W zwiększaniu sprzedaży produktów ogromne znaczenie ma marketing poza środkami masowego przekazu. Określa się go jako BTL (below the line). Kluczowym jego elementem są materiały POS (point of sale). To materiały przeznaczone do ekspozycji w miejscach, w których ma nastąpić decyzja zakupowa potencjalnego klienta detalicznego. Można je wykorzystywać w sklepach wielkopowierzchniowych, ale także na niewielkiej przestrzeni handlowej, na przykład w kioskach. Przykłady materiałów POS można mnożyć w nieskończoność – zanim jednak zdecydujesz się na konkretny, zwróć uwagę na to, by wyróżnić się na rynku i zwrócić uwagę konsumenta.
Jak działają materiały POS?
Materiały promocyjne spotykamy codziennie w wielu miejscach. Wśród nich duże znaczenie ma point of sale marketing, czyli kontakt klienta z reklamą w sklepie, w którym może dokonać zakupu. Rodzaje materiałów POS są różne, najczęściej spotykamy standy, potykacze, ramy OWZ, stojaki na ulotki, ekspozytory na katalogi, wiszące materiały POS (krawaty reklamowe, stripy produktowe) czy stoppery (to reklama umieszczona prostopadle względem produktów, które umieszczono na półce). Można je wykonywać z tworzyw sztucznych (PVC, HPS, PET, pleksi), drewna, aluminium, metalu, kartonu lub papieru. Spotykamy je każdego dnia i rzadko uświadamiamy sobie, jak duży jest ich wpływ na nasze zachowania. Mogą przedstawiać konkretny produkt lub przypominać charakterystykę marki. Są uzupełnieniem standardowej kampanii reklamowej, jej wsparciem lub przedłużeniem po jej zakończeniu.
Odpowiednio stworzony materiał reklamowy tego typu przyciąga wzrok potencjalnego klienta i przypomina mu o kampaniach reklamowych, z którymi miał styczność wcześniej. Z tego wynika niezwykła popularność materiałów POS. By ich zastosowanie było w pełni skuteczne, warto postawić na kreatywność. Tak jak w przypadku wszystkich treści o charakterze reklamowym, i tu liczy się oryginalność.
Wykorzystaj zmysły
W badaniach często wskazuje się na to, że angażowanie wielu zmysłów jednocześnie bardziej zachęca do zapoznania się z treścią materiałów reklamowych. Może to być na przykład światło. Podświetlenie bardziej przyciągnie wzrok, dzięki czemu zachęci potencjalnego klienta do przeczytania treści na reklamie. Podobnie wygląda sytuacja w przypadku zapachu. Można te elementy wykorzystać podczas projektowania materiałów POS.
Zainspiruj się przeszłością
Design materiałów POS jest bardzo ważny. Ma to znaczenie zwłaszcza teraz, gdy retro jest w modzie. Może zamiast klasycznego tworzywa sztucznego warto postawić na postarzane drewno? A może warto zainspirować się trendami z poprzednich lat, które wykorzystywano w tej samej branży? Stare szyldy reklamowe cieszą się dużą sympatią, a ich wzornictwo łatwo można wykorzystać, kiedy projektujesz materiały POS.
Interaktywne materiały POS
Rodzaje tego typu materiałów są różne. Wśród nich bardzo popularne są te interaktywne. Nasza cywilizacja jest nierozerwalnie związana z technologią – odruchowo sięgamy po smartfon w wolnej chwili, by nie przegapić nowości, co określa się powszechnie jako FOMO. Warto skorzystać z tego aspektu podczas projektowania materiałów POS. Świetnie sprawdzają się takie elementy, które generują reakcję w odpowiedzi na ruch – może to być światło, dźwięk bądź zmiana slajdu. Mogą to być też takie materiały, które reagują na dotyk i posiadają proste funkcje, umożliwiające głębsze zapoznanie się z ofertą.
POP Time – materiały POS dla Twojego biznesu
Jeśli poszukujesz sprawdzonych materiałów POS, które pozwolą Ci zwiększyć sprzedaż produktów i wpłynąć na decyzje zakupowe potencjalnych klientów, sprawdź ofertę POP Time. Marka od 2002 roku proponuje kompleksowe usługi w zakresie projektowania, tworzenia i sprzedaży zróżnicowanych materiałów POS, dysponując własnym parkiem maszynowym i zespołem ekspertów, którzy doskonale dopasowują produkty do specyfiki branży. Przekłada się to na większą sprzedaż i sukces biznesowy. W ofercie marki jest ponad 1000 gotowych materiałów, natomiast inne tworzy się na zamówienie w oparciu o Twoje własne pomysły. Skontaktuj się z POP Time już dziś i dowiedz się więcej!