© BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone


Istota współpracy między biurem rachunkowym i klientem

biuro rachunkowe
 |  Artykuł partnera  |  Biznes i finanse

Wielu przedsiębiorców, czy to jednoosobowe działalności gospodarcze, czy osoby fizyczne dużych spółek kapitałowych, decyduje się powierzyć prowadzenie księgowości pracownikom zewnętrznych instytucji księgowych, w tym biurom rachunkowym. Dobrze zorganizowana współpraca to gwarancja sukcesu finansowego. Dlatego warto zadbać o to, żeby zarówno biuro, jak i właściciel firmy byli jednakowo zadowoleni.

Jakie usługi oferuje biuro rachunkowe?

Biuro rachunkowe najczęściej świadczy podstawowe usługi księgowe. W tym zakresie wykonują one między innymi takie operacje, jak prowadzenie ksiąg rachunkowych, dokumentacji przychodów i rozchodów oraz rejestrują płatności związane z VAT.

Oferowane przez biuro rachunkowe usługi obejmują operacje na wszystkich poziomach działalności księgowości, a więc przeznaczone są dla osób fizycznych oraz bardzo dużych firm. W przypadku świadczenia usług na rzecz konkretnego podmiotu firmy można również liczyć na przejęcie części obowiązków personalnych.

Na co zwracać uwagę, by wybrać dobre biuro rachunkowe?

Decydując się na współpracę z biurem rachunkowym, należy zwrócić szczególną uwagę na kilka aspektów. Jedną z nich jest oczywiście cena, ponieważ ta najniższa nie zawsze świadczy o jakości dostarczanych usług. Najważniejsza jest rzetelność biura i zakres udzielanego wsparcia merytorycznego. Warto wiedzieć, kiedy dostępna jest pomoc księgowa, jakimi kanałami biuro komunikuje się z klientami i jakie działania podejmuje w sytuacjach awaryjnych.

Ważna jest także dostępność dokumentacji. Czasem występuje zdarzenie, że przedstawiciel firmy musi natychmiast otrzymać oświadczenie lub inne wydrukowane dokumenty. Dobrze funkcjonujące biuro rachunkowe ma u siebie kopie wszystkich wymaganych dokumentów, dlatego w każdej chwili może je natychmiast wysłać e-mailem.

Jak wygląda współpraca między biurem rachunkowym i klientem?

Współpraca biura rachunkowego oraz danego podmiotu gospodarczego powinna opierać się na zrozumieniu i zaufaniu. Ważne jest, aby zachować wcześniej ustalone warunki, żeby cały proces przebiegał prawidłowo. Zdarza się, że ze względu na natłok obowiązków klient nie prześle wymaganych dokumentów, warto więc wtedy wypracować sobie schematy, które pozwolą skutecznie interweniować w takich przypadkach.

Przykładem może być firma Global Accounting, która potrafi szybko zareagować na pojawiające się problemy. Doświadczeni pracownicy charakteryzują się obszerną wiedzą, dzięki czemu możliwe będzie udzielenie informacji klientowi, co w danej sytuacji powinien zrobić.

BizNews


© 2020 BizNews. Wszelkie prawa zastrzeżone

Do góry