęcie pracy bez tak dużych nakładów. Pracownicy natomiast nie muszą tracić czasu na szukanie odpowiednich tonerów, bo zajmuje się tym firma zewnętrzna, doskonale zaznajomiona z tematem.